SV: Hur fungerar KARMA?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag kan inte ge någon Karma :'( Varför? Under Karma finns ingen öka/minska i min läsare Firefox - system Mac OS 10.3.9

Jag vill oxå juuuuuuu :mad:
 
ja, då är vi åter som vi hade det här på forumet som vi hade det förr. tyckte det var trevligt när någon visade uppskattning på det man skrev genom att man fick lite karma ibland. däremot kan jag tycka att det inte är lika trevligt om någon ger minus karma för något man skrivit.. det kan hämma själva skrivandet o kännas tråkigt om man gång på gång får negativ karma, vilket var fallet då - en gång i tiden när man kom på efter hand att det var samma person.

jag tror ju inte att det skulle upprepa sig men det kan ju faktiskt hända..
 
"marianne " sa:
ja, då är vi åter som vi hade det här på forumet som vi hade det förr. tyckte det var trevligt när någon visade uppskattning på det man skrev genom att man fick lite karma ibland. däremot kan jag tycka att det inte är lika trevligt om någon ger minus karma för något man skrivit.. det kan hämma själva skrivandet o kännas tråkigt om man gång på gång får negativ karma, vilket var fallet då - en gång i tiden när man kom på efter hand att det var samma person.

jag tror ju inte att det skulle upprepa sig men det kan ju faktiskt hända..


Nej, vi skall inte ha tillbaks minusknappen, den lär inte vara trevlig. Och jag tror inte Gazton menar det heller om jag känner honom rätt.
 
då är det ju en kul grej. man ska glädjas åt varandras karma o hålla forumet livligt o inte ogilla om andra får positiv karma som läget var då...
 
"marianne " sa:
då är det ju en kul grej. man ska glädjas åt varandras karma o hålla forumet livligt o inte ogilla om andra får positiv karma som läget var då...

Nja.. jag tror nog ingen är avundsjuk på den andres karma här inne..

Ja mitt inlägg innan var mest på skoj.. men ändå.. Låt säga att man bara får 3 minuskarman att dela ut per månad. om jag lägger ett idiotiskt inlägg , och ser att jag fått en minuskarma eller två.. Då skulle jag nog tänka mig för lite mer.. Vi behöver alla en push då och då.
 
"Gazton " sa:
Nja.. jag tror nog ingen är avundsjuk på den andres karma här inne..

Ja mitt inlägg innan var mest på skoj.. men ändå.. Låt säga att man bara får 3 minuskarman att dela ut per månad. om jag lägger ett idiotiskt inlägg , och ser att jag fått en minuskarma eller två.. Då skulle jag nog tänka mig för lite mer.. Vi behöver alla en push då och då.

Då kommer ju du till att få negativ karma ganska snart då eller Gazton...????
(Och jag hade redan haft -10000 ;D)
 
Jag tycker karma är jättekul så länge den är positiv då kan den locka o pocka ... men jag har erfarenheter sedan ett antal år här på forumet där jag fick en massa karma hela tiden o en annan moderator blev irriterad över att han inte fick likaledes o därför började skicka på mig en massa negativ karma.. jag förstod detta med tiden för det var så uppenbart o jag fick även svart på vitt att så var fallet....

så ska det absolut inte vara
utan vi ska vara glada för varandras skull o hellre "plussa" än fälla...

så fram med karma till alla glada skribenter...

hadetoppen/marianne
 
Karma

Detta med karma.I varje jakla trad kommer det upp blir en +karma till dig,Varfor // Karma hit o dit spelar vell ingen roll.
Om ni vill att forumet ska funka lite,sluta med detta trams


Inlägget redigerat av forumvärden. Nedvärderande och otrevliga uttryck är inte tillåtna enligt forumreglerna. Det finns bättre sätt att uttrycka sitt missnöje.
 
"L200 " sa:
Detta med karma.I varje jakla trad kommer det upp blir en +karma till dig,Varfor //Karma hit o dit spelar vell ingen roll.
Om ni vill att forumet ska funka lite,sluta med detta trams

Senast jag kollade L200 var inte min tunga brun.. :eek:
Karma är ett sett att visa uppskattning för något som skrivits eller fina bilder som någon tagit sig besvär med att ta fram.

Om du tycker att karma är trams så är ju det så-klart upp till dig, ingen tvingar dig att ge karma till någon som ger lite extra. Men var så säker på att jag kommer att ge karma till alla jag tycker förtjänar det..
 
"Per Olav " sa:
Senast jag kollade L200 var inte min tunga brun.. :eek:
Karma är ett sett att visa uppskattning för något som skrivits eller fina bilder som någon tagit sig besvär med att ta fram.

Om du tycker att karma är trams så är ju det så-klart upp till dig, ingen tvingar dig att ge karma till någon som ger lite extra. Men var så säker på att jag kommer att ge karma till alla jag tycker förtjänar det..


Det är helt upp till dig att tycka vad du vill, L200. Per Olav har rätt i det han säger att det är ett sätt att visa uppskattning. Trams - kanske, men jag ser det som en rolig grej också. Detta har varit uppe till diskussion tidigare och då kom alla gemensamt fram till att låta det vara som det är.

Jag har sammanfogat detta ämne med ett tidigare där karma avhandlades.

Berralund
Forumvärd
 
Ironiskt nog så visade sig Karman direkt negativt tillbaka då Karman i sig nedklankades av en person som en onødig sak i forumet.Karman har sitt syfte i livet før de troende och jag brukar tænka så hær....Vad ær syftet med det du gør?,,,,och vad ær syftet med att klaga på en sak som gør många andra lyckliga i sammanhanget?,,,Att må bættre sjælv?,,,,,,hmmm...

Låt dem som ær lyckliga oavsett orsak vara det så længe de inte ær en fara før dom sjælva.
Vad gæller forumet hær så tycker jag att detta funkar otroligt bra i jæmførelse med många andra sidor oavsett tidpunkt om jag så sitter i en buss med dåligt internet eller ær på plats med en 3 G sticka i centrala Oslo/Stockholm och det har sin orsak i att denna sida INTE innehåller en massa flash styrda program vilket jag ær glad før.Keep it strong Chaimai !!
 
"helgonet " sa:
Ironiskt nog så visade sig Karman direkt negativt tillbaka då Karman i sig nedklankades av en person som en onødig sak i forumet.Karman har sitt syfte i livet før de troende och jag brukar tænka så hær....Vad ær syftet med det du gør?,,,,och vad ær syftet med att klaga på en sak som gør många andra lyckliga i sammanhanget?,,,Att må bættre sjælv?,,,,,,hmmm...

Låt dem som ær lyckliga oavsett orsak vara det så længe de inte ær en fara før dom sjælva.
Vad gæller forumet hær så tycker jag att detta funkar otroligt bra i jæmførelse med många andra sidor oavsett tidpunkt om jag så sitter i en buss med dåligt internet eller ær på plats med en 3 G sticka i centrala Oslo/Stockholm och det har sin orsak i att denna sida INTE innehåller en massa flash styrda program vilket jag ær glad før.Keep it strong Chaimai !!


Och det gav dig ett plus, mycket bra sagt!! :wai:
 
Efter att ha farit runt på olika forum ett tag så har jag lagt märke till hur olika man hanterar Karma knappen.
Här är det lite strikt i mitt tycke, inget fel i det. Jag jagar inte.
Men andra forum använder den som Gilla knappen i FB.
Vad vill jag ha sagt med detta ???
Inte ett skit.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp