Studera Thailändska

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Haloj
Jag läser nu en kurs på Universitetet som heter "Svenska som andraspråk med didaktik". Under kursen lär jag mig väldigt mycket om att det är bra att veta mer om andra språk för att kunna förstå svenska bättre samt att kunna lära ut svenska till nyinkomna.
Nu kommer vi arbeta ännu mer med andra språk och då har jag valt Thailändska, (ska åka dit i november och ha det gott i 2 månader). Jag är väldigt intresserad av språk och hur språk är uppbyggda.
Jag behöver nu någon att få mer ingående information om Thailändska språket, struktur, grammatik, fonetik m.m.
Är det någon som är modersmålslärare eller tolk som kan hjälpa mig och vara min informator?

Jag vore så tacksam!!

Hör av er till mig!

Joasia

Hej Joasia! Precis vad jag också behöver!. Bor i T på vintrarna och håller på att lära mig prata,skriva och läsa på Thai. Får du något napp vore jag glad om du delade med dig. Jag letar och letar men får inga svar. Behöver någon svensk som kan Thai eftersom min engelska är tämligen usel.
Hälsningar Ragnela

http://www.learningthai.com/
Jag har testat att lära mig Thai men eftersom jag har lite svårt med toner och jag inte kan vara så länge i Thailand så fungerade det inte för mig. Jag måste verkligen tala varje dag annars fastnar det inte. Vi gick kurs på Medborgarskolan.
Lycka till !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka