Det gäller att downloada filmer och TV-shows på min dator. Jag tänkte be Er om hjälp, kanske att någon som läser detta har kunskap och lust att försöka att hjälpa mig tillrätta med ett problem jag har. Kanske inte så stort problem, men dock ett problem som jag måste lösa helt enkelt!!
Jag brukar alltså ladda ner TV-shows främst, men även movies, och sedan har jag dessa på en external harddrive som jag köpt. Det funkar charmant. Jag gör på följande sätt idag: jag har en ”host” som jag kallar det, säkert helt fel ord, men alltså ett ställe där jag laddar ner filmerna som jag hittar ute på nätet, och den ”hosten” är något som heter ”bittorrent, och loggan är ett uppochnerpåvänt litet ”h” + ordet ”Torrent”. Hit tar jag de torrents jag hittar ute på nätet och så laddas de ner där. Funkar charmant sedan 3 år tillbaka!!
Min sökmaskin är mestadels The Piratbay.org och ibland, väldigt sällan: Ahashare.com. I dessa sökmaskiner så kommer det alltså upp torrents som andra människor har laddat upp där, och sedan är det fritt fram för mig att ladda ner därifrån. Det funkar galant hela tiden UTOM när jag stöter på torrents som i rubriken bl.a. heter någonting med ”720p” ...
Det funkar aldrig och den torrenten innehåller absolut ingenting.... Jag misstänker att jag kanske måste ladda ner någon mjukvara för att kunna klara av att ladda ner dessa 720p Torrents??? För Er information, alla torrents som har 480p, de är absolut inga problem och funkar gallant..
Och det är nu som jag ödmjukt frågar Er om hjälp. Jag har försökt men mina ringa kunskaper hjälper tyvärr inte alls. Så snälla, har ni en susning, så är ni jättevälkomna. All ersättning delas ut i form av öl i Thailand, bara så ni vet det::: tack på förhand....