Svärmödrar och familj...?

Bodro73

Medlem
Det är skönt vara på plats i Hua hin igen bort från allt stress ..och en möjlighet att lite bättre kunna läsa detta forum i lugn och ro..
Gillar att hänga med i vad ni skriver om allting utan att för den delen alltid vara delaktig...
Så när man ligger och softar ...milsvida ifrån vardag och stress och funderar på framtiden poppar frågorna upp...
Har till och från pratat med olika personer eller skandinaver ett flertal gg här nere som bor här..
Och.väkdigt väldigt ofta när jag frågor om hur allt funkar eller inte funkar så säger de
Koncentrera dig på flickvännen och hennes barn och håll familjen på avstånd..
När jag frågar varför så svarar de samstämmiga att det handlar om ekonomi
Familjen ser en chans till ny plånbok oavsett om det i slutändan kanske handlar om att man lackar ut och tjejen står där utan sin pojkvän
I min värld vill ju jag även umgås och ha en bra kontakt med familjen men det verkar vara väldigt tvetydigt om man ska ha det...
Är detta även eran uppfattning?

nmax

Forumveteran
Det är skönt vara på plats i Hua hin igen bort från allt stress ..och en möjlighet att lite bättre kunna läsa detta forum i lugn och ro..
Gillar att hänga med i vad ni skriver om allting utan att för den delen alltid vara delaktig...
Så när man ligger och softar ...milsvida ifrån vardag och stress och funderar på framtiden poppar frågorna upp...
Har till och från pratat med olika personer eller skandinaver ett flertal gg här nere som bor här..
Och.väkdigt väldigt ofta när jag frågor om hur allt funkar eller inte funkar så säger de
Koncentrera dig på flickvännen och hennes barn och håll familjen på avstånd..
När jag frågar varför så svarar de samstämmiga att det handlar om ekonomi
Familjen ser en chans till ny plånbok oavsett om det i slutändan kanske handlar om att man lackar ut och tjejen står där utan sin pojkvän
I min värld vill ju jag även umgås och ha en bra kontakt med familjen men det verkar vara väldigt tvetydigt om man ska ha det...
Är detta även eran uppfattning?
Dom har rätt men beror ju på dig hur du är. Klarar du att sätta ner foten och säga nej till att vara familjens atm så funkar det nog, men dom är duktiga på att spela på känslor mm så många klarar det inte.

Var i Hua Hin bor du?

N

NilsG

Gäst
Viktigt att frugan säger nej/frågar dig först om någon tex frågar om att låna pengar, då är det inga större bekymmer men de sorterar ut sig själva till slut om de är för gnidna tror jag.

A

Anonym

Gäst
Det där är en svår fråga. Min fru sa någon gång, skulle vi bosätta oss i Thailand måste vi bygga ett hus till föräldrarna nära och ta hand om dessa, annars kommer folk tro att jag tar avstående från mina föräldrar. Kommer släktingar och vill låna pengar och jag inte lånar ut kommer vi inte ha några vänner.

Jag svarade, dessa vänner är jag då nog gärna utan!

Så nog inte så lätt!

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Frugan och jag är helt överens om att vi inte är någon bank. Så några lån beviljas icke, där är det helt stopp. Dom som vill låna pengar nu hjälpte inte min familj när dom befann sig i trångmål så det är tvärstopp. Jag tror att det finns latryggar och girigbukar i dom flesta familjen, dessa måste hållas på behörigt avstånd.

nmax

Forumveteran
Det där är en svår fråga. Min fru sa någon gång, skulle vi bosätta oss i Thailand måste vi bygga ett hus till föräldrarna nära och ta hand om dessa, annars kommer folk tro att jag tar avstående från mina föräldrar. Kommer släktingar och vill låna pengar och jag inte lånar ut kommer vi inte ha några vänner.

Jag svarade, dessa vänner är jag då nog gärna utan!

Så nog inte så lätt!
Är det frun som bestämmer Janne?
I så fall kommer du få stora problem om/när ni flyttar ner, dom har tyvärr en tendens att ändra sig till det värre när dom väl flyttar hem igen så har du inte byxorna på nu kan du lika gärna köra med kjol på heltid.

Senast redigerad av en moderator:
A

Anonym

Gäst
Är det frun som bestämmer Janne?
I så fall kommer du få stora problem om/när ni flyttar ner, dom har tyvärr en tendens att ändra sig till det värre när dom väl flyttar hem igen så har du inte byxorna på nu kan du lika gärna köra med kjol på heltid.
Nej men hon förklarade. Bestämmer gör vi tillsammans men jag har hand om ekonomin.

Bodro73

Medlem
ok...man ska va vänlig men bestämd och inte va för givmild...alltså försöka hålla allt inom närmsta familjen tjejen och barnen ...
Tack för alla svar

Bodro73

Medlem
Mmmmmm
Dom har rätt men beror ju på dig hur du är. Klarar du att sätta ner foten och säga nej till att vara familjens atm så funkar det nog, men dom är duktiga på att spela på känslor mm så många klarar det inte.

Var i Hua Hin bor du?
Jo så kan det nog va...
Jag bor i en stor lägenhet hon har hyrt till mig och min mamma och dotter som är med den här gången
Haha har inte lärt mig gatuadress egna än men det är strax innan ibis på motsatt sida ..
Eller innan den stora usvängs avfarten på väg till monkey Mountain haha

nmax

Forumveteran
Mmmmmm

Jo så kan det nog va...
Jag bor i en stor lägenhet hon har hyrt till mig och min mamma och dotter som är med den här gången
Haha har inte lärt mig gatuadress egna än men det är strax innan ibis på motsatt sida ..
Eller innan den stora usvängs avfarten på väg till monkey Mountain haha
E din tjej ifrån Hua Hin?

nmax

Forumveteran
Ja hon bor här ja..
Ok, antar att du inte är kvar i slutet på Augusti när vi kommer tillbaka? Men om din tjej bor i Hua Hin kanske hon vill språka lite med min tjej, hon gillar att snacka med "svenne" damer [emoji6]
Vi sitter alltid på Khon Phor även kallad plattan på fred och lörd kväll vid 7 tiden, dvs stora matmarknaden vid 7/11 på Soi 88. Har ni varit där? Om inte så åk dit, finns alltid svennar i södra änden vid Scandinavian Kitchen.

D

DizzyLizzy

Gäst
Jag läste vad du skrev med intresse . Vänligen inte lyssna för mycket på andra människor . Varje familj är annorlunda , så kalla dem alla dåliga, är helt enkelt dumt och väldigt enkelspårigt.. ....

Ge dem en chans och låt dem uppträda som de vill , och sedan kan du döma dem individuellt .
Lycka till..... Glöm inte att de mesta av dom du träffar där du bor, har inte mycket erfarenhet alls, utan pratar bara ur mössan...

gunnarg

Forumveteran
Jag läste vad du skrev med intresse . Vänligen inte lyssna för mycket på andra människor . Varje familj är annorlunda , så kalla dem alla dåliga, är helt enkelt dumt och väldigt enkelspårigt.. ....

Ge dem en chans och låt dem uppträda som de vill , och sedan kan du döma dem individuellt .
Lycka till..... Glöm inte att de mesta av dom du träffar där du bor, har inte mycket erfarenhet alls, utan pratar bara ur mössan...
Om det är någon som pratar i nattmössan så är det du. Krisisaan har gått vilse igen. Stanna på stallbacken och radera det du inte gillar.

Liknande trådar

Topp