suwannapoom

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Enligt uppgift i andra forum skall det vara 3 km från den nya flygterminalen till taxibilarna.
Flygplatsen skall ju öppna den 28 sept. :rolleyes:
Jag åker ner i nov. så det skulle vara bra att veta hur det fungerar .
Hoppas någon i detta forum kommer med besked så småningom.
Vad jag hört skall man åka buss till taxiststionen ???

Hej,
Jag kan inte besvara dina frågor, men den officiella stavningen av flyglatsen är Suvarnabhumi Airport och deras hemsida heter
suvarnabhumiairport.com Jag kom inte in på den nyss, men har gjort det tidigare och du kan också söka på Googles på Suvarnabhumi Airport.
Lycka till!
J-L

Det stämmer att det är ca 3 km till en allmän taxistation från Suvarnabhumi och att transporten dit ska ske med bussar. Det kommer dock att finnas limousineservice direkt från terminalen.

Mitt råd är dock att kolla mer i detalj senare. Redan nu, innan öppnandet :(
, pratas det om att ha vanlig taxi på plan 2 eftersom någon kommit på att det kan vara jobbigt att släpa på mycket bagage på bussarna :confused:

Till november funkar det förhoppningsvis....

Tack för tipsen
Jag är medveten om den egentliga stavningen, men enlig den taxidriver som jag nyttjat i flere år så skulle en thai uttala det "suwannapoom". förövrigt så läste jag på ThaiVisa furummet i dag att flygfälts ledning har tänkt över saken och det skall finnas taxibilar vid terminalen.
Den som lever får se :nod:

klart

Tack för länken Marianne !
Det var ju klargörande, verkar som allt skrammel på "thaivisa" forummet var bara vanligt tomt prat som engelsmän, australiensare och amerikanare ägnar sej hysteriskt åt.
Många borde ta efter norbornas tålmodiga lugn.
Ett problem kvastår dock som jag får veta senare, min vanliga taxichauffös
Rin har en gamal Volvo som inte platsar i kriterierna.
Ha en bra dag :p

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp