Svenska kronan rekordlåg

Ja, drömmen om Singapore bleknar också ;)
Hej

Ett land var väldigt billigt att leva i är Indonesien, själv har jag inte varit där sedan millenieskiftet, då var det i princip halva priset jämfört med Thailand på nästan allt, även på en ren turistplats som Bali var det väldigt billigt, men i detta index är Jakarta något dyrare att leva i än Bangkok, kanske har prisläget i Indonrsien ändrat sig.

Mvh isan lover

Korvstroganoff var planen ;)
Men glömde köpa matlagningsgrädde, får se om jag har någon stående i kylen annars får det bli nåt annat.
Blir att äta ute för måste ner och klippa mig, kronan har ju stärkts lite i veckan så skall ha råd med någon Thairätt.
Kanske köttfärs i tomyam med nudlar på homepro sukhumvith, har en bra Thairestaurang där.

Hej

Ett land var väldigt billigt att leva i är Indonesien, själv har jag inte varit där sedan millenieskiftet, då var det i princip halva priset jämfört med Thailand på nästan allt, även på en ren turistplats som Bali var det väldigt billigt, men i detta index är Jakarta något dyrare att leva i än Bangkok, kanske har prisläget i Indonrsien ändrat sig.

Mvh isan lover
Ja indexet passar inte riktigt för turism.
Vad en ny bil kostar i inköp, hyror av boende i expat-miljöer mm. inköp av bra viner och teaterbesök.
Sen är det ju antalet som frivilligt uppdaterar prisnivån avgörande.

Artikel från Bloomberg

"The krona is the world’s worst major currency this year. As a scorecard for the economy, it’s hardly a vote of confidence. Traders have all but given up amid rising speculation the central bank’s key interest rate will remain stuck below zero this year. Add slowing economic growth and a global trade dispute to the mix, and the prospects ahead also look daunting. "

Hatten av till alla er som kan leva på den summan jag har INTE lyckas med det, har aldrig provar det och vil inte prova.
Ja bekymrar inte ens, när och om pengarna tar slut Tja då får man kasta passet och söka asyl i Sverige om de fins kvar. Men just mu så äter ja gott och mår gott, lite thai stil, vi lever idag vet inget pm morgon dagen

Topp