SV: Re: Pappret

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
En gammal tråd igen :)

Har nån av er problem med att fylla i papprena?
Jag klarar av det men tycker det är lite jobbigt, eller om det är mer lathet.

Har lagt märke till att det är inte så noga mad vad man skriver, bara att man skriver. Det där med yrke osv, jag svarar på svenska och det har gått bra

Man har ju olika alternativ för vilken årslön man uppbär hemma, som anges i dollar. Brukar vara en fyra fem alternativ. Där brukar jag fylla i det lägsta alternativet för jag fattar inte varför dom skall ha reda på det.

Men då tänkte jag så här......hm.....om jag hamnar inför rätta för att jag varit med i en trafikolycka t.ex så kanske böterna baseras på vilken inkomst jag angett i visat.
Rätt eller fel, vad vet jag?

Vad jag har sett så verkar dom inte så intresserade av vad som står i pappret eller så kan dom inte läsa mina kråkfötter. Skriver man med små lite snirklig text så är det kört för dom. Tror att namn och passnummer är det dom bryr sej om

"legolas " sa:
Är detta typiskt svenskt eller bara typiskt mänskligt. Varför undviker vi alla "pudelns kärna"
här???
Jag för min del anser att skall man resa utomlands, så har man skyldighet att lära sig åtminstone engelska...... Att så hänga sig på sin omgivning till den milda grad.. nä det är skitegoistiskt...

Det bästa är att säga detta till personen ifråga... Annars kommer han aldrig att skärpa till sig ju....

Nja lego, det finns ju faktiskt dom som har skitsvårt att lära sig engelska, det gäller tala, läsa och skriva. Att då få ett formulär i sin hand som skall fyllas i kan jag förstå är ångestframkallande. Jag har en kollega som har enorma problem med detta, det gick så långt så att han slutade jobba ute i Europa och håller sig hemma i Norden numera.

"legolas " sa:
Du menar på fullt allvar att du har en kollega, vi vet ju vad du jobbar med, som inte klarar av engelska?? Säkert likadant med tyskan också då????

ja den killen bara SKALL hålla sig hemma, inom shipping så är det engelska som gäller och stundtals här i Europa tyskan.......
man skall helt enkelt jobba med annat då.... finns inga ursäkter.....

Ja, jag menar det. Han klarar hjälpligt att föra en konversation, men det stannar nästan vid det. Det är synd om honom, han försöker verkligen men det funkar inte. Likaväl som det finns dyslektiker så finns det dom som bara inte klarar av det, killen lider verkligen!

Finns inga ursäkter - man kan inte hjälpa att man har ett så obotligt problem.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp