SV: Karma i största allmänhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror det skulle bli lite mer fart här om man kunde ge minuskarma också :)

Jag tror att det finns en risk med minuskarma, det kan nog ge negativa effekter som personliga påhopp etc. En del tar ju detta med karma på blodigt allvar verkar det som, och då är minuskarma olämpligt.

Tydligen viktigt detta med karman?

Jag tycker att sink-pensionärer endast skulle få ge typ 2-3 karma per vecka, eller bara ett halvt per gång.....finner det lite orättvist att dessa skattesmitare ska få styra över oss hederliga skattebetalare med sin karma!

Just my two cents!!

Karma i största allmänhet

Från mig med Borat (skattat o klart) :) ;)

"legolas " sa:
Ja,,, mer är faktiskt inte det inlägget värt i mina ögon. Vara SINK-pensionär och betala 25% i skatt, inte bo landet och icke tära på resurserna överhuvudtaget i någon enda respekt.

ja med det i åtanke så skulle väl du som en god skattebetalare, boendes i Sverige fullt tärandes på resurserna, BÖRJA betala efter skatt på runt 50% tycker jag, det vore faktiskt mer rättvist då!!

legolas

Kan det var så att herr legolass är en pensionär som tär på vårt svenska samhälle med sin snikna sink-skatt?

"borat " sa:
Tydligen viktigt detta med karman?

Jag tycker att sink-pensionärer endast skulle få ge typ 2-3 karma per vecka, eller bara ett halvt per gång.....finner det lite orättvist att dessa skattesmitare ska få styra över oss hederliga skattebetalare med sin karma!

Just my two cents!!
Vadå skattesmitare.Vi betalar 25% utan att få ta del av den fina samhällsservicen i gamla landet.Bidragsfuskare borde inte få någon karma över huvudtaget.Det är inte dig jag syftar på för jag vet inget om dina bidrag. ;D

Som jag anade, karma och sinkskatt, skattesmitare upprör de gamla, som inte gör rätt för sig när de är inne på sista refrängen :-\

"legolas " sa:
Har tänkt efter lite grand. Många tyckts vara irriterade, ungefär som flickan 25.e i varje månad (om hon är under 50 i ålder vill säga). Man har ont av än det ena, och än det andra. Så jag vill föreslå 2 saker då:

1 . Flytta utomlands och uppfyll Era drömmar, att bara drömma och aldrig våga
ge irrriterade människor
2. Håll kollen på karma-toppen, denna prestigefyllda serietabell som på ett
enkelt sett avslöjar oss och hur vi är i det skrivna ordets värld. Så här
kommer toppen då.

Men först är frågan, skall man göra det enkelt för sig, och gå efter antalet karma bara. Eller skall man gå efter den procentuella fördelningen. Båda alternativen har ju sina bra sidor. Men jag valde till slut, helt utav egoistiska skäl, att ta antalet karma, som beviset på sin placering i denna serietabell:

KARMA-TOPPEN
legolas 999 9,5%
kycklingen 824 19,1% STAFF ***)
ledarn 767 16,5%
berralund 715 10,8% STAFF
glimten66 694 15,9%
gazton 605 13,2% STAFF ***)
rolf 535 9,5% STAFF
b-tung 458 44,5% STAFF ***)
jo-be 163 7,1% STAFF
sir one 109 8,3%
gunnarg 103 5,7%
anubaan 95 16,2%
mackes 91 13,6%
phonta 64 10,2%
jonas 61 9,0%
janne 58 9,3%
justincase 53 147,2%
areeya 52 10,1%
magnusJ 51 9,6%
bertil 40 28,2%
mackfaktorn 32 10,6%
långeman 15 9,6%
FA 12 10,6%

Ber om ursäkt redan nu, om jag har glömt någon aktiv medlem... Har försökt att leta så gott det går, men kan ju slinka någon emellan tassarna, så har jag missat någon, så bara säg till, så lägger vi till vederbörande....

Så kämpa på nu med bra inlägg, alltid reta någon varje dag, det kan vara ett bra varumärke på en bra karma-innehavare tror jag.....

Lycka till
legolas

Nja, av din lista ser man bara vem som har ordbajsat mest.
Mycket slit för ingenting, tolkar jag dina 9,5% som.

Tragiskt att folk smiter från sitt ansvar och mygelskattar.

Varför blir alla pankisar så snåla med åren och så rädda för att bidra till samhället?
Det är ju coolt att betala skatt :)

"borat " sa:
Som jag anade, karma och sinkskatt, skattesmitare upprör de gamla, som inte gör rätt för sig när de är inne på sista refrängen :-\
Förklara vad du menar med att inte vi gör rätt för oss.Kasta inte ur dig ett påstående utan förklara för oss gamlingar. :thumbsdown:

"legolas " sa:
Ölpimplare ;D

legolas

sänt ifrån min eldbrasa bland risfälten
Det var inget intelligent och uttömmande svar men förbaskat roligt. Lego, det blidde en karma. Notera att din karma nr 1000 orsakades av Glimtens66 och hans underbara vanor :)

"Sir One " sa:
Det var inget intelligent och uttömmande svar men förbaskat roligt. Lego, det blidde en karma. Notera att din karma nr 1000 orsakades av Glimtens66 och hans underbara vanor :)

Ja ni ser folk kan få karma för vilket skit inlägg som helst

Sen e det ju så att dom vill inte betala riktig skatt men så blir dom sjuka o ska dö ja då djävlar vill dom hem o få ta del av vårat fina system ;)

"gunnarg " sa:
Förklara vad du menar med att inte vi gör rätt för oss.Kasta inte ur dig ett påstående utan förklara för oss gamlingar. :thumbsdown:

Smiter undan från skatt, ni bör också göra rätt för er och betala full skatt som oss alla andra.

Sen när ni blir sjuka så reser ni hem men svansen mellan benen och förväntar er full sjukvård på direkten.

"borat " sa:
Smiter undan från skatt, ni bör också göra rätt för er och betala full skatt som oss alla andra.

Sen när ni blir sjuka så reser ni hem men svansen mellan benen och förväntar er full sjukvård på direkten.
Visst är Sverige ett underbart land som så solidariskt låter "oss" åka hem när det gått illa för oss i thailandet. Vi ska vara tacksamma för att vi har ett så fint land och så fina landsmän som låter "oss" göra det.
Vissa inlägg stinker avundsjuka, något typisk svenskt.

"legolas " sa:
Nja, jag har säkert fel nu jag orkar inte kolla så noga. men arbetade inte du din fjant i Norge, och du skattar väl inte alls i Sverige eller??

legolas

Du har säkert rätt i att jag jobbar i Norge.
Men jag betalar full skatt och även mina sociala rättigheter och skyldigheter står Norge för.

Jag skulle liksom du kunna gnälla till mig lägre skatt genom att inte betala "trygdeavgift" och på så sätt komma billigare undan.

Men då skulle jag inte komma till svenska staten gråtandes och hoppas på att dom vill betala min eventuella sjukhusräkning om jag behöver en operation.

Jag har aldrig i mitt liv försökt komma undan billigt för att sen försöka få ut "full pakke".

Barnbidraget betalas även det ut från Norge.

"legolas " sa:
Borat, när du har arbetat tillräckligt länge, och betalat in din "pott" i svenska skatt-kistan, så kan du komma och spela med A-laget. Just nu är du bara en "skoputsare" och får inte ens klä om i samma omklädningsrum.

Så lilleputt, betala dina skatter i 25 år till och var sedan med oss i den vuxna världen.

legolas

Enligt rykten så har Borat betalat mer i skatt på sina år i arbete än de flesta gör under sin livstid.

Vem har då mest rätt till sjukvård och liknande saker.
Ska vi göra det till en klassfråga där de som betalat mer i kronor och ören ska få en bättre sjukvård?

"legolas " sa:
jag bor, arbetar och betalar skatt i Thailand, så hur gör det mig då annorlunda än dig?

legolas

Skilnaden är att jag aldrig skulle anse mig ha en massa rättigheter i Sverige bara för att jag är född där.

Om du bor, betalar skatt och arbetar i Thailand så är det bara att gratulera dig. Då hoppas jag att Thailand tar hand om dig, betalar ut din pension och ger dig den sjukvård du har rätt till.

Det finns en hel del människor i Thailand som också betalar skatt där, jobbar där, bor där och även är födda där.
Har även dessa rätt till svensk sjukvård?
Och gäller det även Laos, Kambodja, Japan och Brunei?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
43
Visningar
3 K
glimten66
G
M
Svar