Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag kollade på nätet .På Silom Road i BKK finns en restaurang Aalto..
om du sugen på kåldolmar ,janssons frestelse och så vidare..
...pröva gå in vid snäckmuseet..
hör av er!!!!!!
Lycka till
MVH
phirawa
Nu har jag luskat reda på färdigbakat mörkt bröd, grovt mjöl om man vill baka själv, sirap i olika former, saltad julskinka, fläskkotletter. bakverk i olika former kanelbullar ,prinsesstårtor mm, mm, mm.
Så då är valet mitt Thaimat eller hemlagat svenskt
jasså...man får ju inte snurra runt på Internet enligt dig, utan man skall ju delge information utifrån sig själv och inte...Goooooooogla, för det är ju så tråkigt har du ju sagt?
Man behöver inte vara överviktig för att vara glad
Tror mer att det är insällningen till livet, har sett på tok för många tröstäta, för att de är överviktiga. En del tröstäter för andra problem, endast de som äter för att det smakar bra är på rätt spår. Tjock eller smal beror ju till stor del på anlag, viktigast att man trivs med sig själv
Svensk mat????
Hur mycket är det inte vi kallar svensk mat men som ursprungligen kommer från andra länder? Skulle nog kalla det europeisk mat vi äter i svedala
Svensk mat????
Hur mycket är det inte vi kallar svensk mat men som ursprungligen kommer från andra länder? Skulle nog kalla det europeisk mat vi äter i svedala
En maträtt som inte är svensk från början, är kåldolmar som vi gärna smaskar i oss med god aptit, detta grund recept kommer ursprunligen från Turkiet och det har vi HMS Karl XII att tacka för, under hanses krigshärjningar så fastnade han där nere hos sultanen och blev bjuden på dessa delikatesser, sen om kåldolmarna är anpassade till nordiska förhållande, ser det som en utveckling och de smakar juvligt gott..
Jo-Be
Citat:
Kåldolmar
Hämtades till Sverige från Osmanska riket i början av 1700-talet av Konung Karl XII av Sverige (1697-1718). Vi vet att de härstammar från Orienten och det område som nuförtiden utgör Turkiet. Dolmar är populära i det här området fortfarande. När omnämns de för första gången eller egentligen undrar jag om de verkligen fanns under antiken och var populära redan då? Finns det belägg i antika källor?
Svensk mat????
Näe! Det var inte riktigt så jag tänkte, du ställde frågan"hur mycket är det som vi kallar svensk mat"och då kom kåldolmar upp i mitt minne och det är en import så att säga, som du också säger, så tillhör turkiet både till europa och asien, så kanske kåldolmar är mat från asien igentligen och redan där är vi närmare LOS..
Näe! Det var inte riktigt så jag tänkte, du ställde frågan"hur mycket är det som vi kallar svensk mat"och då kom kåldolmar upp i mitt minne och det är en import så att säga, som du också säger, så tillhör turkiet både till europa och asien, så kanske kåldolmar är mat från asien igentligen och redan där är vi närmare LOS..
Ja var sanningen är får vi gissa, jag tänkte på hur många saker vi äter från andra länder som vi kallar svensk. Såsen från frankrike,pastan från italien och mycket mer.
Funderingarna var närmare "hur" vi kan kalla den svensk mat.
kjell.t
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.