A
Anonym
Gäst
Detta forum handlar ju om Thailand , tänkte därför väcka en tanke på hur Thailändare ser på oss faranger samt hur vi Svenskar ser på våra invandrare . I Thailand förväntas jag leva efter Thailändsk lag , jag förväntas försörja mig själv och inte belasta det Thailändska samhället . Leva efter Thailändska lagar ,seder och bruk när det gäller etik samt hur man beter sig på gator och andra publika platser... Detta gör merparten av oss Svenskar/faranger , är detta ett normalt krav anser ni läsare , ett krav som är rimligt för att jag skall få stanna i landet .... Tänk på att Thailand EJ är ett fattigt land , endast en smula underutvecklat (klassat som U land ), Thailand är ett av värdens rikaste länder räknat på tillgångar ..
I Sverige ställer vi ungefär samma krav dvs att
Öppen svenskhet innebär att det i allt väsentligt är den som kommer till Sverige som ska anpassa sig, inte att svenskarna ska anpassa sig till den som kommer hit. Öppen svenskhet innebär också att den som allvarligt åsidosätter sin förväntade motprestation genom att inte anpassa sig, gå på konfrontationskurs med det svenska majoritetssamhället, inte göra sitt yttersta för att med eget arbete försörja sig själv och de eventuella anhöriga man vill ta hit eller begå brott i Sverige, har förverkat sin rätt att bli upptagen i den svenska gemenskapen och att vistas i vårt land.
Är detta rimliga krav anser ni läsare av denna tråd .. Varför accepterar jag att dessa krav ställs på mig här som invandrande Svensk i Thailand , jo därför att de enligt mig är fullt rimliga och normala krav
Korrekt ??? vad anser ni läsare
I Sverige ställer vi ungefär samma krav dvs att
Öppen svenskhet innebär att det i allt väsentligt är den som kommer till Sverige som ska anpassa sig, inte att svenskarna ska anpassa sig till den som kommer hit. Öppen svenskhet innebär också att den som allvarligt åsidosätter sin förväntade motprestation genom att inte anpassa sig, gå på konfrontationskurs med det svenska majoritetssamhället, inte göra sitt yttersta för att med eget arbete försörja sig själv och de eventuella anhöriga man vill ta hit eller begå brott i Sverige, har förverkat sin rätt att bli upptagen i den svenska gemenskapen och att vistas i vårt land.
Är detta rimliga krav anser ni läsare av denna tråd .. Varför accepterar jag att dessa krav ställs på mig här som invandrande Svensk i Thailand , jo därför att de enligt mig är fullt rimliga och normala krav
Korrekt ??? vad anser ni läsare