Svensk man låg död en vecka och hunden vaktade över honom

Tallviking

Forumveteran
En svensk man i Udon Thani hittades död i hemmet. Han bedömdes varit död i 7 dagar och vid glasdörren satt hans hund och vaktade troget

Mannen. Mr Johansson, 65 år, reste ofta mellan Sverige och Thailand och höll sig tydligen mest för sig själv. Hans Thai-fru var död sedan flera år.

Grannen gick förbi och kände likdoft och trodde det var en död hund som låg där så hon gick in och tittade och såg då den döde mannen inne i huset och ringde polisen

Mannen bodde i Ban Nong Bua Daeng, Nong Phai Subdistrict, Nong Han District.

Hej

Tragisk händelse när någon blir liggande död så här utan att vara saknad av någon på en vecka, men det var ju tydligen en man som levde ett ensamt liv efter det att hans fru hade gått bort, det är ju tyvärr inte helt ovanligt att utlänningar lever ganska isolerade utan något större umgänge bland lokalbefolkningen, vi får väl hoppas att döden kom hastigt och att mannen inte plågades. Men 65 år är ju ingen ålder längre och kanske var han sjuk.

Mvh isan lover

Hej

Tragisk händelse när någon blir liggande död så här utan att vara saknad av någon på en vecka, men det var ju tydligen en man som levde ett ensamt liv efter det att hans fru hade gått bort, det är ju tyvärr inte helt ovanligt att utlänningar lever ganska isolerade utan något större umgänge bland lokalbefolkningen, vi får väl hoppas att döden kom hastigt och att mannen inte plågades. Men 65 år är ju ingen ålder längre och kanske var han sjuk.

Mvh isan lover
Eller gillade sponken för mycket?

Hej

Ja det är ju tyvärr alltid en möjlig anledning bland expats i Thailand, men det skulle ju också kunna vara så att han blev deprimerad och ensam efter det att frun gick bort och på så vis tappade gnistan.

Mvh isan lover
Man behöver inte vara deprimerad för att gilla sitta själv.
Jag sitter hellre själv och äter frukost/lunch/middag och läser nyheter än med folk som skall pladdra på om massa ointressant.
Trivs bra med att vara mycket själv, kanske yrkesskada då det blir mycket egentid ombord.
Sen har man ju frugan och ungarna men förutom dom så umgås jag bara sporadiskt med utomstående och så jag vill ha det, när det passar mig, vill inte ha massa folk som tränger sig på.
Jag ville det när jag var yngre men trivs mer och mer att syssla med mitt.
Internet kan jag stänga av när jag tröttnar lyssna på pladdret.

Och jag känner mig väldigt nöjd, mår perfekt och inte det minsta deprimerad, lite bakfull ibland och är väl enda gången jag inte är positivt inställd ;)

Så bara för du måste ha massa folk runt dig och skvallra med så skall du inte tro alla är lika, jag hade inte stått ut 1 minut med dig i min närhet.

Man behöver inte vara deprimerad för att gilla sitta själv.
Jag sitter hellre själv och äter frukost/lunch/middag och läser nyheter än med folk som skall pladdra på om massa ointressant.
Trivs bra med att vara mycket själv, kanske yrkesskada då det blir mycket egentid ombord.
Sen har man ju frugan och ungarna men förutom dom så umgås jag bara sporadiskt med utomstående och så jag vill ha det, när det passar mig, vill inte ha massa folk som tränger sig på.
Jag ville det när jag var yngre men trivs mer och mer att syssla med mitt.
Internet kan jag stänga av när jag tröttnar lyssna på pladdret.

Och jag känner mig väldigt nöjd, mår perfekt och inte det minsta deprimerad, lite bakfull ibland och är väl enda gången jag inte är positivt inställd ;)

Så bara för du måste ha massa folk runt dig och skvallra med så skall du inte tro alla är lika, jag hade inte stått ut 1 minut med dig i min närhet.
Hej

Nej man behöver kanske inte vara deprimerad men människan är ju något av ett ”flockdjur” och trivs normalt bättre omgiven av andra och med ett väl utbyggt socialt umgänge, sen att alla inte passar in i eller trivs med den sociala gemenskap, känsla av trivsel och trygghet umgänge med andra ger.

Sen är det ju även ömsesidigt ifrån min sida att jag förmodligen skulle ha svårt att ”stått ut 1 minut med dig”, vi är ju i princip så olika som två människor kan bli.

Mvh isan lover

Hej

Nej man behöver kanske inte vara deprimerad men människan är ju något av ett ”flockdjur” och trivs normalt bättre omgiven av andra och med ett väl utbyggt socialt umgänge, sen att alla inte passar in i eller trivs med den sociala gemenskap, känsla av trivsel och trygghet umgänge med andra ger.

Sen är det ju även ömsesidigt ifrån min sida att jag förmodligen skulle ha svårt att ”stått ut 1 minut med dig”, vi är ju i princip så olika som två människor kan bli.

