SV: Hur ladda ner 720p torrents på min dator?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hej
Kan inte kolla när jag är på jobbet för vi sitter låsta bakom en brandvägg som innte tillåter oss att leka :D
Men hemma kan jag, jag ska kolla i kväll så får vi se
Rolf

"legolas " sa:
Det gäller att downloada filmer och TV-shows på min dator. Jag tänkte be Er om hjälp, kanske att någon som läser detta har kunskap och lust att försöka att hjälpa mig tillrätta med ett problem jag har. Kanske inte så stort problem, men dock ett problem som jag måste lösa helt enkelt!!

Jag brukar alltså ladda ner TV-shows främst, men även movies, och sedan har jag dessa på en external harddrive som jag köpt. Det funkar charmant. Jag gör på följande sätt idag: jag har en ”host” som jag kallar det, säkert helt fel ord, men alltså ett ställe där jag laddar ner filmerna som jag hittar ute på nätet, och den ”hosten” är något som heter ”bittorrent, och loggan är ett uppochnerpåvänt litet ”h” + ordet ”Torrent”. Hit tar jag de torrents jag hittar ute på nätet och så laddas de ner där. Funkar charmant sedan 3 år tillbaka!!

Min sökmaskin är mestadels The Piratbay.org och ibland, väldigt sällan: Ahashare.com. I dessa sökmaskiner så kommer det alltså upp torrents som andra människor har laddat upp där, och sedan är det fritt fram för mig att ladda ner därifrån. Det funkar galant hela tiden UTOM när jag stöter på torrents som i rubriken bl.a. heter någonting med ”720p” ...

Det funkar aldrig och den torrenten innehåller absolut ingenting.... Jag misstänker att jag kanske måste ladda ner någon mjukvara för att kunna klara av att ladda ner dessa 720p Torrents??? För Er information, alla torrents som har 480p, de är absolut inga problem och funkar gallant..

Och det är nu som jag ödmjukt frågar Er om hjälp. Jag har försökt men mina ringa kunskaper hjälper tyvärr inte alls. Så snälla, har ni en susning, så är ni jättevälkomna. All ersättning delas ut i form av öl i Thailand, bara så ni vet det::: tack på förhand....
:wai: :wai: :wai:

Det verkar som om du använder microtorrent. Kanske har du en för gammal version.
Jag använder den och jag har inga problem med att ladda ner 720P filmer.
Länk till nedladdningssidan med senaste version.
http://www.utorrent.com/downloads

Hoppas det hjälper.

/Anubaan

"legolas " sa:
Jag laddade ner den ny versionen av bittorrent modell 3.0. jag kom ju till en sida via din länk och där stod 3 olika alternativ, jag klickade och laddade ner den första grejen där version 3.0 build 25824....

När jag klickat så kom jag till en mindre ruta där klickade jag på: ADDERA KOPIAN OCH ÖVERSKRIV NUVARANDE FIL.... Det var allt jag gjorde.... skulle jag valt något annat och skulle jag ha downloadat fler grejor????

Försök själv att gå till denna länk och bara som tet försök att ladda ner torrenten som jag skickar dig.......

berätta gärna hur det går,,, för det funkar INTE för mig......

MVH
legolas

http://thepiratebay.org/search/monster% ... aws/0/99/0
Monster.In.Laws.S01E01.The.Last.Italian.Supper.720p.HDTV.x264-PR

Jag laddar just ner Monster in laws. Funkar fint och om ca 57 minuter så är den klar.

Det där med addera och överskriv låter lite mysko. Kanske hade du programmet igång? Mitt tips är att du ser till att programmet är avstängt och sedan så försöker du igen. Du borde få valet att spara filen eller köra den. Spara den på t.ex skrivbordet, när hämtningen är klar så klickar du på den sparade filen på skrivbordet.

/Anubaan

"legolas " sa:
Jag laddade ner den ny versionen av bittorrent modell 3.0. jag kom ju till en sida via din länk och där stod 3 olika alternativ, jag klickade och laddade ner den första grejen där version 3.0 build 25824....

När jag klickat så kom jag till en mindre ruta där klickade jag på: ADDERA KOPIAN OCH ÖVERSKRIV NUVARANDE FIL.... Det var allt jag gjorde.... skulle jag valt något annat och skulle jag ha downloadat fler grejor????

Försök själv att gå till denna länk och bara som tet försök att ladda ner torrenten som jag skickar dig.......

berätta gärna hur det går,,, för det funkar INTE för mig......

MVH
legolas

http://thepiratebay.org/search/monster% ... aws/0/99/0
Monster.In.Laws.S01E01.The.Last.Italian.Supper.720p.HDTV.x264-PR
Lego detta använder jag http://www.vuze.com/ Jag tycker det är bättre än Bit torrent du kan även klicka på den nedladdade filer i programmet och titta från det utan att öppna ett annat program. Kolla på det, finns lite inst som tex. var på hårddisken du vill lagra filerna

Dom ska starta den avbrutna nerladdningen igen när du startar om programmet. Testa den andra också eller kika på den på länken

Som Rolf säger, bara stäng den (röda krysset i övre högra hörnet du vet). Den startar de avbrutna nedladdningarna automatiskt. Jag har nu fått ner ditt exempel, trevlig och harmonisk familj :)

/Anubaan

Kanske det enklaste är att du i bittorrent klickar på hjälp och sedan väljer "Sök efter uppdateringar".

/Anubaan

"legolas " sa:
Jääkligt bra ide´jag prövar
hör av mig... tack

Kollade precis, THERE IS NO NEW VERSION AVAILIBLE...
så där sprack det hela.....
jag kan alltså INTE ladda ner 720p.. och det stinker....

Mycket märkligt, du har alltså samma version som jag har. Hos mig funkar det, men inte hos dig. Kan du mer i detalj beskriva vad som händer när du försöker ladda ner en 720p film? Bitttorrent har ju ingen aning om innehållet i det du laddar.

/Anubaan

Jag får kolla lite på detta. Förstår inte riktigt. Men jag tar några skärmdumpar på hur det ser ut hos mig. Mailar dom i stället för att skriva här om det är ok.
Vi hör i morgon det är ju sent nu hos dig

/Anubaan

"legolas " sa:
Jääkligt bra ide´jag prövar
hör av mig... tack

Kollade precis, THERE IS NO NEW VERSION AVAILIBLE...
så där sprack det hela.....
jag kan alltså INTE ladda ner 720p.. och det stinker....
Har du kollat programmet som jag hade

Kör man VLC som mediaspelare (och har den uppdaterad) behöver man inte packa upp RAR-filerna.
Den spelar upp filmen ändå, om man startar rätt RAR-fil vill säga och att filmen är rätt packad (finns tyvärr många exempel på figurer som inte gör rätt).

Ja och han Vuze så kan han kolla filmen direkt i programmet utan att bekymra sej för vad det visas i

En dum fråga, har du testat en annan torrent? Så att du inte kör på samma, som kan vara risig

"legolas " sa:
På själva ikonen går det att högerklicka, och då kommer det upp;
markera
avmarkera
markera allt
avmarkera allt

Jag har inte kunnat ladda ner en enda 720 p-film.......
Tack för era försök

legolas
Har du kollat programmet som jag tipsade om??????????

"legolas " sa:
Yes Rolf, jag kände till det namnet redan föut. hade det installerat innan jag ju rensade min dator för 3 veckor sedan, men medger att jag inte vet vad det är för något, är det en typ "konkurrent" till min nuvarande "you-torrent" eller?, kanske skulle pröva den... men först så har jag ju torrents som ligger i min nuvarande youtorrent och laddar ner och jag får nog vänta ut dem först antar jag....
Jo det är ett alternativ till Utorrent, men bättre tycker jag. Man kan om man vill göra mycket mer, den är inte så komplicerad som den ser ut vid första titten.
Plus att när du laddat ner en fil kan du utan att starta nåt annat program kolla filmen i programmet.
Tror att du kommer få en fråga vilket program som ska vara standard.

"legolas " sa:
Hjälper det att veta att om ni går in på piratbay..
http://thepiratebay.org/tv/latest/

så fnns det ett flertal olika uppladdare eller hur:
jag har inga som helst problem med följande av dem,
oavsett vad de laddar upp, allting klarar jag av dem:
TvTeam, EZTV, Ettv, Tonyisaac

dessa är helt omöjliga för mig att kunna ladda ner ifrån
oavsett vad de laddat upp:
scenebalance, sceneline,
Kan inte kolla från jobbet, testar när jag kommer hem om det inte löst sej för dej

"legolas " sa:
Tack Rolf men jag tror inte detta kommer att lösa sig. Det krävs att någon leder mig rätt i denna djungel, och leder mig från punkt A (installera mjukvarorna.... b) ställ in mjukvarorna , helt enkelt göra detta ifrån början.....
Tack i alla fall....
Inte kasta yxan i sjön, hav förtröstan :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp