Svensk gripen i Pattaya

Det är det säkert fast jag har inte upplevt Pattaya som kriminellt trots att jag bott där ett antal år.

Snarare tvärtom.

BTT

Har bott i Pattaya ungefär 1/3 av min tid de senaste åren, och det är sällan lokalpressen rapporterar om liknande polisingripanden.

Typiskt att det var en svensk de grep, eftersom detta är vanligare i Sverige än i Thailand, speciellt i Stockholms- och Västra Götalands regionerna
där det skjuts ganska mycket numera.

Likaså när det gäller knivvåld. Mycket lite här i Thailand, men betydligt mer i Sverige.

En små kriminell hoj åkare med massa tatueringar i ansiktet, bytt namn från T*D D*fva E,U nu heter han M*tti*s någonting.
Tråd finns att läsa på flash...

En del är tydligen dummare än genomsnittet! :unsure:

En del är tydligen dummare än genomsnittet! :unsure:
Ja, pundare brukar väl inte alltid göra allt genomtänkt ;)
Dock tror jag han blev ditsatt på nåt sätt, polisen genomsökte hans ryggsäck för den var misstänksam och man mistänkte att han bar ett vapen.
På bänken ligger en normal svart Adidas ryggsäck, undra på vilka grunder dom kände på sig att han hade vapen i den.
Han har antagligen köpt av någon som arbetar för polisen, tom på ambassadens sida swedenabroad varnar dom för det.
Men men, skyldig var han ju verkar det som.

Det är det säkert fast jag har inte upplevt Pattaya som kriminellt trots att jag bott där ett antal år.

Snarare tvärtom.

BTT
Hej

Det är väl samtidigt så att kriminella ifrån hela världen ofta har gömt sig i just Pattaya, men då inte för att begå brott där utan för hålla sig undan. Både att platsen ses som trivsam och erbjuder ett välkänt nöjesliv samt har en korrupt polis ses väl som positivt för den hör kategorin av "turister".

Mvh isan lover

Tatuerar man sig i ansiktet så ja, ,, nämner inte vad jag tycker. Själv har jag kört MC nästan hela mitt liv , raggarbil undet 70 talet , Inga som helst Tatueringar

Liknande trådar

Tillbaka
Topp