SV: Idag när jag loggade in på vårt forum så ..........

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymius

Gäst
Jo, detta har val diskuterats innan lite grand och jag har val haft samma synpunkter i nagon annan trad. Tycker val pa det hela taget att det ar valdigt lite Thailand och mycket annat och det har sin forklaring i som jag sagt innan, kommer inte ihag vilken trad:

1. Vi ar for fa aktiva, det ar samma folk alltid och det gor att man har inte sa mycket att saga om Thailand, forutom da man gor en resa.

2. De av de aktivt inloggade som ju inte ar sa manga har ofta familj, bor i Thailand, har hus och de befinner sig ofta pa samma plats alltid och da kan det ju inte bli speciellt mycket bredd pa utbudet, utan de har oftast bara intresse i sina platser, huset, familjen mm och det ar ju naturligt.

3. Det ar for fa i forumet som ar enbart turister och valdigt fa backpackers som kuskar runt Thailand och som upptacker en massa och pa sa satt kan ge en massa ny info.

4. Det ar nastan inga charterturister i forumet som kan delge sin resa.

5. Om nagon av nagon outgrundlig anledning loggar in som ny och staller en fraga om senaste t ex i Phuket eller nagon annan stans, hotel, beacher eller vad det nu kan vara, finns ingen har som har nagon direkt svar, eftersom man inte sjalv har de intressena, for har i detta forum ar valdigt fa just vanliga turister.

Sa det ar manga faktorer som spelar in har och det ar svart att peka pa nagon enskild orsak, men en sak ar saker bredden och dynamiken saknas och det har blivit mer eller mindre en intresseklubb for ett fatal...pa bade ont och gott.

Sen av de som ar aktivt inloggade ar manga just knutna till nastan bara ett omrade i Thailand och det ar Isaan och manga intryck och tyckande om Thailand speglas just utifran denna region och da blir det ett valdigt smalt forum och detta gor att kanske sa fa loggar in och ar aktiva.

Man ser ocksa ofta att en nystartad trad dor ganska snabbt ut, de fa aktiva sager sitt och sen var det bra med det. En trad som fangslade var ju 3 Juli och blev ju lang och ar aktiv annu idag och vilka skriver dar, jo de som bor i Thailand eller har intresse i nagon form, hus, mark eller familj men knappast nagon annan.

Na ett forum kraver bredd och dynamik, Thailand ar ju ett relativt stort land med massor av intressanta saker, sa att finns nagot for alla smaker annars gar det i sta.

Jag ar inte sa saker pa att manga aktiva har, har sa stort intresse av sjalva Thailand, utan mer om sin narmaste omgivning, sitt liv med sin thailandska fru och familj, sitt hus eller sitt kommande liv i en liten del av Thailand, sitt projekt och sin framtid dar, detta ar inget konstigt sa missforsta mig inte nu. Men samtidigt ger det valdigt lite till forumet, utan som jag sa blir forumet en intresseklubb for fa.

Mvh Peter :wai:
 
Håller med tidigare skribenter och ser inget fel utan tvärtom detta är anledningen jag hänger här.

Detta forum känns som det riktiga Thailand forumet de andra som finns är för turister eller folk som vill spamma sig själva.
 
Visst är det lite så som ni skriver, man tjötar ju inte i en tråd bara för tjötandets skull. Personligen så har jag skrivit av mig det mesta av mina thailandserfarenheter, nu återstår familjelivet och barnen plus en del annat som kan dyka upp.

Men trots detta så tycker jag att det är väldigt trevligt att hänga här och skriva om ditten och datten. Det är här man har sina kompisar nu, jag gillar vår familjära stämning.

Så visst fyller dom icke-thairelaterade trådarna sin funktion, precis som ni skriver. Jag tycker att forumet blir levande av dom. Det var därför som jag skapade tråden om hockey igår, det är mitt och många andras stora fritidsintresse vintertid.

Och icke att förglömma - legolas dagboksberättelse håller absolut liv i det thailandsrelaterade. En stor eloge till honom för detta!!
 
Jag skriver och läser detta forum för att hålla svenska språket. Jag har inte sett en svensk på 10 år.
 
Lego- Bar ist VERBOTEN. Jag tror hon har en köttyxa i handväskan. Sisra gången vi hade vårt stora gräl i Shanghai så hackade skrället i köksluckorna med ett sånt vapen tills security ringde på dörren.
 
Intressanta synpunkter, Khuntan dar har en poang.

Det fattas nu bara en sak i denna traden. Det som vi pratar om nu har vi ju gjort ett antal ganger tidiager sa det ar ju inget nytt, men det ar bra att det aterupprepas.

Vad ar det som fattas? Jo agaren till detta forum bossen sjalv Mr Ling, har nagon nagon gang stallt fragan " Vad vill Mr Ling att detta forum skalll vara"? Vilken profil tankte han sig nar han startade forumet?

Som jag sagt tidigare, forumet ar som en tidning eller ett medium for information och kommunikation. Ling ar agaren, de globala Moderatorerna Chefredaktorer och de andra Moderatorerna ar Redaktorer for sin avdelning, precis som pa en tidning. Vilken inrikting var tanken med detta forum?Den fragan har aldrig stallts vad jag vet och det skulle vara intressant att se vad Ling har att saga.

Det ar bara vi forummedlemmar som resonerar kring dessa fragor och vi kan resonera i all oandlighet utan att komma fram till nagot, sa lange inte bossen sjalv trader fram och anger inriktningen pa detta forum och till vilken malgrupp han tankt sig att forumet skall vanda sig till.

Vilken malgrupp har han tankt att detta forum skall vanda sig till. Skall det vara ett allmanforum eller ett specifikt forum som riktar sig till en specifik malgrupp...eller vad ar det?

Ar forumet en skvallertidning, en nyhetstidning, kvallstidning, manadsmagasin, faktamagasin eller vad ar det?

Eller vad tycker ni?...eller ar fragan for kanslig?

Mvh Peter :wai:
 
Tankte lagga till detta ocksa, men det fick jag inte for tidsgransen for att andra inlagg gick ut?

Jag far manga ganger kanslan av att manga har vill ha Status Quo, man vill ha sin lilla horna dar man kan smita in och smatjota lite och inte storas av saker som tar focus fran den enskilde, ett allt for stort forum med for manga aktiva dar risken att hamna i ingenmansland den radslan ar stor...medvetet eller omedvetet...only you know. Man skulle inte langre ha den framtradande roll man har idag och mycket prestige skulle ga forlorad.

Mvh Peter :wai:
 
"insayt " sa:
Tankte lagga till detta ocksa, men det fick jag inte for tidsgransen for att andra inlagg gick ut?

Jag far manga ganger kanslan av att manga har vill ha Status Quo, man vill ha sin lilla horna dar man kan smita in och smatjota lite och inte storas av saker som tar focus fran den enskilde, ett allt for stort forum med for manga aktiva dar risken att hamna i ingenmansland den radslan ar stor...medvetet eller omedvetet...only you know. Man skulle inte langre ha den framtradande roll man har idag och mycket prestige skulle ga forlorad.

Mvh Peter :wai:


Du menar med andra ord "inpinkade revir"? Det kan säkert vara så.

Men det skulle absolut vara intressant att höra vad Ling tycker. Tycker han att det är OK att köra på så här så är det väl inget fel med det. Ett forum med en, mestadels, vänskaplig anda och med en tyngdpunkt på Thailand och allt däromkring. Jag tycker själv att det är OK och trivs med det!
 
"Berralund " sa:
Du menar med andra ord "inpinkade revir"? Det kan säkert vara så.

Men det skulle absolut vara intressant att höra vad Ling tycker. Tycker han att det är OK att köra på så här så är det väl inget fel med det. Ett forum med en, mestadels, vänskaplig anda och med en tyngdpunkt på Thailand och allt däromkring. Jag tycker själv att det är OK och trivs med det!

Na, Berra jag menar egentligen ingenting, jag vill bara oppna dorrar och sinnen. Vi medlemmar sitter da och da och resonerar kring saker som dessa nu, men vi har aldrig hort vad Ling egentligen vill med forumet.

Du och alla andra maste forsta att forumet har ar ett medium och som ett medium skall det fungera som en kalla till kommunikation, interaktion och information.

Detta kan man gora pa olika satt och den som anger korriktningen pa detta mediumet ar Ling. Jag har sjalv utbildat i Media, Desktop Publishing och Wesite Design och vet att malgrupp ar den enskilt storsta stotestenen for varje enskilt medium dar man skall interagera och kommunicera.

Sager bossen att han vill ha ett forum som riktar sig till en specifik malgrupp och innehallet samt strukturen skall vara pa ett visst vis, ja det ar helt okey. Men har sitter medlemmar och resonerar om forumets utforande samt innehall och jag tycker manga ganger att forumet ar medlemsstyrt istallet for redaktionsstyrt, alltsa man har lamnat over ansvaret for forumet pa medlemmarna och det ar aldrig bra enligt mig, sa far ju ni givetvis tycka vad ni vill.

Jag sager inget om denna lilla myshorna, jag tillhor ju den sjalv, men eftersom det titt som tatt kommer upp sadana har tradar om forumet sa maste det ju nagon gang handa nagot mer dramatiskt sa vi far slut pa dessa resonemang.

Ling bestammer, det ar hans forum och jag tycker att han skall trada fram och ge sin syn pa saken, enklare an sa kan det inte bli!

Mvh Peter :wai:
 
Hej,
jag tror att många här är reggade och aktiva på andra thai-relaterade forum,och är med här för att bredda sitt nätverk och infotörst.Ser många "nick" som jag känner igen och även jag är nog mer aktiv på ett annat forum där vi är många medlemar som är aktiva och jag tror inte att någon känner sig utanför där.Medlemarna är spridda över hela Thailand och Sverige och har därför mycket att delge andra,så med tiden tror jag att detta forumet också växer och blir ännu bredare.

Men det är vad jag tror det/Drivern
 
Jag älskar rötten fisk bara den är fermenterat i minst 6 månader, annars kan man micra den, även lukten gillar jag.
Meen dee.
 
"legolas " sa:
Mats och vissa andra "orosandar", för att ni skall klara Er längtan så skickar jag ett par små foton av ingenting, men det är Thailand i alla fall.
MVH legolas

8 - Palaa.. bara Insayt och thai gillar detta elände.......hualigen......

hahaha...du jag var faktiskt igar och kopte ett kilo Palaa som jag skall ha med mig hem. Du vet med sadana har delikatesser ar det en hel vetenskap och man kan inte kopa det var som helst. Na Ban Phe gar inte sa Linda, inte bra, fisken ar inte bra till just Palaa, na utan till Rayong pa basaren.

Synd att jag inte kan ladda upp bilder for dar var 5 plastkar med denna delikatess och det var olika farger pa Palaan, allt ifran gratt till morkbrun och Linda sa att den morkbruna skall du ha, den ar akta fran Isaan. Sen fans det en variant, men den var for salt och sen en fran Rayong osv.

Forutom denna delikatess skall jag ha Kapi (rakpasta) bast i Ban Phe och Pla Khem (salt fisk) ocksa den fran en speciell gumma i Ban Phe och sen skall jag ha med mig Nam Phrik ocksa den fran Ban Phe gjord av Linda. Sen skall jag ha de har sma vitlokarna Hom Daeng (de roda) fantastiskt goda, ja kanske det blir annat ocksa. ;D

Mvh Peter :wai:
 
"Berralund " sa:
Kan det vara en touch av självplågeri? Gilla den odören?? :eek: :eek: :eek:

Berra, det finns olika Plaraa, den som jag smakade i Chaiyaphum hos Lego tyckte jag inte var nagot speciell, men denna som jag kopte i Rayong som ar fran Isaan, alltsa inte gjord har nere den ar morkbrun och har en harlig rokig saltig lukt och mycket arom.

Mvh Peter :wai:
 
"insayt " sa:
Berra, det finns olika Plaraa, den som jag smakade i Chaiyaphum hos Lego tyckte jag inte var nagot speciell, men denna som jag kopte i Rayong som ar fran Isaan, alltsa inte gjord har nere den ar morkbrun och har en harlig rokig saltig lukt och mycket arom.

Mvh Peter :wai:


OK, men dom som jag har träffat på och som Ned har här hemma luktar för dj---ligt. Så jag flyr fältet när burken skall öppnas! 8)
 
"Berralund " sa:
OK, men dom som jag har träffat på och som Ned har här hemma luktar för dj---ligt. Så jag flyr fältet när burken skall öppnas! 8)



Fan Berra, jag forsoker med alla medel omvanda dig men du ar som en bangstyrig skaning du ar...hahahaha :D ;D :D

Mvh Peter :wai:
 
"legolas " sa:
Insayt, det är dig det är stora fel på..... Vilken stor katastrof i ditt tidigare liv gjorde att du kunde bli hjärntvättad och gilla rötna matvaror??? Det måste ha varit en stor tragisk händelse, kanske det handlar om "Stockholms-syndromet"?????

Din fru höll dig fången i en källare i 2 månader och matade dig med enbart denna rötna "Palaa" ända tills även du som alla thai, förlorade ditt smak och luktsinne fullständigt!!!

Jag föreslår att du kidnappar Berralund, det är enda chansen att någon skall gilla sådan mat.. Faan Peter du har ju pengar ju!!!! Köp dig rektig mat istället.... ;D ;D


hahaha...du Lego nu skall du lyssna, det ar sadana som du som ar uppfodda pa "halv special", "hel special" pa Vasagatans korvakiosk som inte kan uppskatta dessa delikatesser, men jag som ar uppvaxt med surdegsbrod och hemlagad mat har smaklokar och luktsinne i behall.

Den enda lukt och smak du kan fornimma ar "den fargade javla raksalladen till hel special" ;D ;D ;D

Mvh Peter :wai:
 
"Berralund " sa:
Kan det vara en touch av självplågeri? Gilla den odören?? :eek: :eek: :eek:
Det är väl som med nikotin och alkohol, det luktar och smakar illa och dåligt mår man av det också men en sup till sur strömmingen kan smaka bra.555
 
hahaha. Lego jag maste skriva lite till.

Kom ihag att du skrev i en trad "en harlig korv eller liknande i Mondal, det ar mat det".

Du kommer du ihag pa 90-talet pa charkuterierna. Jag arbetade pa en del charkuterier i Gotet pa den tiden och du vill inte veta vad de hade i korven och du vill sakert inte veta nu heller vad som ar i korven. Skillnaden i Sverige jamfort med Thailand ar att vi i Sverige stoppar i en massa aromer som doljer all skitlukt, det gor inte thailandarna!

Mvh Peter :wai:
 
"PATCHAREE " sa:
Det är väl som med nikotin och alkohol, det luktar och smakar illa och dåligt mår man av det också men en sup till sur strömmingen kan smaka bra.555

Precis PATCHAREE, man far aldrig se till det enskilda utan kombinationen, surstromming utan tillbehor ar ju skit rent ut sagt.

Mvh Peter :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
11
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
803
G
A
Svar
14
Visningar
3 K
W
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp