Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kineserna har redan börjat att elda upp varandra med pep-talk om de stundande festligheterna. ;D
Det börjar för min del redan nu på fredag den 16:e när jag lämnar över ett rött kuvert fullt med sedlar till min älskade Fru.
Sedan beror det på varje enskild individ och familj hur länge dom vill fira.Vissa Kinesiska affärer och företag kan vara stängda uppåt en vecka. 8)
Varje dag finns det symboliska handlingar med olika betydelser.Man hälsar på familjen och lämnar över penningar i röda kuvert,man bränner saker som gåvor till döda förfäder och förmödrar o.s.v.
Jag är en blond Thailändsk-Kinesisk Svensk som firat tre nyår om året i över tjugo år. ;D
[move]Kung Hei Fat Choi สวัสดีปีใหม่ ;D Gott Nytt År [/move]
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.