storvinst - vad gör du för pengarna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
idag pratade jag med en tjej som jobbar inom ett yrke som servar våra patienter. hon frågade mig när jag ska åka nästa gång. jag svarade om ett par veckor. då berättade hon att hennes bror åker den 28 och då utbrister jag.

det gör vi också!!!

då gick tanktarna snabbt framåt och jag slogs av att vi kanske rent av åker med samma plan men så var det nu inte.

han åker samma datum som jag fast några månader senare. han och hans familj åker inte på semester som vi.

de åker för att stanna...han och hans familj, fru och barn flyttar till thailand. gud vad härligt det låter...

de hade turen som vi andra drömmer om, och vann storkovan - 9,6 miljoner och eftersom frun kommer ifrån thailand var det naturligt att välja thailand.

om ni läser detta så önskar jag er verkligen lycka till.

tänk så ofta man sitter och fantiserar men så vaknar man till och tänker

-jag har ju inte gjort något för att vinna och för att vinna måste man satsa.

men visst är det härligt att fantisera och gläds med dem som lyckas..

marianne :wai:.

vad skulle du göra om du vann en massa pengar?skulle du sluta arbeta? kanske rentav flytta till thailand? har du fantiserat om storvinsten ngn gång???

Mmm... det är en tanke som mer eller mindre flyger genom skallen varje dag :D Vore grymt härligt att vinna nånting stort, så man kan gå in till chefen å säga ett å annat ord å sen bege sig iväg. Men absolut, jag skulle lätt flytta till Thailand, och leva så gott jag kunde.

Skulle jag vinna en massa pengar så skulle jag säga upp mig och sen dra ner till Thailand och öppna något där

"marianne " sa:
idag pratade jag med en tjej som jobbar inom ett yrke som servar våra patienter. hon frågade mig när jag ska åka nästa gång. jag svarade om ett par veckor. då berättade hon att hennes bror åker den 28 och då utbrister jag.

det gör vi också!!!

då gick tanktarna snabbt framåt och jag slogs av att vi kanske rent av åker med samma plan men så var det nu inte.

han åker samma datum som jag fast några månader senare. han och hans familj åker inte på semester som vi.

de åker för att stanna...han och hans familj, fru och barn flyttar till thailand. gud vad härligt det låter...

de hade turen som vi andra drömmer om, och vann storkovan - 9,6 miljoner och eftersom frun kommer ifrån thailand var det naturligt att välja thailand.

om ni läser detta så önskar jag er verkligen lycka till.

tänk så ofta man sitter och fantiserar men så vaknar man till och tänker

-jag har ju inte gjort något för att vinna och för att vinna måste man satsa.

men visst är det härligt att fantisera och gläds med dem som lyckas..

marianne :wai:.

vad skulle du göra om du vann en massa pengar?skulle du sluta arbeta? kanske rentav flytta till thailand? har du fantiserat om storvinsten ngn gång???

Vinna pengar kan man fantisera om....tyvärr är det få som får njuta av den starka upplevelsen...jag har däremot tänkt så här...jag kommer aldrig att vinna pengar men jag skall leva, bo och känna på Thailand innan mitt liv är till ända.

Så jag flyttar dit om 3 år. Nu har det gått 6 månader sedan beslutet togs. All förberedelse är igång. Styrelse uppdragen minskas. Jobbet avvecklas succesivt osv...

Är inte detta rätt tänkt? Åker till CM snart...igen....visserligen temporärt..men ändå

Ja

om jag vann med storvinst!!!!!!!!!!jag skulle gå till min chef och hej då
nu drar jag till Thailand såklart!!!!!!! :D
vi planerar att flytta till Thailand om 2-3 år men kanske fortare än man
tänker. målet i thailand är chaing mai. hör av er om ni kommer ifrån CM

vi diskuterade ämnet på skoj på jobbet igår och flera av mina arbetskamrater menade på att de skulle fortsätta jobba. kanske på halvtid eller ngt liknande. själv skulle jag göra precis som du

jag skulle gå in till chefen och tacka för det som varit och önska dem lycka till sen skulle mitt nya liv börja.

jag är säker på att jag skulle kunna få tiden att gå och gud vad kul det skulle vara.....

marianne

Jo tack den drömmer man ju om 2 gånger i veckan ::) blir nog Thaland och landsbygden och kanske öppna något inom byggbranchen efter som både jag och frugan Ann har erfarenhet av det
Jocke

Innan jag skulle packa och dra så bör nog vinsten vara minimum 20mille.
Då kan man leva på räntan och kanske ha råd att skaffa sig en vettig hobby.

Nu efter två år håller med om att vägen till ett del-målen är roligast men varför bestämma slut-mål.
Det har nu blivit en del del-mål i livet varav detta är ett att inte göra mycket utan leva inte som en tredje världens människa men bland.
Det är ju lite svårt i början med all ledighet men efter ett tag hamnar man i en vardag.
Det är konstigt att den vanligaste frågan man får är vad gör du på dagarna.
Det som jag gläds åt mest är att slipa passa tider inga krav och att kunna ta dagen som den kommer är skönt.

Jag funderar ibland på hur det var tidigare och det som jag saknar är jobbet men sedan kommer jag på hur tråkigt och dyrt det är när jag inte jobbar.
Hur mycket pengar jag kommer att behöva handlar det inte om utan att leva efter sina tillgångar och mycket kan hända på vägen så jag ser det som ett del-mål i mitt liv.

Man kan aldrig gardera sig det kan räka med 4 miljoner eller så räcker inte 20 miljoner framtiden får vissa och nya del-mål sättas upp.

Om storvinsten skulle ha mod att visa sig för mig,skulle jag först betala av skulderna sedan ringa och boka fyra enkelbiljetter till thailand och säga bye bye till Svedala 4-ever ;D ;D

"matteisurin " sa:
Om storvinsten skulle ha mod att visa sig för mig,skulle jag först betala av skulderna sedan ringa och boka fyra enkelbiljetter till thailand och säga bye bye till Svedala 4-ever ;D ;D

Det skulle nog bli ungefar samma sak for mig, jag skulle nog bygga ett nytt hus har nere som man kan flytta in i om nagra ar. Inte skulle det bli en ny bil i alla fall...

Vad är en storvist?

Om jag vann 50,000, då skulle jag önska att det varit 100,000. om jag vann 1 miljon, då skulle jag önskat det varit 10 miljoner.. und so weiter..

Så länge jag är singel, är det nog bäst att jag inte vinner massor med miljoner 8) ;D
Tänk vilket liv jag levt...undra hur länge kroppen hängt med.. ;D Jag känner mig själv, och vet att: om jag ska bli ekonomiskt oberoende, ja du behöver jag stadga mig. 8)

Men.... Om jag vinner "storvinsten" Då skulle jag ringa till chefen, och inom några timmar hade jag suttit på ett flyg,på väg långt långt långt bort från Sverige.

:) 8)

"Kycklingen " sa:
Ring mig innan chefen så jag jag hinner packa ner passet och vara färdig innan flyget går.
;)
Jag gör detsamma för dig.

Pffff.. När började man ta med sig tårtor på kalas? ;D 8)

"Gazton " sa:
Vad är en "storvinst" för er ?

storvinst & storvinst men ska man kunna göra någe roligt får de nog vara ett par hundra tusen men de e ingen riktig storvinst men kan bli en kul helg ;)

En storvinst for mig, som aldrig har vunnit mer an nagon tusenlapp, ar nog over 500.000:-. Da kan man ju unna sig lite extra. Men en vinst som forandrar livet ar i sa fall en pa over 3 mille, da tror jag att jag kan lagga av med att jobba och bara leva pa rantorna. Men det ar dock manga faktorer som spelar in naturligtvis.

"legolas " sa:
Vadå räntorna??? jag använde alltid det uttrycket tidigare också. men så upptäckte jag för 15 år sedan att banken ju slutat med att dela ut räntor på sparkonton.

menar ni att det finns andra sätt att få banken att betala ränta på insatta pengar, kanske binda pengarna på 10 år??? Eller....

Nja, det var mera ett generellt uttryck. Jag menar investeringar i aktiefonder och vad vet jag. Nej, bankrantan ar ju nastan obefintlig. Min radgiverska pa banken hemma ar suveran, hon har hjalpt mig en hel del genom aren sa jag hade absolut anlitat henne.

"legolas " sa:
Vadå räntorna??? jag använde alltid det uttrycket tidigare också. men så upptäckte jag för 15 år sedan att banken ju slutat med att dela ut räntor på sparkonton.

menar ni att det finns andra sätt att få banken att betala ränta på insatta pengar, kanske binda pengarna på 10 år??? Eller....

Ja Legolas, man kan binda pengarna i ett antal år och få ränta på pengarna (0,5% - 5% i dagens läge)..

En storvinst för mig skulle vara så mycket att jag inte behöver jobba mer i mitt liv, men bara göra som man vill.. ;)

Om det ska va lönt att drömma så fodras nog minst ca 5 milj.
Jag skulle försöka förverkliga en affärs ide som jag haft ett par år, då skulle nog hälften gå åt.
Sen skulle jag höja min och frugans livskvalitet. Med allt vad det innebär.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp