SV: narkotikasmuggling - Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
"legolas " sa:
I förrgår greps en nigeriansk kvinna med tre kilo ice, dvs crystal meth, på Suvarnabhumi.
Idag greps en man av samma nationalitet med två kilo av samma drog på samma flygplats.
Dessutom greps två nigerianska män med 13 kilo (!) kokain i bilen i Bangkok. Den yngre av dessa två försökte muta polisen med sammanlagt 600.000 baht, dock utan att lyckas.

Man har ju hört detta länge nu om färgade afrikaner, speciellt Nigerianer som håller på med narkotikasmuggling. I mitt tycke så måste man ifrån Thailands sida helt enkelt göra fullständig tullkontroll av alla afrikaner samt deras bagage, alla utan urskillnad. De förtjänar inte bättre...

Hallå där!

Nu klev du över en tröskel som jag anser är oacceptabel!..Ditt inlägg är lite väl inskränkt.. Vad är din agenda? Jag vägrar att tro att du menar allvar. /Gazton

Just Nigerianer har väl smutsat ner sitt rykte under en lång tid. Kanske inte så konstigt att många drar alla över en kam. Minns t ex att jag läste om ett mord i Kambodja där några Nigerianer mördade en Svensk man som bodde där. Forumet jag besökte för information (expatforum Kambodja) översvämmades av diverse historier och avsky över att just Nigerianer tydligen siktat in sig på bland annat Kambodja för att utföra bedrägerier, knarksmuggling, kidnappningar och mord.

Kalla fakta. Inget annat.

:wai:

Tyvärr Gazton!!!

Så är det, den svarta sanningen här nere i Thailand, Bond och Legolas talar sanning i deras svar, de har ingen som helst anledning att ljuga, läser man thai-tidningar, ser TV o.s.v. så ser man hur stort detta problem är, när det kommer till droger...

Men det betyder inte att bond eller legolas är rassister, för att de gör ett uttalande om en specifik nationalitet eller religions utövare, jag kan nämna att det här med droger är så satans utspritt i Thailand, du kan i stortsett lyfta på varenda buske eller sten och hitta någon som använder droger, det är nästan var mans vardagsmat...

I fruns firma så hade de 2st anställda som nyttjade YABA för att orka med att jobba, för att sen sitta hela jäkla natten och droga ner sig själva igen, en utav dem har gott vidare i sin karriär och har börjat sälja skiten, för att bli av med dessa drog huvuden så hotade hon med att polisen skulle komma om de tog ett steg närmare husgrinden, men för den saken skull behöver man inte tro att polisen är handlingsförlamad, de har ett sjuhelvetes jobb att få tag i skithögarna som levererar och säljer skiten...

Idag så ser man honom åka omkring med nya motorcycklar var eviga dag, polisen har kännedom om honom och har gjort försök att få fast honom(bor en Soi bortanför mig), för bara en månad sen så fick han besök av narkotikapolisen, de fick inte tag i honom då, han var ute på leverans och blev förvarnad om polisens närvaro och kom inte hem på två dagar, men flera av hanses vänner som var hemma hos honom torskade, i huset fanns det YABA, ICE och MARIJUANA, en tidsfråga innan de nyper honom...

Thailand är ett vackert land, med sol och massa värme, tyvärr också en dålig och svart baksida som inte kanske syns utåt så jäkla mycket när man är här och solar och dricker en pilsner, drogerna har kommit för att stanna.

Det värsta är att alla nykommlingar under de senaste 10-15 åren, som har haft problem hemma i sitt eget land med droger och polisewr, kommer nu till Thailand för att bryta nya åkrar och intruducerar skiten här istället, du kan själv minnas tillbaka ang. the goldentriangle uppe i Norra Thailand, Laos och Burma, då var det heroinet som flödade över gränsen...

Jo-Be"clean from drugs"

Ja men vad bra då! Då är det ju bara att bunta ihop dem, in i fängelset, och släng nyckeln..

"Gazton " sa:
Ja men vad bra då! Då är det ju bara att bunta ihop dem, in i fängelset, och släng nyckeln..

Gazton...

Exakt vad jag tycker också, jag kan t.o.m. sträcka mig så långt att ge bidrag för en 9mm, huvudsaken för syftet är att skiten(doger och handlare)försvinner från gatan.

Jo-be

"Jo-Be " sa:
Gazton...

Exakt vad jag tycker också, jag kan t.o.m. sträcka mig så långt att ge bidrag för en 9mm, huvudsaken för syftet är att skiten(doger och handlare)försvinner från gatan.

Jo-be

Ja och efter det , ger vi oss på alla Romer.. för det är ju allmänt känt vad dom pysslar med.
Efter det tar vi alla svenska män som åker till Thailand.. för det vet ju alla vad dom gör i Thailand... bra där

Den här tråden har en potential att utvecklas till något riktigt bra ;)
Rolf

"Gazton " sa:
Ja och efter det , ger vi oss på alla Romer.. för det är ju allmänt känt vad dom pysslar med.
Efter det tar vi alla svenska män som åker till Thailand.. för det vet ju alla vad dom gör i Thailand... bra där

Gazton!

Förklara gärna närmare, Vad har du emot dessa hästhandlare, idagens läge är de väl mer oärliga bilhandlare(romer)?? Och vad de har gjort dig... Jo-Be

Nu tycker jag att vi skall försöka föra en saklig debatt i detta ämne. Ingen kan väl förneka att knark i alla dess former är ett djävla skit som måste bekämpas med alla till buds stående medel. Då måste man ta till drastiska metoder för att försöka stoppa smugglingen och langningen.

Att bura in alla nigerianer är kanske lite drastiskt, men jag tycker absolut att polisen och myndigheterna skall göra allt för att försvåra hanteringen. Är det nu bevisat att denna nationalitet är överrepresenterad när det gäller narkotikahantering så måste man ju bland annat rikta in sig på kontroller så att dessa människor känner en osäkerhet rörande sin hantering. Det är inte fråga om någon förföljelse eller liknande, men kan man begränsa denna vidriga hantering på ett sådant sätt så "go ahead".

Narkotikahanteringen orsakar så mycket kriminalitet, elände och lidande så man måste tillåta särskilda punktinsatser för att bekämpa denna. Jag hatar all rasism och förföljelse av folk, men om detta är kalla fakta så måste man agera.

Jag har inte utsett någon speciell nationalitet att hacka ner på eller religion, personen ifråga kan vara vit, svart, röd, gul eller någon annan nyans, muslim, kristen eller buddhist i min mening.
Det handlar om drogerna som flyter in i alla olika länder i hela världen, inte bara thailand, i den här artikel så sägs det att en kvinna från detta land försökte smuggla ice(crystal meth), att hon sen blev stoppad redan på Suvarnabhumi är bra, visserligen är hon bara toppen på ett isberg av alla leverantörer av droger, kan tänka mig att hon ställde upp som kurir för de snabba pengarnas skull och för att trygga mat och pengar till sin familj.

Om du tycker att jag har ett trångsynt tänkande eller sätt, så ber jag dig här med, att du i så fall treminerar mitt medlemskap på ThaiSnack.se och jag ser detta som en human handling från din sida, Gazton...

M.v.h. Jo-Be

"Jo-Be " sa:

Jag har inte utsett någon speciell nationalitet att hacka ner på eller religion, personen ifråga kan vara vit, svart, röd, gul eller någon annan nyans, muslim, kristen eller buddhist i min mening.
Det handlar om drogerna som flyter in i alla olika länder i hela världen, inte bara thailand, i den här artikel så sägs det att en kvinna från detta land försökte smuggla ice(crystal meth), att hon sen blev stoppad redan på Suvarnabhumi är bra, visserligen är hon bara toppen på ett isberg av alla leverantörer av droger, kan tänka mig att hon ställde upp som kurir för de snabba pengarnas skull och för att trygga mat och pengar till sin familj.

Om du tycker att jag har ett trångsynt tänkande eller sätt, så ber jag dig här med, att du i så fall treminerar mitt medlemskap på ThaiSnack.se och jag ser detta som en human handling från din sida, Gazton...

M.v.h. Jo-Be

Nej Jo-Be,

Du ska absolut inte vika dig för en sådan skitsak..

Jag ber om ursäckt för att jag på något sätt förnärmade dig och ditt tänkande. det var inte min mening.
Det ska inte ske igen. / Gazton

Ja sådana här saker får diskussioner att gå höga alltid, inte så konstigt för det är en farsot.

Inget nytt redan i början på 90-talet var det allmänt känt. Jag vet i Bangkok Tanon Tanao en smal gata i Banglampoo fanns ett guesthouse som enbart beboddes av Nigerianer och andra nationaliteter så som Liberianer och Senegal mm.

Var och varannan dag var det razzia i guesthouset och när de fick veta att polisen var på väg flög det vita papperstussar ut genom fönstren.

Tyvärr är det ett problem som inte kan avhandlas i några inlägg i ett forum och man får söka problemet mycket djupare en så. Att grogrunden för denna explosion inte bara beror på nationaliteter är antagligen alla införstådda med.

Utan man får söka det i ett större perspektiv. Fattigdom i de länder de kommer ifrån, de har inget att förlora. Ett system i Thailand som möjliggör att det får så stora konsekvenser.

Här gick det tydligen inte att muta sas det här, jag är inte så säker på det. Polisen på gatan har nog fått order att inte ta emot. Det är skillnad idag mot för 20 år sedan. Idag har Thailand ögonen på sig på ett helt annat sätt och kan inte längre på ett flagrant sätt ta emot mutor i dessa sammanhang. Nä det måste göras snyggare, så man låter det gå högre upp först, på ett eller annat sätt får de nog sin beskärda del.

Vet inte om ni såg Korrespondenterna härom sist. Professorn vid universitetet i Bangkok som intervjuades sa en bra sak som fastnade i mitt huvud.

"Alla vid makten över lagarna är mer intresserade av att just ha makten över lagarna, istället för att praktisera dem", där har vi det stora problemet och detta möjliggör ett eldorado för denna smutsiga hantering med droger och allt annat med för den delen.

Sen skall vi också veta att många av dessa så kallade smugglare används av just poliser, tjallare och tullare för egna syften, många av dessa smugglare är dömda på förhand utan att de vet om det, de är redan fast innan de kommer till flygplatsen, ” det är arrangerat”.

Mvh Peter :wai:

"Jo-Be " sa:
Tyvärr Gazton!!!
Så är det, den svarta sanningen här nere i Thailand, Bond och Legolas talar sanning i deras svar, de har ingen som helst anledning att ljuga, läser man thai-tidningar, ser TV o.s.v. så ser man hur stort detta problem är, när det kommer till droger...
Men det betyder inte att bond eller legolas är rassister, för att de gör ett uttalande om en specifik nationalitet eller religions utövare, jag kan nämna att det här med droger är så satans utspritt i Thailand, du kan i stortsett lyfta på varenda buske eller sten och hitta någon som använder droger, det är nästan var mans vardagsmat...
I fruns firma så hade de 2st anställda som nyttjade YABA för att orka med att jobba, för att sen sitta hela jäkla natten och droga ner sig själva igen, en utav dem har gott vidare i sin karriär och har börjat sälja skiten, för att bli av med dessa drog huvuden så hotade hon med att polisen skulle komma om de tog ett steg närmare husgrinden, men för den saken skull behöver man inte tro att polisen är handlingsförlamad, de har ett sjuhelvetes jobb att få tag i skithögarna som levererar och säljer skiten...
Idag så ser man honom åka omkring med nya motorcycklar var eviga dag, polisen har kännedom om honom och har gjort försök att få fast honom(bor en Soi bortanför mig), för bara en månad sen så fick han besök av narkotikapolisen, de fick inte tag i honom då, han var ute på leverans och blev förvarnad om polisens närvaro och kom inte hem på två dagar, men flera av hanses vänner som var hemma hos honom torskade, i huset fanns det YABA, ICE och MARIJUANA, en tidsfråga innan de nyper honom...
Thailand är ett vackert land, med sol och massa värme, tyvärr också en dålig och svart baksida som inte kanske syns utåt så jäkla mycket när man är här och solar och dricker en pilsner, drogerna har kommit för att stanna.
Det värsta är att alla nykommlingar under de senaste 10-15 åren, som har haft problem hemma i sitt eget land med droger och polisewr, kommer nu till Thailand för att bryta nya åkrar och intruducerar skiten här istället, du kan själv minnas tillbaka ang. the goldentriangle uppe i Norra Thailand, Laos och Burma, då var det heroinet som flödade över gränsen...
Jo-Be"clean from drugs"
"Jo-Be " sa:
M.v.h. Jo-Be
"Jo-Be " sa:
Gazton...
Jo-be
"Gazton " sa:
"Gazton " sa:
"Jo-Be " sa:
Gazton!
Förklara gärna närmare, Vad har du emot dessa hästhandlare, idagens läge är de väl mer oärliga bilhandlare(romer)?? Och vad de har gjort dig... Jo-Be
"Gazton " sa:
Självklart! Om du förklarar vad Nigerianerna gjort mot dig.

Gazton!

Ursäkt emottaget och accepterad.

Men du finner inget i min text som är nervärderande för annat folkslag, däremot står jag på vänners sida och försvarar deras skrift och förklarar hur stort problemet är i Thailand.

Jag har en total tid 8 månader i thailand under 2010 och 2011, jag ser och hör saker, så jag är ingen 2 veckors turist...

Jo-Be

Ja, Jag tillhör 2veckors turisterna..
Därmed är väl saken utagerad för min del. Kram / Gazton

Tack Legolas :wai:

Men ibland tar "käftsmällarna fel, och träffar en öm finne på hakan. Och det kan ibland svida värre än en klockren smäll. I min uppgift som Lings lakej ingår inte att jävlas med folk. Min mening är aldrig att jävlas med folk, men när det ankommer på mina vänner här på cm, vet jag i regel hur långt jag kan gå. Jo-Be är en stor tillgång för CM, och dessutom en bra vän. Och jag hoppas att min "Smäll" Tog rätt. Dvs. i humor området. Gazton :wai:

"Gazton " sa:
Tack Legolas :wai:

Men ibland tar "käftsmällarna fel, och träffar en öm finne på hakan. Och det kan ibland svida värre än en klockren smäll. I min uppgift som Lings lakej ingår inte att [¤#@@¤%]s med folk. Min mening är aldrig att [¤#@@¤%]s med folk, men när det ankommer på mina vänner här på cm, vet jag i regel hur långt jag kan gå. Jo-Be är en stor tillgång för CM, och dessutom en bra vän. Och jag hoppas att min "Smäll" Tog rätt. Dvs. i humor området. Gazton :wai:

Jo men samtidigt kan ju inte du Gazton ta ansvar för andra människors känslor, tycker faktiskt att din omedelbara reaktion med tanke på då att som du själv säger är en "2-veckors turist", reagerade utifrån det och finner inte det konstigt, kan nog tycka att det överreagerades lite här och där men det är sådant som händer och säkert ingen skada skedd!

Kanske i sådana lägen man skall avvakta, som du sa "Vilken är din agenda", invänta och se vad agendan är. Sen vet jag inte om
Jag har en total tid 8 månader i thailand under 2010 och 2011, jag ser och hör saker, så jag är ingen 2 veckors turist...
skulle generera en så ofantligt stor kunskap att det skulle förpassa andra till bakgården. Thailands nutid är oerhört sammankopplad med dess långa kulturella och politiska historia och det krävs nog mer till för att förstå. Inte med det sagt att man inte hinner att ta intryck både på 2 veckor eller 8 månader!

Så lugn och fin, vi är alla noviser i Thailand och det gäller att vara ödmjuk!

Mvh Peter :wai:

Peter, du är en mycket vis man. Visst är vi alla noviser i Thailand, så ödmjukhet är verkligen på sin plats. Karma för den kommentaren. :wai:

Karman får vänta, 48 timmar du vet!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp