Svensk vinter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Hur har era fruar och sambos klarar dom 2 sista vintrarna i sverige?
Klagar dom mycket eller är det mest vi svenskar som klagar?
Förra vintern så cyklade svägerskan 7 km enkel väg till SFI skolan nästan dagligen, var det för illa tog hon bussen. Jag frågade henne om det inte vart kallt och jobbigt, jo det var det men det var inga större problem. Denna vintern har hon ju inte behövt att ta sej till skolan. Jag kanske låg bakom lite från början genom att jag sa det jag lärde mej som liten det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Men svägerskan verkar trivas bättre med lagom kyla än med värmen, när det är en riktigt strålande härlig sommardag så sätter hon sej i skuggan. :)

Jag har ju inte min partner här ännu, säger brrrrr...när jag talar om för henne att det är t ex 5 grader varmt.

Och de flesta tycker att det är ok med detta någon annan stans: Lite väl kallt på vintern, annars OK ;)

Mvh Peter :wai:

Det har i huvudsak gått bra fast man har fått höra "jättenau" många gånger. Någon gång har hon inte velat gå till skolan när det har snöat och blåst, men till slut har hon kommit iväg i alla fall. Hur barnen skall klara det återstår att se, spännande fortsättning följer nästa vinter.

Jag väntar med spänning på uppdatering berralund :)
Men det blir säkert inga problem.
Svägerskan kom ju hit i April månad, hon hade ju hela våren, sommaren och hösten innan hon behövde vara med om vintern, så på nåt sätt blev det inga problem. Man vänjer sej på nåt konstigt sätt vid situationen.

"Kycklingen " sa:
Jag väntar med spänning på uppdatering berralund :)
Men det blir säkert inga problem.
Svägerskan kom ju hit i April månad, hon hade ju hela våren, sommaren och hösten innan hon behövde vara med om vintern, så på nåt sätt blev det inga problem. Man vänjer sej på nåt konstigt sätt vid situationen.

Ja, vi tar ju hem dom också när det är som varmast i början av juli. Man vill ju inte utsätta dom för en köldchock, nu blir det långsam acklimatisering. :)

Ingen fara dom säger nog bara Maipenrai ;)

Många jag har frågat, inte bara från Thailand utan andra länder som har tropiskt klimat, tycker om våra växlande årstider. Men vintern är ju inte vi heller speciellt glada över, det är ju därför vi vill till Thailand bland annat, inte avgörande men en hel del så är det ju klimatet som lockar!

Mvh Peter :wai:

Tur att det finns alla typer, annars så skulle Sverige vara öde. Nä fy för vinter min kropp fodrer inte snö och kyla. Varmt och skönt ska det vara. Knapp 4 veckor kvar till avfärd.

Min fru klagar inte så mycket på kylan. Hon säger att man kan ju alltid klä på sig lite extra.
Hennes största problem med den svenska vintern är i stället mörkret. Hon saknar solljuset, det har ju varit en bristvara denna vinter. Men om fyra dagar så får vi njuta av den Thailändska solen i en månad i alla fall.
/Anubaan

I dag var det skönt, lite blommor som letat sej upp, men isen ligger så det är ingen överdriven värme på sjösidan av huset.

DSCN0140.jpg

DSCN0141.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp