Det nya positiva Thailand har blivit ganska positivt , frugan och jag har ett bra liv just nu . Vi är nu på en rundresa i södra delen av Pattayaregionen , för närvarande i Mae Phim... Mycket dåligt väder samt elproblem trots en hel del stora hotell mm. Undrar hur det skall gå med en massa Falanger inom kort. Falanger som satsat miljoner i "condos" men sen inte under långa tider har någon el. Annars vackert med en helv.. massa hundar . Svårt att motionera vår ungtik med alla lösspringande hundar . Hon har blivit en krävande tik ,stenhård i psyket och kräver mycket av oss som hundägare ... En Bullterrier är inte som andra hundar,de är otroligt smarta och tuffa små hundar , inte alls som "alla andra terriers". Vi har min 750cc Shadow på pickisflaket , har en ramp som gör det enkelt att köra av/på den . Grymt praktiskt,bilen är kanon ,kan åka vart vi vill och ha hojen och hunden med oss ... Har vart i Pattis en vecka fram till i onsdags men åker nog dit igen i morgon lördag, har en ev köpare på hojen .. det var ju en del av iden med resan .. Har ju en till "liten" maskin hemma i isaan .. ;D Annars bra mat i Mae Phim , kan rekommendera den "Amerikanske Tyskens restaurang"
Tequila Sunrise Bra mat till helt ok priser ca 20 m från stranden.. Rayong idag på dagen vilket även det var bra , var på Mitzubishi för att göra en extraservice , blir bara [¤#@@¤%] när de försöker blåsa faranger ,3400 thbt för olja+filter och byte växellådsolja . Bytte detta på "Cockpit" för 1500 thbt istället ,dessutom bra personal --Mobil1 olja så inget skit ..... Hemma i Isaan är det lugnt .stängt i huset då barnen nu är utflugna , inte så kul när man har krav på sig (jobba eller gå i skola varje dag) annars inget gratis husrum och mat från farang
Frugan samt jag själv och hunden , perfekt familj ..Inga större konflikter nu inte ... ;D