Svenska körkortet har passerat bäst före datum

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilken får en att undra vem som det är fel på egentligen?????
Datafel??????? eller för dom bad om ursäkt att dom inte kontaktat mig.
 
Det kallas för humor... Nån som inte vet vad det är får väl googla det med! Karma till dig Jonas! Fattar nu varför du har så mycket. Bahövs ju lite lättare tongångar här emellanåt
 
"krister " sa:
Jag e registrarad att jag bor på en adress i Udon Thani. Det finns ett kontor som fixar körkort vid ring road. Vet inte vad gatan heter men ligger närheten av Global. Fixade översättning mitt B körkort till ett motsvarande thai bil och mc kort. tror jag betalade 2 eller 4000B. Bra att ha, även då det är ett giltligt thaileg och man slipper betala farangavgifter vid inträde mm.
Inget prov inget syntest bara foto och pengar...

Grattis !!
Var bara uppmärksam på att alla översättningar av Swe och andra KK bara är giltiga i 3 månader från inresedatum eller totalt 3 mån under en 1 årsperiod.
Var försiktig om det händer något, försäkringsboladen har en annan åsikt och det ö
är den som gäller.
Skulle aldrig utsätta mig för den risken du gör med ditt hemmagjorda Thai KK Skaffa ett riktigt det koster bara 5 600 Tbh
 
Ok, missuppfattning! Jag har thai körkort... inget annat.
Det kontoret fixade det till mig. Efter ett är skall kortet förnyas och sedan vart femte år. Precis som det är med alla thaikörkort
 
krävs fyra saker för att få kortet dock: du skall vara inskriven i Tabien Ban
du ska ha giltligt svenskt körkort, du ska ta ett foto på plats, du ska ha 2000B för bil och 2000B för mc kortet!
 
"Kycklingen " sa:
Hur har det gått för dig Phonta?

Har inte haft tid att skicka in mina papper ännu, skall ju aldrig tillbaks till landet med snö och kyla, iofs så vet man ju inte hur Thailand ser ut framledes , kanske blir man tvungen att flytta tillbaka, i så fall köper jag ett mindre hus i Dalarna ,mitt i skogen . där kam vi bo min gumma och jag ..... ;D
 
"Jonas Sjöstett " sa:
Det tycker ja är snabbt jobbat. :thumbsup:

Även ja funderar på att skaffa mig en thai kk men min flickvän skulle bli tokig om hon får reda på det. ;D

Vad gör dig unge man så konfunderad av detta.
Jag vet vilka lagar som gäller då det avser KK krav i Thailand, och dom fäljer jag för mitt eget bästa
 
"Phonta " sa:
Har inte haft tid att skicka in mina papper ännu, skall ju aldrig tillbaks till landet med snö och kyla, iofs så vet man ju inte hur Thailand ser ut framledes , kanske blir man tvungen att flytta tillbaka, i så fall köper jag ett mindre hus i Dalarna ,mitt i skogen . där kam vi bo min gumma och jag ..... ;D

Så du menar Svenska Isan 555 5555
 
"krister " sa:
krävs fyra saker för att få kortet dock: du skall vara inskriven i Tabien Ban
du ska ha giltligt svenskt körkort, du ska ta ett foto på plats, du ska ha 2000B för bil och 2000B för mc kortet!

Själv betalade jag bara 600 tbh för båda på Trafficoffice.Hade bara med mig ett papper från I M och Mitt Int Swe kk samt ett läkarintyg för 50 Tbh.Finns inga krav om inskrivning i någon bok överhuvudtaget,Tror ditt Thai KK är falsk faktiskt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
901
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp