SV: Frukter och grönsaker, Thailand , vetskap, bra att veta....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

glimten66

Gäst
Du Lego de va inte huvet du smätte när det lät ihåligt ;D

I Mexico pressade dom ut en lime i ölen som jag beställde.
Hade föredragit en jäger i den istället för frukt. :)

Japp, Corona var det.
Du gillar ju inte öl, så det var därför du föll för smaken och tyckte det var sketagott. För det är inte öl när man har lime i den. :thumbsdown:

Lime i grogg gifter sig med varandra som hembrännt o falukorv. :nod:

Men lime i öl...fy. Där går gränsen!

Kanske kan var intresant att leka husdoktor...

Papayabladen är bra om man har infektioner i små/större sår. Man bearbetar dom så att dom blir fuktiga och lägger en bit mot infektionen och bandagerar fast det i position.

"LG " sa:
Lime i grogg gifter sig med varandra som hembrännt o falukorv. :nod:

Men lime i öl...fy. Där går gränsen!

Har du provat LG? Jag var väldigt skeptisk när jag var i Mexico första gången och provade öl med lime, men det är faktiskt inte dumt alls. Speciellt när man har hunnit vänja sig. Och märk väl - jag är mycket kräsen när det gäller öl. En isbit skulle exempelvis aldrig hamna i min öl. :D

Ja det måste man nog vänja sig vid innan man tycker det är gott.
Jag han aldrig bli van på den halva lime-coronan som jag drack där nere.
Den andra halvan slog jag ut.

Men jag vet ju vad ni vänjer er vid när det gäller mat....hahaha.
Så lime i öl går väl lätt ner kan jag tro ::)

En månad efter jag flyttat till Kina så detroniserade kineserna jänkarna som världens största ölkonsumnet. För övrigt så smakar ölen här utspädd ap-piss. Ännu värre i Thailand. Den bästa kan man hitta i Plzen i Tjeckien.

Vart tog frukterna och grönsakerna vägen? Uppsträckning gubbs!

Jag gillar färsk mango, apelsiner, vattenmelon, bananer och självklart ananas! Jättegott och billigt i Thailand!

Den största favoriten är mango. Synd att säsongen är begränsad, finns ingen i våra trakter när vi är nere på sommaren. Mangosteen är en annan favorit + lamjai. Aroy maak maak.

Finns det något godare än mango + khao niao som dessert? :)

Lamjai :thumbsup: dom bästa finns i Chaing Mai när den säsongen är, bara att plocka ner en kvist och få dagsfärska.

"Kycklingen " sa:
Lamjai :thumbsup: dom bästa finns i Chaing Mai när den säsongen är, bara att plocka ner en kvist och få dagsfärska.

Precis samma hemma hos oss också. Hittar man inga så handlar man på talaad för 25 Baht kilot. Sen är det bara att sitta och spotta kärnor. Smaskens!!!
:nod:

"Berralund " sa:
Precis samma hemma hos oss också. Hittar man inga så handlar man på talaad för 25 Baht kilot. Sen är det bara att sitta och spotta kärnor. Smaskens!!!
:nod:

Hur ser Lamjai ut? bra att veta nästa gång man har möjligheten att vara på plats.
:wai:

så här. :)

ovoce20.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp