Svenska kronan är rekordlåg 2

PanPan

Forumveteran
Så Indien och Phillipinerna sänker räntan . men BoT dom håller kvar , undrar varför :rolleyes:
Läs artikeln så står det där, att sänka räntan får med konsekvenser.

Filippinerna har redan en mycket högre ränta än Thailand, 4.25%, så dom har rätt mycket att ta av.

Och Indien har 5.5%.

Thailand har 1.75% så redan bra mycket lägre än dom länderna.

Senast ändrad:
Man kan ju verkligen undra om du har alla hästar hemma. Inte hör väl en massa migrationsdravel hemma i en tråd om SEK vs THB. Äntligen kan vi kanske få en ren tråd här, det finns andra platser för migrationen och det är skönt att slippa läsa om den skiten.
Ja, jag har alla hästar hemma. Läs mitt inlägg igen

fel fel fel, skattefusk är det som kostar oss mest, ca 130 miljarder/ år jämföras med migrationen när den kostade som mest -17 ca 39 miljarder 2018 15 miljarder, så sätt åt skattefuskarna så räcker det till migration å sjukvård å höjda pensioner
Ja, jag ser att du inte sitter och drar siffror ur hatten. Men att det fortfarande finns folk som tror på SVT, SR och Såssarnas ekonomiska prognoser och raporter, det är i varje fall fantastiskt. Faktiskt det ända som är fantastiskt i Sverige numera

Acke

Aktiv medlem
Ja, jag ser att du inte sitter och drar siffror ur hatten.
Det är ju precis det han gör!

".. migrationen när den kostade som mest -17 ca 39 miljarder 2018 15 miljarder "

Det här är ju rena fantasier - jag vet inte vilken budgetpost han lutar sig mot - men även de mest försiktiga kalkyler, med direkta kostnader, hamnar på 70-100 mdr/år.

"2018 15 miljarder" är kanske vad bara de där 11 000 afghangossarna (med rättsväsen/kriminalvård) kommer att kosta under en tvåårsperiod.

Stefan Löfven och regeringen lägger säkerligen minst 100 miljarder av våra skattepengar på invandringen och 4,4 miljarder på pensionärerna. Mandatet för detta har han aldrig fått från folket, eller har han .... ?

PanPan

Forumveteran
Sånt e gött, själv gjorde jag knappt 1% idag men nöjer mig med det lilla
Ja nu när man åker ombord nästa vecka kommer man ju ha tid med det här.
Båten ligger ju i väntan på skrot så den är inte i operation så inget skall göras.
Jag skall bara ombord för överstyrman ingår i minimibemanningskravet, inget jobb som pågår ombord.
Kan jag sitta på kontoret och daytrayda om jag har lust ;)

Liknande trådar

Topp