SV: Sprit kontra öl - hur bara man man???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
W

Wanpen

Gäst
Hästen

Grogg var stadigt förr, dunk på armen, cola
i andra handen, men nu nästan bara öl,
och en virre med lite lippo

Ölmage, jo jag tackar. Den är dyr den! ;)

En kall Chang ur kylen är väldigt gott som törstsläckare. Men i glada vänners lag föredrar jag allt en god grogg, gärna då Cuba Libre. Det har allt runnit ner åtskilliga sådana genom ären, jag kan inte räkna dem alla. Jag klarar inte av att dricka för många öl under en kväll, bakfyllan blir fruktansvärd.

En whisky är aldrig fel heller, men i värmen är det godare med groggen! :nod:

En öl me lite is o vi sidan om en whiskey utan is de e livet de...;) :love_transparent:

glimten66

Dricker grogg eller öl då jag blir sugen på det och när det passar.
Det blir alltid i lagom mängd och aldrig för att komma åt yrsel (även om den ändå infinner sig vid enstaka tillfällen).

"ledarn " sa:
Lite väder beroende vad jag skickar ner i strupen.........

Är det varmt så blir det för det mesta öl. Ibland även en iskall cider.

På vintern när kylan biter i skinnet föredrar jag grogg, men ett och annat glas vin går bra.

Men mest blir det nog som "den ruskige" säger. Det som finns till hands duger alltid ;D

Det där stämmer in på mej också. Men här hemma dricker jag mer cider på sommaren, på semestern blir det istället mer öl men det beror mest på att det är enklare att bestlla öl där.

En stadig Gin o tonic är uppfriskande i värmen tycker jag. Kall öl är alltid gott (utan is, och AIK suger ;D).
På hemmaplan gillar jag Laphroaig eller något annat rökigt. En slät iskall vaniljvodka kan fukta strupen bortemellanåt.
Aldrig rödvin! :-X

Jag går mycket sällan på bar när vi är hemma där nere, ingen i familjen dricker alkohol. Men i brist på annat så kan jag dricka exempelvis Hong Thong med cola, men helst skall det naturligtvis vara riktig rom. Annars går det bra med en kall Chang, ett säkert kort. ;)

Själv brukar jag ta med en finare wiskey och ibland även en Jack Daniels.
Sedan tvingar jag Thailändarna att dricka den rent, annars får dom inte smaka.
Jävlar vad packade dom brukar bli, hehe.

"andrejsdenruskige " sa:
Själv brukar jag ta med en finare wiskey och ibland även en Jack Daniels.
Sedan tvingar jag Thailändarna att dricka den rent, annars får dom inte smaka.
[¤#@@¤%]r vad packade dom brukar bli, hehe.

Spritmissbruk :wink_transparent:

Man börjar med ett par öl sen går man över till GTn. Men som nämndes i föregående inlägg det beror ju självklart på vilket sällskap man har. Damen vill alltid att jag ska dela en flaska rött till maten och det är ju gott men rent generellt gillar jag inte rött då man blir så seg.

Ja Legolas det stämmer såfort man lämnar turistorterna blir det allt svårare att fåtag i en drink. Det som serveras på barer,klubbar eller restauranter i Isaan är antingen öl eller whiskey och möjligtvis vin om man går till lite dyrare restauranter.

"legolas " sa:
Zääta, ett gratis tips från en av alla oss somramlat in i den fällan. Lyss och lär:

DRICK ALDRIG SÄGER ALDRIG RÖTT VIN, HELST INTE VIN ÖVERHUVUDTAGET IHOP MED BRÄNNVIN..
Det är en förädisk smörja som gör dig alldeles grumlig i hjärnan, och också ger dig en kass nattasömn..

hej och då, mycket mat på faten och drick grogg till maten....
8) 8) 8)

Att inte blanda vin och brännvin kan jag skriva under på, men grogg till maten - inte jag i varje fall. Men inget är rätt eller fel, allt är naturligtvis en smaksak. ;)

Det är inte så farligt att blanda sprit med rödvin det är ju inte så att jag dricker flera flaskor själv utan det handlar om ett-två glas till maten.

:wai:
Kära brödrar och systrar!!

Öl, Öl, Öl utan is, men ska erkänna att en och annan grogg har slunkit ner, favorit...
Ehh,näe! allt som innehåller kolorerad dryck med dunken, gin, rom, vodka eller annan procenthalt.
Fast att få fukta strupen men en singlemalt är inte helt fel det heller, Laphroaig, Lagavulin o.s.v., nu senast är TULLAMORE DEW testad och den faller underbart i smak, passar utmärkt till att tillverka en Irländsktkaffe ;D ;D ;D

Jo-Be"tipsy"

Det är väldigt många som använder sig utav Tullamore när det kommer till irish coffee, helt okej både i kaffet eller ren. Jag gillar annars Johnnie Walker Swing.

Bara för man dricker vin betyder ju inte det att man ska festa järnet Legolas!!
Är det fest då blir det öl och nubbar till maten sen grogg på kvällen. Möjligtvis slinker det ner en whiskey innan maten.

Röd Johnny travare, fy fasen va hemskt. Nämn helst inte skiten, jag blir nog hellre nykterist än dricker eländet. Men den svarte är helt OK. Swing - har aldrig heller hört talas om det. ??? ???

Jaha, nu blir det en "långkörartråd igen" alkohol inblandat ;D ;D ;D ;D :p :p :p

Mvh Peter :wai:

Detta är J W Swing.

191.jpg

Den görs på båtar därför flaskan ser ut sådär den kan inte välta utan den gungar! :thumbsup: :thumbsup:

Macallan tolv åriga är riktigt god! Men den vetifan om det går att fåtag på i thai?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
33
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar