Svensk TV i Thailand via Slingbox

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Jag lyckades ju lura till mej en Slingbox Solo i julklapp ;)
Efter att ha kopplat in den på mitt hemma nätverk, som var hur enkelt som helst.
Bild dök upp med fjärrkontroll och allt både i Webbläsaren och i Sling box programmet.
Så nästa steg var att testa utanför hemmet.
Hittade en gammal burk på jobbet som jag anslöt till ett Adsl abb.
Öppnade webbläsaren loggade in med mitt Slingboxkonto och klickade Watch.
15sec senare så har jag bild och kan skifta kanaler på min digitalbox som står i hemmet, (till frugans stora förtret).
Kan då bara konstatera att Slingbox är en kanon pryl om man vill ta med sej sin kanaler på resor.
Allt förutsätter att man har en vettig internetuppkoppling.
Hur det kommer att fungera i Thailand återkommer jag till framåt Mars - April
IMG.jpg

Så här ser det ut när man kör i ett fönster. Man kan även välja helskärm.

Jo förutsättningarna är goda har kollat lite på bredbands fart från Thailand till en sevrver i Solna, räcker mer en väl.
Så i teorin ska det funka att ta med sina kanaler till LOS.
Har kollat på jobbet mer eller mindre hela dan och inte ett hack.
Ska bli spännande att testa i Mars. Fast då med enn 3G pinne från 3BB

"ledarn " sa:
Vart ska du ställa boxen sen när ni flyttar för gott ?
För mej är det inget problem, frugans grabb har alla kanaler via bredband, så han har lovat att ha den hos sej. Skaffar bara en box till och ett tvillingkort så jag inte stör hans tvtittande.
Sen kan han dessutom gulla lite med slingboxen om den skulle hänga sej.
Det är en kanongrej den här slingboxen. Rekommenderas varmt.
Om man kan ha den uppkopplad någonstans.

"ledarn " sa:
Problemet för mig blir just det !! Var ska jag ställa den... ?

Dessutom vill man ju inte betala 300 - 500:- /mån.
Man måste ju även skaffa UBC ändå när man bor där nere....
Under kortare perioder så kan man ju ha den hemma, du behöver ju bara ha dekodern och slingboxen samt en router påslagna.
Man kan ju även viket är bra stänga av dekodern med programmet som kommer med.
Om dekodern hänger sej tex. Så gör man bara en omstart,

"ledarn " sa:
Jätte svårt att genomföra då man inte har något boende i Sverige....

Det var det jag menade !!
Ja då stöter man på problem. Kan du inte ha den hemma så måste man ju ragga upp nån kompis eller så. Det blir ju lite fördelaktigare för en ev. polare för man delar ju på bredbands kostnaden.

Vem saknar svensk urtråkig tv, det finns ju mängder med engelsk tv om man vill sitta vid dumburken.

"kjell.t " sa:
Vem saknar svensk urtråkig tv, det finns ju mängder med engelsk tv om man vill sitta vid dumburken.
Många gör det, det är nog en av annledningarna till att SVT world finns.
Upp till var och en att välja och visst är det bra när allternativ finns :D

Så änntligen efter sju sorger och åtta bedrövelser så har jag fått allt att funka.
Kan sitta var som helst med datorn och sappa på dekodern hemma.
Jag har även lyckats att får igång ett program som kan spela in det som jag eller frugan vill se eftersom det sänds på natten när vi är i Thailand.
Kanon blir det om jag lyckas hitta en vettig Internet lina.
Ca 80 kanaler att välja på. Varav man tittar på 5-6 :D

Skakar liv i en gammal tråd.

Kan man ansluta en Slingbox om man kör boxer? Min dekoder sitter inbyggd i TVn med en CA modul, hus kan i så fall Slingboxen dekoda signalen. Eller finns det Slingbox med DVB-T dekoder så man få flytta ner kortet i Slingboxen och byta kanaler via Slingboxen?

Har googlat lite men hittar inte så mycket.

Ni som har Slingbox eller har haft är ni nöjda?

"Janne " sa:
Skakar liv i en gammal tråd.

Kan man ansluta en Slingbox om man kör boxer? Min dekoder sitter inbyggd i TVn med en CA modul, hus kan i så fall Slingboxen dekoda signalen. Eller finns det Slingbox med DVB-T dekoder så man få flytta ner kortet i Slingboxen och byta kanaler via Slingboxen?

Har googlat lite men hittar inte så mycket.

Ni som har Slingbox eller har haft är ni nöjda?
Nu kom du med en bra fråga som jag inte tänkt på. Jag ska kolla.
Jag har kört slingbox i ett par år nu och det funkar kanon. Boxen står hemma hos frugans son som har Telia bredband med fiber in så det är full fart från Sverige. Det gäller ju att ha en bra bandbredd ut för att kunna ta emot signalen i Thailand.
Det finns ettt kanon Foeum, här har du länken:
http://placeshiftingenthusiasts.com/forum/general-sling-box-discussions/

"Rolf " sa:
Nu kom du med en bra fråga som jag inte tänkt på. Jag ska kolla.
Jag har kört slingbox i ett par år nu och det funkar kanon. Boxen står hemma hos frugans son som har Telia bredband med fiber in så det är full fart från Sverige. Det gäller ju att ha en bra bandbredd ut för att kunna ta emot signalen i Thailand.
Det finns ettt kanon Foeum, här har du länken:
http://placeshiftingenthusiasts.com/forum/general-sling-box-discussions/
Tack Rolf ska kolla lite, tyvärr kanske de inte vet så mycket om Boxer ... vad jag läst så fungerar det med kabel TV antar då DVB-C i den senaste och dyraste boxen, då kan man titta på en kanal hemma och en remote ...

Återkom om du får tag på någon info .... annars går det ju få till med Dreambox men mer konfigurering och inte lika stabilt ...

"Janne " sa:
Tack Rolf ska kolla lite, tyvärr kanske de inte vet så mycket om Boxer ... vad jag läst så fungerar det med kabel TV antar då DVB-C i den senaste och dyraste boxen, då kan man titta på en kanal hemma och en remote ...

Återkom om du får tag på någon info .... annars går det ju få till med Dreambox men mer konfigurering och inte lika stabilt ...
Ska göra det. Jag har själv Boxer men med en liten dekoder och då är det inga problem.

"Du måste våga ta andra steget,annars blir du stående på ett ben."

Står man inte bara på ena benet om man släpar med sig TV-kanaler till Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
1 K
A
S
Svar
40