Mvh isan lover
Jag har familjen, behöver inget stort socialt kontaktnät utanför den här nere. Oftast sitts det bara och pladdras massa meningslös skit precis som på forumet men här kan man stänga av.
Tycker dom flesta på forumet hänger en hel del med sig själva till vardags av bilder och inlägg att dömma.
Vi är 4 st hemma, folk finns det ju runtomkring men dom är bättre att se på än lyssna på ;)

Från psykologi sida.
Passar bra in på mig, ibland gillar jag med att dra ut i flock men trivs bäst i min lilla flock och inga problem med att hänga med mig själv ibland. Känner ingen panik som många tjötrövar för dom inte har någon att tjöta hål i öronen på jämter sig.

När jag var ung var vi stor flock men uppskattar mer och mer den lilla.

"Alla människor har behov av ensamhet ibland. Att vara ensam kan vara väldigt återhämtande. Många upplever att man i ensamheten ges tid att reflektera och få spretiga tankar på plats. Andra uppger att de känner ro. Ytterligare andra beskriver frihetskänslan i att inte behöva ta hänsyn till någon annans behov, utan ha möjligheten att göra precis vad man vill med sin tid. Hur mycket ensam tid olika individer mår bra av varierar mycket. Det finns ett brett spektrum som alltsammans rymmer inom en normalvariation."

Jag har familjen, behöver inget stort socialt kontaktnät utanför den här nere. Oftast sitts det bara och pladdras massa meningslös skit precis som på forumet men här kan man stänga av.
Tycker dom flesta på forumet hänger en hel del med sig själva till vardags av bilder och inlägg att dömma.
Vi är 4 st hemma, folk finns det ju runtomkring men dom är bättre att se på än lyssna på ;)
Hej

Det är ju väldigt svenskt att begränsa sig till familjen och det är väl inget fel med det, men vi är ju alla väldigt olika och det är väl tur det, att föredra ensamheten och familjen är ju ett helt ok val om man mår bra av och trivs med det, men så är nog inte alltid fallet när det handlar om ensamma människor som övriga kanske lätt uppfattar som lite isolerade.

Personligen stortrivs jag ju som handen i handsken med livet i storfamilj där alla i släkten ingår, gillar att ha folk omkring mig ifrån morgon till kväll oavsett var jag befinner mig och njuter av social kontakt med andra människor, min dörr står alltid öppen för släkt och vänner så jag är nästan aldrig ensam.

Jag skulle beskriva mig själv som en positiv, glad och optimistisk person som har lätt att komma i kontakt med andra, upprätta relationer och hamna i socialt umgänge och det oavsett vilket land och plats jag befinner mig på i världen. Det är förmodligen också därför jag fortfarande inte har släppt fotbollen trots att jag är närmare 65 år, jag trivs i den gemenskap som det innebär att träna ett lag.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Människan är ett flockdjur och beter sig ofta som en skock med får. Det finns massor av experiment på det.

En vecka död i den värmen, förruttnelsen har kommit en bra bit, inte alls säkert att det går att fastställa dödsorsaken.
Hej

Sant men man lär ju åtminstone kunna utesluta endel möjliga orsaker och förhoppningsvis kunna komma med en trolig dödsorsak.

Mvh isan lover

Hej

Först och främst dom anhöriga tror jag, men sen vill ju tydligen även polisen kunna fastställa att inget brott ligger bakom och det tycker nog ganska många är viktigt när folk hittas döda.

Mvh isan lover
Finns ingen uppenbar misstanke om brott blir det ingen utredning och närmaste anhörig i Thailand dog för flera år sedan.
I de flesta fall vill man inte ha en brottsutredning heller.

Ingen slösar resurser i onödan i denna del av världen om ingen betalar för det.

Medicinskt sett finns det inget värde av att obducera en äldre vit man.

Finns ingen uppenbar misstanke om brott blir det ingen utredning och närmaste anhörig i Thailand dog för flera år sedan.
I de flesta fall vill man inte ha en brottsutredning heller.

Ingen slösar resurser i onödan i denna del av världen om ingen betalar för det.

Medicinskt sett finns det inget värde av att obducera en äldre vit man.
Hej

Den Thailändska polisen gjorde uppenbarligen en annan bedömning än dig här, polisen uppgav åtminstone i media att dom ville ha kroppen obducerad för att kunna utesluta att ett brott ligger bakom, själv tycker jag att det är bra att polisen tar det säkra före det osäkra och kollar upp dödsorsaken.

Mvh isan lover

Hej

Den Thailändska polisen gjorde uppenbarligen en annan bedömning än dig här, polisen uppgav åtminstone i media att dom ville ha kroppen obducerad för att kunna utesluta att ett brott ligger bakom, själv tycker jag att det är bra att polisen tar det säkra före det osäkra och kollar upp dödsorsaken.

Mvh isan lover
Hur gick det.
Blev det någon obduction

Liknande trådar

Tillbaka
Topp