svensk - thailändsk ordbok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
är du intresserad av att köpa svensk - thailändsk ordbok.

den går att beställa ifrån phuket och kostar då 350 kr. köper man den när man är i phuket så kostar den 490 bth tror jag det var.

kanske någon som ska till rawai i phuket som kan köpa med sig boken hit?

hör av er om intresse finns. i så fall kanske vi kan få ett bättre pris?

marianne

jag har motsvarande bok engelska - thai och är nöjd men det hade allt varit bra med svenska thai - thai - svenska.

Visst är det denna du menar???

http://www.helgonet.ath.cx/album03/bok

Den går att köpa överallt i Thailand hos en välsorterad bokaffär.
Och den kostade mig hela 250baht i Pattaya. :wai: Såg även flera i Bangkok och högt upp i Khorat (Nakhon Ratschasima)för endast 300baht.
Ops ska gå online igen med tjejen, tjingeling

hej

Är det någon som ska till thailand och har möjlighet att köpa med den hem åt mig? Det vore mkt snällt. Det är absolut ingenting som behöver hända inom den närmaste tiden. Bara det går någon gång. Jag vore hemskt tacksam.

marianne

Om inte jag åker ned nu i dec el januari så kommer Jeab upp i slutet av januari och då kan hon köpa den åt dig. Om du har tid att vänta??

hej och tack

det är hemskt snällt och jag skulle nappa på direkt men nu har en av våra medlemmar som bor bara 1,5 mil ifrån mig erbjudit sig att köpa boken åt mig och han åker ner om 14 dgr. skulle det vara så att det inte blir gjort av ngn anledning så är jag jättetacksam om du eller din flickvän skulle vilja fixa det åt mig.

ha re gött
marianne

Den jag har tycker jag om men den har jag köpt på lunde-Q akademibokhandeln i uppsala för ca 350 kr. men den såg inte ut som den bok ni talar om men jag är nöjd iaf. (min pojkvän har dock köpt en lära sig svenska bok som ser ut som på bilden...inte för att han direkt lär sig många ord från den men det handlar nog om viljan och att vi pratar mest engelska med varann) men den kostade nog 490 baht också utanför svenska ambassaden kunde man köpa den ...undrar varför ?? märkligt :D

Jag åker ned i slutet på januari och stannar 1 månad så om du inte har fixat boken så kan jag køpa den åt dig.
Sen åker jag ned igen 2april och stannar 1 månad så då finns det æven en chans till. Sen drøjer de dock till den 1:a september innan jag åker ned igen.

hej

en av våra medlemmar är i thailand nu och han har lovat att köpa boken åt mig men man vet ju inte säkert. skulle det vara så att han missat av en eller annan orsak så vore jag väldigt tacksam om du fixar den åt mig.

marianne

æhh, jag køper 2st bøcker till oavsett nær jag ændå ær dær nere så om det senare visar sig att någon vill ha så finns det hemma hos mig.

ps. æ kommer till pga att jag jobbar i norge numera (money money)

Köpte den boken och så passade jag på att köpa 2 andra lexicon/ordböcker, en på engelska -thai/thai engelska, (den med hur man uttalar thai orden på engelska, den blå/vit/röda) + en svensk -thai miniordbok.

Böckerna inhandlades i Silom Complex (finns 2 bokbutiker där) och MBK I Bangkok förra veckan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp