K
kjell.t
Gäst
Hej, sett lite olika trådar med inlägg om pension och tycker det kan vara lämpligt att ha informationen på ett slälle så man hittar. Jag är på gång att flytta för gott till Thailand och just till att starta myndighets hunting.
Med flera som kollar kan vi ju se om det lämnas felaktig eller olika information om ändringar och regler.
Enligt skattemyndigheten ska man vara skriven på den plats man bor längst under året, boende i Thailand ska man enligt svensk lag vara skriven där och då kommer många frågetecken, som hur pension och skatter påverkas.
Roligare om fler hjälper till att få klarhet för jag har hört att många undrar.
Fick frågan från skatteverket om var jag vistades, troligen någon anmält, för om jag kom med felaktiga uppgifter kunde de utan mitt medgivande flytta ut mig enligt lag.
Vi får väl se vad man ska eller kämpa för och vad det innebär i slutändan.
Med flera som kollar kan vi ju se om det lämnas felaktig eller olika information om ändringar och regler.
Enligt skattemyndigheten ska man vara skriven på den plats man bor längst under året, boende i Thailand ska man enligt svensk lag vara skriven där och då kommer många frågetecken, som hur pension och skatter påverkas.
Roligare om fler hjälper till att få klarhet för jag har hört att många undrar.
Fick frågan från skatteverket om var jag vistades, troligen någon anmält, för om jag kom med felaktiga uppgifter kunde de utan mitt medgivande flytta ut mig enligt lag.
Vi får väl se vad man ska eller kämpa för och vad det innebär i slutändan.