Svensk arresterad i Pattaya för brott mot TV rättigheter.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En svensk man greps i sitt hem i Pattaya på begäran av Nordisk polis. han sägs ha begått brott mot TV rättigheter.

”Mr. Stefan, 45 years old, Swedish citizen, was arrested at his residence in Nong Prue sub district, Bang Lamung district, Chonburi province, at the request of the Nordic Police Group. This man violated the rights of television signals in Sweden involving 3 companies by distributing them on YouTube and Facebook without permission
.”

Mvh isan lover

Han måste haft en jäkligt bra antenn som fick in svenska tv signaler i Thailand.

Inga problem att lösa mer eller mindre alla kanaler som finns så länge man har internet.
Jag känner personer som säljer dessa nära mig (inte svenskar) och kan få alla kanaler jag vill ha gratis om jag bara skaffar en digital tv-box.
Har dock inget intresse av detta, finns mer än nog på Netflix/Youtube/svtplay etc. för oss.

/ SatanG

Tur att polisen i Sverige lägger resurserna på rätt ställe och griper dom riktiga skurkarna 555555555555.
Internationell efterlysning för lite pirat-tv, lite 80tal över det.
Hej

Ja det här kändes verkligen lite märkligt minst sagt, ungefär som när polisen här lägger resurser på att jaga och bötfälla trimmade mopeder med tanke på den allvarliga gängkriminalitet vi har numera.

Mvh isan lover

Hej

Ja det här kändes verkligen lite märkligt minst sagt, ungefär som när polisen här lägger resurser på att jaga och bötfälla trimmade mopeder med tanke på den allvarliga gängkriminalitet vi har numera.

Mvh isan lover

Nu fick du mig att klicka på en länk till en låst artikel.

Varför inte kopiera texten hit istället. Nu länkar du till ingenting i detta fallet.

Nu fick du mig att klicka på en länk till en låst artikel.

Varför inte kopiera texten hit istället. Nu länkar du till ingenting i detta fallet.
Många artiklar som är öppna i början låses senare, han kan la inte rå för om tidningen låser dom i efterhand.
På både Expressen och Aftonbladet är det många artiklar som är öppna par timmar för att sen bli plus eller premium.

Den här artikeln minns jag var öppen i början.

Många artiklar som är öppna i början låses senare, han kan la inte rå för om tidningen låser dom i efterhand.
På både Expressen och Aftonbladet är det många artiklar som är öppna par timmar för att sen bli plus eller premium.

Den här artikeln minns jag var öppen i början.
Ja om alla intresserade läser inom någon timme så funkar det men alla gör inte det. Kopierar man in texten här på TS så blir den inte låst.

Det lär ha krävts väldans liiite resurser för detta…
Ja jag vet inte hur mycket resurser som skall till för att först leta folk som har pirat tv, lägga ut internationell efterlysning, förhandla fram med polis i utland för spårning och arrestering, häkte i utland, transport till Sverige av häktad brottsling, eftersom på begäran av svensk polis går det väl också på deras kostnad, utredning och bevisföring, häktning när ankommer till Sverige, åtal och sen kanske brottet ger böter eller samhällstjänst.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp