Suthep inte bättre än någon annan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Det har tidigare framförts att Thaksin köper sina anhängare , kan meddela att Suthep hämtar sina yrkesdemonstanter runt om i landet genpm att erbjuda 1000 thbt/dag, Detta sker varje dag i tillex Pattis ,öppet på gatan självklart är detta Abbhit som står för denna ekonomi , allt för att störta Yuingan, att störta sittande regering kommer förmodligen enligt vad jag tror att lyckas, detta kommer att resultera i att Thailand kommer att klassas in under gruppen länder där demokratiska val inte accepteras , dvs, Thailand kommer att bli en ren diktatur ...

Grattis till allla idioter som anser Suthep vara en en kille som vill Thailands bästa ....

Tror ni /vi får se ett annat ansikte ganska snart .en diktators .

Laos nästa för oss faranger här i Thailand , sen kan ju de som sitter i Swedala och tycker till , stanna där ;)

[size=1.2em]"Suthep inte bättre än någon annan"

Absolut inte, en gris är vad det är.....men den sittande marionetterna under Thaksin är större grisar och måste bort för att kunna reformera den ohållbara politiken och gå vidare med folket enat.

Men det är onekligen lite läskigt nu, vad händer om militären går in?
Känns bra att sitta uppe på en kulle i NE nu :)
[/size]

Kompisen har bott här i Pattaya under alla dessa kupper under 2000 talet, man märker inte så mycket runt turistområdena säger han. Alla Thai förlorar på att störa turisterna så det mesta sker runt om.

Skulle det bli inbördeskrig hyr jag mig nog något i Spanien inte ett Asien land till.

Har haft funderingar kring detta med turisterna samt bofasta faranger, skulle samtliga försvinna så skulle massor av familjer bli arbetslösa, speciellt runt dessa turistområden som demonstranterna till största delen kommer från , en militärkupp blir det med all sannolikhet, och det är ju det Suthep vill, vem som sen skall sitta där förstår väl alla , Abbhisit heter han naturligtvis ::) , med Suthep diktatorn vid sin sida .. Frågan är vad som då händer när de Röda reser sig som en man :eek:, för det kommer de att göra, och de är mångt mycket fler än den lilla skara som nu bråkar , men då gör väl Suthep som förra gången , skjuter ihjäl dem :(

Ja men vi är dom rödas guldkalvar så även dom går runt oss det är ju deras döttra vi gifter oss med ;) Så alla tjänar på farangen dom gula har butikerna i turistområdena och dom röda döttrarna blir våra fruar.

"Jonas " sa:
Ja men vi är dom rödas guldkalvar så även dom går runt oss det är ju deras döttra vi gifter oss med ;) Så alla tjänar på farangen dom gula har butikerna i turistområdena och dom röda döttrarna blir våra fruar.
:thumbsup: ;D

Då får.man se till att man skaffar sig en dam som har föräldrarna inom det militära ;)

Absolut att något är på gång, jag köper visa gånger 2, officeren på "mig" talade om för mig, säger till mig, det är bättre att Du "visar" slantarna, tar en längre stay.

Kan någon förklara?

Kan inte forsta att nagon normalt begavad Farang kan forsvara Sutheps handlingar , skadegorelse ,fortal, mord
Samma skitfolk som forstor overallt i varden ,att anvanda dessa galningar i syfte att falla en demokratisk vald regeringschef ar inget annat en landsforraderi och skall bestraffas darefter ... :(

"Phonta " sa:
Kan inte forsta att nagon normalt begavad Farang kan forsvara Sutheps handlingar , skadegorelse ,fortal, mord
Samma skitfolk som forstor overallt i varden ,att anvanda dessa galningar i syfte att falla en demokratisk vald regeringschef ar inget annat en landsforraderi och skall bestraffas darefter ... :(

Ungefär lika korkat som att försvara Thaksin och hans lakejer, de är lika maktgalna, korrumperade och kriminella båda.
Att försvara eller rättfärdiga någon av dessa, under i Thailand den stora klyschan demokrati, är bara patetiskt!

Nuvarande ordning i Thailand håller inte, och det behövs reformer, det kan vi nog alla vara överens om, om inte så visar väl de senaste årens oroligheter det.

Jag tror Thailändarna är kloka, och det kommer att gå upp för fler och fler hur grundlurade de blivit av den sittande regimen, därmed inte sagt att Suthep är ett bättre alternativ, men det är en väg mot reformer och förhoppningsvis förevigt bort med Thaksins familj!

Vad många hoppas på nu är ju att valdeltagandet blir för lågt, och det kommande valet ogiltigförklaras!

Kanske är som en Fillipinsk överstyrman sa ombord " Det är bra att Thaländarna reser sig upp och demonstrerar visar att dom tolerererar inte korruptionen, visst han kanske inte är bra som försöker ta makten nu men då får dom resa sig upp igen och igen och igen tilss makthavarna fattar att dom inte är säkra på sin post föränns dom börjar lyssna på folket. Vi har korruption så det är sjukt i asien och detta kommer ta tid att fixa men sålänge vi reser oss och protesterar så är det friskhetstecken" Ungefär så sa han fritt översatt var hans åsikt om demonstrationerna i Thailand.

Ja i detta kan vi faranger bara sitta stillatigande och se vad som händer. Man kan bara hoppas i sitt stilla sinne att det som kommer att ske blir bra för Thailand och därmed även för oss och våra familjer. Detta oberoende om vi bor i Thailand eller i Sverige, dom sistnämnda har ju sina familjer där nere.

Min fru är från Isaan och hennes åsikter är därefter, själv är jag noga med att vara neutral eftersom jag inte känner till hela bakgrunden till det som nu sker.

NU AR DE DEFAKTO Suthep som forsoker starta ett civilt krig, all heder at Yingan som tar det easy.....

"borat " sa:
Ungefär lika korkat som att försvara Thaksin och hans lakejer, de är lika maktgalna, korrumperade och kriminella båda.
Att försvara eller rättfärdiga någon av dessa, under i Thailand den stora klyschan demokrati, är bara patetiskt!

Nuvarande ordning i Thailand håller inte, och det behövs reformer, det kan vi nog alla vara överens om, om inte så visar väl de senaste årens oroligheter det.

Jag tror Thailändarna är kloka, och det kommer att gå upp för fler och fler hur grundlurade de blivit av den sittande regimen, därmed inte sagt att Suthep är ett bättre alternativ, men det är en väg mot reformer och förhoppningsvis förevigt bort med Thaksins familj!

Lyssnat for mycket pa Suthep hor jag,leve revolutionen , en sann kommunist tydligen ;D
Vad många hoppas på nu är ju att valdeltagandet blir för lågt,,uppenbarligen vill du inte att Thaifolket far valja sin regering ,utan den sa kallade eliten utsedd av en diktator skall styra ... Trodde den sista marxist leninisten var utdod ,men du visar motsatsen

"borat " sa:

Vad många hoppas på nu är ju att valdeltagandet blir för lågt, och det kommande valet ogiltigförklaras!

Vem har du tänkt ska genomföra dessa reformer, Suthep?..

"Phonta " sa:
NU AR DE DEFAKTO Suthep som forsoker starta ett civilt krig, all heder at Yingan som tar det easy.....

Nja, dem som har slängt sig med bomber och granater hitintills är ju faktiskt inte stollen Suthep, utan den röda klanens underhuggare.
Vi får hoppas att de inte kallar in sina svartklädda poliser från norr igen som sist prickskjöt på folk utan vapen.
Så att de nuvarande demonstranterna skulle varit speciellt krigiska det vet jag inte, men spårar det ut ännu mer kan det ju bli så, och det får vi ju hoppas inte händer!

Vi är nog alla överens om att detta vansinne med korruption och demonstrationer i tid och otid måste få ett slut någon gång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp