SV: När firar man Kinesiska nyåret?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Galten75

Gäst
Normalt börjar väl firandet första dagen på det nya året dvs 18:e feb (2007). Hur många dagar firandet pågår vet jag faktiskt inte.

// G

S

Shaowpanyaa

Gäst
Kineserna har redan börjat att elda upp varandra med pep-talk om de stundande festligheterna. ;D
Det börjar för min del redan nu på fredag den 16:e när jag lämnar över ett rött kuvert fullt med sedlar till min älskade Fru.:wai:
Sedan beror det på varje enskild individ och familj hur länge dom vill fira.Vissa Kinesiska affärer och företag kan vara stängda uppåt en vecka. 8)
Varje dag finns det symboliska handlingar med olika betydelser.Man hälsar på familjen och lämnar över penningar i röda kuvert,man bränner saker som gåvor till döda förfäder och förmödrar o.s.v. :wai:
Jag är en blond Thailändsk-Kinesisk Svensk som firat tre nyår om året i över tjugo år. ;D

[move]Kung Hei Fat Choi :wai: สวัสดีปีใหม่ ;D Gott Nytt År :wai:[/move]

önskar
Shaowpanyaa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Krister Rätt och fel Hur firar ni jul i Thailand? Rätt och fel i Thailand samt tips 8
A Hur firar ni jul i år? Allmänt thailandforum 11
A Valentine/Alla hjärtans dag hur firar ni Ordet är fritt 28
Sölve Firar ni julen när ni är i Thailand? Allmänt thailandforum 7
Grannen Olsson Hur firar du julen i Thailand? Allmänt thailandforum 35
Lara Croft Många firar julen i sol och värme Thailändska Nyheter 0
Berralund Var firar du julen i år? Ordet är fritt 6
Berralund Hur firar ni julen i år? Omröstning! Ordet är fritt 8
A Hur firar man jul i Isaan....eller firar man inte? Isaan forum 22
A Firar man Jul i Thailand Allmänt thailandforum 2
A Hur firar svenskt/thai-par julen då? Allmänt thailandforum 7
Isan Lover Oro för fortsatt minskning av Kinesiska turister. Thailändska Nyheter 44
Isan Lover Därför är Kinesiska turister viktigare än västerländska turister. Allmänt thailandforum 164
Isan Lover Ny Järnväg väntas ge Udon Thani 2 miljoner Kinesiska turister per år. Isaan forum 64
Isan Lover Kinesiska svårt skadad av båtpropeller. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Kinesiska hotellbokningar minskar rejält efter båtolyckan. Phuket forum 79
Isan Lover Försäljare hotade skjuta Kinesiska turist som inte ville köpa hans väskor. Pattaya forum 4
T 2 kinesiska turister attackerade med machete och rånade. Allmänt thailandforum 0
Glimten Några bilder inför det kinesiska nyåret här i Stockholm Asienforum 2

Topp