SV: Thailand - När har vi varit härnere för länge?????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Ska man gå på eller av bussen så armbågar man sej fram så man inte kommer sist.
Ska man gå över gatan när det är jättetrafik så sträcker man ut högerarmen lite och gör tecken med handen att dom ska sakta ner.
Likadant om man vill betala notan eller beställa mer när man är ute och äter eller dricker eller bara vill att någon ska komma , ut med armen och gör tecknet med handen även där.
Pratar med munnen utan att att få fram ett ljud, alla kan läsa på läpparna.
Går man förbi en äldre person, kan man böja/buga/bocka på huvudet så man blir lägre. :wai:

Då måste jag bara lägga till 1 till då?
När man kallar andra "Vita" för falanger och inte dig själv....

Jeab har precis börjat påpeka att jag säger så hela tiden de sista resorna.....kolla farangen...etc... ;)
Men de blir så då jag inte förknippar mig med dem som jag påpekar.... ;D

alltså vilka strålande kommentarer.......jag känner igen mig...men jag kan lägga till att...när du varit på toaletten så behövs inte papper längre..man har lärt sig att använda vatten...utan att reflektera...det händer också att man jobbar 10 timmar och följer med 20 mil för att därefter konstatera att det har blivit 250 bath i lön...den dagen..

När man använder pincett för att plocka bort varenda hår på kroppen, raka armhålorna är inte ett alternativ.

Det där med "Up to you" ger mig rysningar.
Jag umgicks ganska länge med en tjej som använde det, plus ett annat förhatligt uttryck, nämligen:"Never mind".

När vi var oense om något, eller att hon inte förstod vad jag menade så sa hon alltid "never mind"

Ex. Under en diskusion mellan mig och henne, så frågar jag:
Jag :"- Do you understand what i mean?"
Hon: "- Never mind"
Jag: "- Do you want me to explain for you?"
Hon: :"- Up to you"

Jag är nog lyckligt lottad, för så har hustrun bara sagt till mig ett fåtal gånger i början. Det har gått snabbt med svenskan, så hon förstår det mesta ganska bra vid detta laget. :)

Än så länge har jag inte lagt mig till med så många andra symtom när jag är där nere, dock reagerar jag inte längre när man på typiskt sätt i Isaan äter med fingrarna från samma fat och använder samma bestick att lägga upp mat och äta med. Man får inte vara äckelmagad. :eek:

Och spolning i häcken när man har varit på toa, nej tack. Vi ser alltid till att ha papper med oss när vi är ute och åker längre sträckor. :nod:

"legolas " sa:
Men Berralund, det där med fingrarna i maten retar mig som satan fortfarande, skitäckligt och verkligen grogrund för att föra bakterierna och bacillerna vidare från person till person.

Men just det där du säger med toan, så gör ALLTID vi också, vi har ALLTID med oss toapapper. men Berra det ena utesluter inte det andra. Jag har funnit att om jag direkt efter skitandet tar och spolar med mussprutan i arslet och sedan tar papper så blir det MYCKET snabbare rent där bak, jag lovar..
;D ;D ;D

Blöt röv + Toapapper = papperstussar kvar i springan :p

Vad tycker ni om dom där toaletterna som bara är ett hål i golvet då?
Är ni mjuka i lederna så ni fixar det lätt och smidigt? ;D

"Kycklingen " sa:
Vad tycker ni om dom där toaletterna som bara är ett hål i golvet då?
Är ni mjuka i lederna så ni fixar det lätt och smidigt? ;D

Nej, helst inte. Fan vet var skiten hamnar. Jag har faktiskt klarat mig hittills. :eek:

Det här är roligare att läsa än de roliga historierna! :laugh:

Toapapper är det viktigaste man kan ha med sig förresten. Jag har ännu inte vågat pröva sprutan. Jag är rädd för att allt blir spegelvänt för mig så att jag sprutar upp det på ryggen...

Kycklingen....hahahhaahahaa! Sluta sätt bilder i huvudet på mig!

Som gammal elitmålvakt i innebandy så är ett hål i golvet en barnlek, kan nästan göra spagat över det och komma upp igen! :laugh:

När man har varit för länge i Thailand?

Kanske det är den stunden när man tar fram atlasen och funderar på var man ska tillbringa semestern...

Ubon

En utav mina hobbies är att fota toaletter, denna är från 1992 någonstans i LOS. :)

Toa.jpg

"Bertil " sa:
IBLAND KAN MAN UNDRA OM EN VISS PERSON I CHAIYAPHUM INTE HAR VARIT DÄR NERE FÖR LÄNGE.

...nere, för mig blir det uppe, var befinner du dig? Tänker på en sak bertil, du skriver med versaler, väldigt svårt att läsa och jobbigt, sen inom Internet och som forum här, så ses det som att du skriker och höjer rösten.

För att det skall bli behagligt för oss andra att läsa det du vill säga, är det att föredra om du kan skriva som jag gör nu, alltså versaler samt gemener!

Lycka till bertil och dela gärna med dig av det du upplevt samt vet!

Insayt

Insayt bra inlägg där. Både vad det gäller Bertils skrivande med stora bokstäver, och hans gnyende. Jag trodde att DET var ett kännetecken gott som ett annat.

Så Bertil hur mår du... behöver du ha en vän???

legolas

TACK, JAG TROR INTE ATT JAG HAR SÅ MYCKET ATT TILLFÖRA. MEN JAG HAR MIN EGEN UPPFATTNING ATT DET VERKAR SOM ATT NÅGON HAR VARIT I THAILAND FÖR LÄNGE. OCH DET VAR JU DET FRÅGAN GÄLLER, ELLER HUR?

OCH JAG BEFINNER MIG FÖR TILLFÄLLET I SVERIGE OCH HÄLSAR PÅ I GRANNLANDET LITE DÅ OCH DÅ.

"legolas " sa:
Angående svar nummer 23 ovan, så var det väl JAG som skrev det inlägget och INTE Anubaan.
Vad har hänt där..... ??? ??? ?
legolas

Enkelt Legolas. Du skrev på min dator och det var jag som var inloggad. Därför såg det ut som om jag skrev inlägget.

/Anubaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp