SV: Bara ett endaste ord (WORD) - hjälp please

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hej, nja jag litar inte på de ställen som erbjuder Word för gratis nerladdning, det finns tror jag en slimmad variant av Office nån stans, men vet inte var.
Jag är aldrig ute på nätet och letar då jag kan få det via jobbet. Hoppas att insayt har nåt bra tips.
Annar så har jag ett alternativ, men vi avvaktar kvällen och ser om nån har en bra sida, jag håller kollen på om du får hjälp.

"Rolf " sa:
Hej, nja jag litar inte på de ställen som erbjuder Word för gratis nerladdning, det finns tror jag en slimmad variant av Office nån stans, men vet inte var.
Jag är aldrig ute på nätet och letar då jag kan få det via jobbet. Hoppas att insayt har nåt bra tips.
Annar så har jag ett alternativ, men vi avvaktar kvällen och ser om nån har en bra sida, jag håller kollen på om du får hjälp.
Innan du får tag på ett word så har du ju wordpad som är en enklare variant. Den ligger under Start program tillbehör

sök på det här så hittar du många alternativ: gratis office

här ett:
http://sv.openoffice.org/

Har laddat ner någon av dem på jobbet i Sverige för några år sedan så jag tror inte att man behöver vara rädd för att göra det.

Det står inget om att du efter en tid måste betala för det eller det ska sluta funka, däremot så vill dom ha bidrag till fortsatt utveckling.
Du kommer nog att får någon sorts meddelande efter en tid, kör på tills det dyker upp nåt.
Ska kolla lite under tiden om du kan få nåt mer permanent.

Jo, men som PATCHAREE gav dig, OpenOffice är jättebra och gratis att använda och det fina med det är att du kan öppna Worddokument i Open Office, men du kan inte öppna Open Officedokument i Word, utan att i så fall spara dokumenten som .doc i Open Office och det gör du i Arkiv>Spara som...

Måste man tänka på om man vill t ex skicka dokument gjorda i Open Office till någon som har Word.

Mvh Peter :wai:

Lego, är allt OK med din dator nu med Word eller liknade och mailen osv????

"legolas " sa:
ja jag hittade först open office proffs modell 2003 inne i datorn, plockade fram WORD ur den. Sedan av en händelse så lyckades jag gräva fram WORDPAD också ur datorn, och det var just prcis den grejen jag ville ha, och som jag haft tidigare.

Så allt är perfekt med precis allting nu. Allt går snabbare och allt funkar bra med forumet nu, jag böättre än såhär kan det inte vara.

Tack - Gregor
Då är det väl nästan dags för en pilsner :beer:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
3 K
Anonymius
A