Svenska kronan är rekordlåg 2

 

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Här kan vi fortsätta att diskutera ekonomin utan en massa prat om migration och annat OT. Ekonomin är mycket intressant för dom flesta och behöver verkligen diskuteras. Den svenska migrationspolitiken lämnar vi därhän, det finns en annan tavla för sådant som är frivillig.

Den andra tråden kommer tillfälligt att avlägsnas tills vi har hunnit rensa den. Vi vill inte råka ut för samma öde som Youtubegänget gjorde.
 

Nu vill industriministern ha en lägre bath kurs. Vilket parti kommer han från?
Dom styrande har ju velat ha lägre bahtkurs länge, eller har du annan info?
Men precis som i andra länder så styr dom inte över riksbankens beslut, inte ens militären gjorde det.
Riksbankschefen gick rakt emot prajuts begäran att sänka ränta.
 
Kommer en räntesänkning på Onsdag kanske det blir en liten nedgång på baht för ingen tror på att riksbanken kommer sänka nu.
Så gör dom tvärtmot vad alla tror så sker ju mer, för nu har ju alla redan ställt in sig på att räntan kommer hållas
 
Här kan vi fortsätta att diskutera ekonomin utan en massa prat om migration och annat OT. Ekonomin är mycket intressant för dom flesta och behöver verkligen diskuteras. Den svenska migrationspolitiken lämnar vi därhän, det finns en annan tavla för sådant som är frivillig.

Den andra tråden kommer tillfälligt att avlägsnas tills vi har hunnit rensa den. Vi vill inte råka ut för samma öde som Youtubegänget gjorde.

Sverige 2019!!!! Och man måste censurera på ett forum. Är du seriös! Jag ska sticka ut hakan och säga att den skatte finansierade invasionen är det som påverkar vår ekonomi allra mest just nu.

Gode gud "Ekonomin är mycket intressant för dom flesta och behöver verkligen diskuteras"

Folk sitter och gör ekonomiska framtidsutsikter med hjälp av en önskan att man ska få millioner av Baht för en Svensk krona
 
Trump tar säkert ett samtal med kineserna i dagarna, så studsar börsen upp igen.
Vet inte om den gör det, jag tror inte Kineserna vill förhandla fram något avtal med Trump längre, nu är det bara dryga året kvar till Presidentvalet i USA, vinner en demokrat vet dom att dom kan få mycket bättre avtal om dom håller ut.
Sen sänkte dom Yen värde rätt rejält igår som retade upp Trump ännu mer och rekommenderade alla Kinesiska företag att cancelera import av grödor ifrån USA, jag tror Trump kommer öka till 25% tull istället på dom sista varorna.
Men vi får se, orkar inte bry mig så mycket nu är det shopping time istället det är roligare ;)
 
Vet inte om den gör det, jag tror inte Kineserna vill förhandla fram något avtal med Trump längre, nu är det bara dryga året kvar till Presidentvalet i USA, vinner en demokrat vet dom att dom kan få mycket bättre avtal om dom håller ut.
Sen sänkte dom Yen värde rätt rejält igår som retade upp Trump ännu mer och rekommenderade alla Kinesiska företag att cancelera import av grödor ifrån USA, jag tror Trump kommer öka till 25% tull istället på dom sista varorna.
Men vi får se, orkar inte bry mig så mycket nu är det shopping time istället det är roligare ;)
Det här skall bli mitt första inköp.
 
Och Kina pratar på att köpa olja av Iran istället, då pratar man på att man kan få ett oljeprisfall ner till 30 dollar fatet.
Brexit utan avtal kommer om en månad.
Nord Korea har börjat fyra av missiler igen.
USA går snart in i ett kaotiskt val.
Iran kapar fartyg.
Massdemonstrationer i Hong Kong.
Massdemonstrationer i Ryssland.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
901
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp