Svärmor har högt blodtryck

Jag gillar min Omron bättre än din !
(Mest för dom bra värdena den visar) (morgon mätning)
Men såklart, värdena beror ju på, vilken tid på dagen man mäter m.m.

20220102_162422.jpg

Kör också med liknande maskin, men i depressionssvart. Funkar utmärkt.

C6123149-5A83-4310-B828-F1EE1E66BDF8.jpeg

Han har säkert varit med i samma stall som Miguel Induráin. ;)

Har alltid haft låg puls och lågt undertryck.

Brukar faktiskt få frågan om jag varit tävlingsidrottare när de tar blodtryck/puls i vården, men det har jag inte alls. Nästan tvärtom. :laugh:

Gissar att det helt enkelt sitter i generna och jag har mina underliggande problem som bara väntar på att dyka upp någon annanstans än just i hjärta/kärl.

Har alltid haft låg puls och lågt undertryck.

Brukar faktiskt få frågan om jag varit tävlingsidrottare när de tar blodtryck/puls i vården, men det har jag inte alls. Nästan tvärtom. :laugh:

Gissar att det helt enkelt sitter i generna och jag har mina underliggande problem som bara väntar på att dyka upp någon annanstans än just i hjärta/kärl.
Eller så lider du av bradykardi.

Jag går till vårdcentralen var fjärde månad och kollar bland annat blodtrycket. Det finns ingen anledning att kolla flera gånger i veckan.
Jag antar att du inte har något problem med blodtrycket?
Har man problem med blodtrycket och är under medicinering så kan det vara bra att mäta lite oftare tills man har hittat rätt dos.
Har man då en mätare hemma belastar man ju inte sjukvården heller.
Sen har man snart tjänat in apparaten om man inte springer på sjukan titt som tätt ;)
Du vet jag är ju nästan smålänning :laugh2:

Jag går till vårdcentralen var fjärde månad och kollar bland annat blodtrycket. Det finns ingen anledning att kolla flera gånger i veckan.
Helt rätt ,, Finns de som köper smartklockor mätare osv o håller på o mäter timmar o dygn o via träning, Tror inte ett skvatt på det blir bara en massa oro ... Så Håller med, gå o kolla på vårdcentralen vad de rekommenderar för just din ålder. Sen att det kostar några hundra gör mig ingenting...

Jag hade problem med högt blodtryck och svullna fötter förra våren och gick till lokalt sjukhus i Udon Thani för hjälp. Läkaren där skrev ut någonting som heter HCTZ, jag fick prova lite olika doser och vi stannade för lägsta dosen 12,5 mg. Mina besvär försvann, tolken på sjukhuset berättade att detta åt hans mamma sedan flera år.

Om svärmor dessutom har svullna fötter kan detta kanske vara något för henne, HCTZ är både blodtryckssänkande och urindrivande. Hon bör förståss gå till en läkare först.

Jag hade problem med högt blodtryck och svullna fötter förra våren och gick till lokalt sjukhus i Udon Thani för hjälp. Läkaren där skrev ut någonting som heter HCTZ, jag fick prova lite olika doser och vi stannade för lägsta dosen 12,5 mg. Mina besvär försvann, tolken på sjukhuset berättade att detta åt hans mamma sedan flera år.

Om svärmor dessutom har svullna fötter kan detta kanske vara något för henne, HCTZ är både blodtryckssänkande och urindrivande. Hon bör förståss gå till en läkare först.
Svullna fötter tyder på för högt intag av kolhydrater (socker) vilket binder vätska vilket i sin tur tyder på insulin resistens. Ändra kost är mitt förslag ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp