Svensk man i Chiang Mai brutalt attackerad av gäng som sen kastade honom i en kanal.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En svensk turist attackerades brutalt av ett gäng unga män efter att han försökte hindra dem från att trakassera en servitris på en karaokebar i Chiang Mai, i fredags. Gänget stal också offrets guldhalsband innan de kastade honom i en kanal.
Både den svenske mannen och en Thailändsk man som grep in och försvarade den Svenske mannen misshandlades också av gänget, Thailändaren fick en av sina fingrar nästan helt avbiten.

Mvh isan lover

Hej

En svensk turist attackerades brutalt av ett gäng unga män efter att han försökte hindra dem från att trakassera en servitris på en karaokebar i Chiang Mai, i fredags. Gänget stal också offrets guldhalsband innan de kastade honom i en kanal.
Både den svenske mannen och en Thailändsk man som grep in och försvarade den Svenske mannen misshandlades också av gänget, Thailändaren fick en av sina fingrar nästan helt avbiten.

Mvh isan lover
som nam na

Hej

Det kan man ju säga men jag hade nog gjort likadant trots dom eventuella följderna.

Höll dock på att begå ett misstag i Taphan Hin där jag och en kompis satt och tog en öl vid den öppna platsen bredvid järnvägsstationen kom det en ung tjej springande med en medelålders man efter sig, mannen fick omkull flickan och sparkade henne i huvudet och magen o.s.v, jag flög upp ifrån bordet och var på väg mot mannen, men innan jag kom fram körde en polis på MC emellan och ingrep.

Det visade dig att flickan var en tjuv som hade försökt stjäla i mannens butik, det hade nog inte slutat så bra för mig om jag hade gett mig på mannen och låtit tjuven undkomma, då hade jag nog hamnat i finkan istället för henne.

Så jag tycker nog att man som man är mer eller mindre skyldig att hjälpa någon i nöd, men man bör ju försöka ha hela bilden klar för sig, det behöver ju inte alltid vara som det ser ut.

Mvh isan lover

Att hjälpa någon mot ett gäng grabbar fulla av jabaa är dömt att misslyckas skulle man hinna slå ner ett par stycken av ligisterna kommer det snart 10 till. Jag vet vad jag snackar om

I det här fallet var det ju burmeser mot svensken och hans thaisällskap, kunde enkelt vänt sig till brutal misshandel på burmeserna om rätt thaifolk var i närheten.

/ SatanG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp