Svensk tv i Thailand

 

gromyko

Nykomling
Försöker titta på Svensk TV, Netflix osv i en smart Google TV box men fungerar ju inte här i thailand. Skaffade därför VPN och får SVT att fungera men andra större streamingtjänster som Netflix, Amazon Prime, Viaplay, Pluto, osv vill inte ändå.

Kanske jag behöver byta VPN till nåt annat. Jag använder idag Private Internet A... men fungerar ju inte så bra. Finns det nåt bättre VPN som fungerar med Netflix?

Eller är det IPTV som gäller och vad är det då ni rekommenderar?
 
Försöker titta på Svensk TV, Netflix osv i en smart Google TV box men fungerar ju inte här i thailand. Skaffade därför VPN och får SVT att fungera men andra större streamingtjänster som Netflix, Amazon Prime, Viaplay, Pluto, osv vill inte ändå.

Kanske jag behöver byta VPN till nåt annat. Jag använder idag Private Internet A... men fungerar ju inte så bra. Finns det nåt bättre VPN som fungerar med Netflix?

Eller är det IPTV som gäller och vad är det då ni rekommenderar?

Om du har fyffsat ny TV med android installerat så borde du få in det du söker efter, annars blir det om TVn är äldre att göra ett inköp på Google Chromecast som pluggas in i HMDI kontakten.
När det gäller VPN så finns det många leverantörer, själv använder jag "Nord VPN" och jag är nöjd med deras tjänster, har prövat mot andra länder där jag inte nyttjar VPN får jag ingen som helst tillgång, men efter talat om att jag har en IP adress i landet med Nord VPN så öppnas dörren, Nord VPN funkar i och från Thailand också.
När det kommer till IPTV så har jag inte en susning eller aning om hur den biten fungerar.

@JBK.Ltd.
 
Försöker titta på Svensk TV, Netflix osv i en smart Google TV box men fungerar ju inte här i thailand. Skaffade därför VPN och får SVT att fungera men andra större streamingtjänster som Netflix, Amazon Prime, Viaplay, Pluto, osv vill inte ändå.

Kanske jag behöver byta VPN till nåt annat. Jag använder idag Private Internet A... men fungerar ju inte så bra. Finns det nåt bättre VPN som fungerar med Netflix?

Eller är det IPTV som gäller och vad är det då ni rekommenderar?
Jag kör med NordVPN och har inga probläm med Netflix
 
Jag har Nord VPN och har kört Allente (tidigare Canal Digital) via deras steaming service som ingår fast normalt endast funkar inom Sverige genom att välja Sverige i Nord VPN och sedan Mirror Link vidare till TV'n från min Ipad. Alternativt kört HDMI kabel från min Laptop till TV'n eller via Apple adapter Lightning till HDMI ut och sedan HDMI kabel till TV (om TV'n är lite gammal).

Nord VPN har överlag funkat bra för mig men ibland när jag och frun delar bilder via Icloud så kan behöva slå av Nord VPN en stund för att bilderna skall gå emellan våra Iphones och Ipads. Under några dagar i höst funkade inte heller det att använda NORD VPN på SEB vid överföringar etc men det var bara då SEB hade problem och antagligen hade satt tillfälliga begränsningar men då stängde jag bara av VPN så funkade det okej. Efter några dagar så var det sedan som vanligt att det funkade igen även med VPN aktivt. När jag söker efter information så ställer jag VPN på det landet jag letar information på. Letar jag bil i Thailand så sätter jag VPN på Thailand men oftast är VPN satt på Sverige. Krånglar det så stänger jag av och loggar in på Sverige på nytt så VPN oftast en bättre koppling.
 
Om du har fyffsat ny TV med android installerat så borde du få in det du söker efter, annars blir det om TVn är äldre att göra ett inköp på Google Chromecast som pluggas in i HMDI kontakten.
När det gäller VPN så finns det många leverantörer, själv använder jag "Nord VPN" och jag är nöjd med deras tjänster, har prövat mot andra länder där jag inte nyttjar VPN får jag ingen som helst tillgång, men efter talat om att jag har en IP adress i landet med Nord VPN så öppnas dörren, Nord VPN funkar i och från Thailand också.
När det kommer till IPTV så har jag inte en susning eller aning om hur den biten fungerar.

@JBK.Ltd.
Jag använder redan en nyare Google TV med inbyggd Chromecast (tidigare hette den Android TV).

Jag har alla appar som behövs i den, de fungerar utmärkt i Sverige men i Thailand så är det inte mycket som fungerar trots VPN. Apparna upptäcker jag använder VPN från Private Internet Acceess och vägrar uppspelning.

Ska prova Nord VPN istället. Återkommer med resultat.
 
Jag använder redan en nyare Google TV med inbyggd Chromecast (tidigare hette den Android TV).

Jag har alla appar som behövs i den, de fungerar utmärkt i Sverige men i Thailand så är det inte mycket som fungerar trots VPN. Apparna upptäcker jag använder VPN från Private Internet Acceess och vägrar uppspelning.

Ska prova Nord VPN istället. Återkommer med resultat.
Kör du VPN direkt i TVn eller via Dator / Mobil?
 
När jag har Nord VPN påslagen kan jag inte logga in på storytel men inget stort problem. Nord VPN är den bästa jag har haft än så länge, men den är ju inte så billig.
 
Kör du VPN direkt i TVn eller via Dator / Mobil?
Jag använder Private Internet Access egna VPN app installerad i min Android TV box och appen startas upp automatiskt när TV och box startas upp.

Har provat ändra land från Sverige till Irland / Rumänien, båda länderna är inom EU, och jag fick då igång Netflix och Discovery+. SVT funkar sedan tidigare.

Flera andra streamingtjänster som t ex Tele2 Play, Viaplay, TV4 play, Pluto, klagar fortfarande att jag har anonymiserare / VPN. Så flertalet streamingtjänster fungerar fortfarande inte.

Med SVT, Discovery+ och Netflix så klarar jag mig ett tag. Tack för hjälpen. Ska priva Nord VPN inför nästa resa till Thailand.
 
Jag använder denna Android TV box.
Stödjer Tele2 TV utbud till fullo inom EU. Många Appar (och spel) kan installeras från Google Play Store
1000007286.jpg
 
Så det e Nord Vpn som gäller ,, Hade Mullvad innan o var ju par år sen , Några andra förslag ..
Nja, det beror lite på vad du ska ha den till. Från ren säkerhetssynpunkt, skulle jag rekpmmendera Mullvad trots det geografiska läget. Ska du bara kolla film gratis, kan du nog välja en valfri (gratis) leverantör.
 
Nja, det beror lite på vad du ska ha den till. Från ren säkerhetssynpunkt, skulle jag rekpmmendera Mullvad trots det geografiska läget. Ska du bara kolla film gratis, kan du nog välja en valfri (gratis) leverantör.
Körde Nord nu när jag var nere sist o funkade bra , Men var tvungen att gå in i inställningarna o körde något som hette dubbel från två olika länder ,, Var tv som jag var intresserad av men bara lite sport när man ändå låg uppe i Issan , Sen blev det inte något tittande när man körde runt , Men hur som haver så vill jag ha möjligheten för en bra kostnad...
 
Körde Nord nu när jag var nere sist o funkade bra , Men var tvungen att gå in i inställningarna o körde något som hette dubbel från två olika länder ,, Var tv som jag var intresserad av men bara lite sport när man ändå låg uppe i Issan , Sen blev det inte något tittande när man körde runt , Men hur som haver så vill jag ha möjligheten för en bra kostnad...
Har du eget bredband i Sverige så har du möjligheten utan kostnad.
 
Körde Nord nu när jag var nere sist o funkade bra , Men var tvungen att gå in i inställningarna o körde något som hette dubbel från två olika länder ,, Var tv som jag var intresserad av men bara lite sport när man ändå låg uppe i Issan , Sen blev det inte något tittande när man körde runt , Men hur som haver så vill jag ha möjligheten för en bra kostnad...
köp en iptv box i sverige å ta ner
 
Har du eget bredband i Sverige så har du möjligheten utan kostnad.
Jodå vet att man kan köra vpn på eget via Sverige när man har bredband hemma , Men orkar inte sätta mig in i det för en mån i Thai , I framtiden när man kör tre fyra månader i Thai så kommer jag kolla upp olika möjligheter.
 
Jodå vet att man kan köra vpn på eget via Sverige när man har bredband hemma , Men orkar inte sätta mig in i det för en mån i Thai , I framtiden när man kör tre fyra månader i Thai så kommer jag kolla upp olika möjligheter.
Det är, faktiskt, rätt enkelt om du har satt upp din router hemma själv så är det bara att klicka sig vidare till VPN. Jag hade min tjej att fixa det hemifrån när gamla routern pajade.

Nån färdigkonfigurerad från typ com hem kanske är svårare.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
1 K
A
R
Svar
27
Visningar
9 K
Anonym
A
S
Svar
40
Visningar
11 K
Shaowpanyaa
S
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp