Svenska kronan rekordlåg

Min svåger är en av dom högre bossarna i utvecklingen av Volvo bussar.
Han, min syster med barn var i Indien och byggde upp sista stora fabriken.
Nu är han i Polen, han som framtagit sista bussmodellen.
Träffade par ingengjörer som arbetar under han, dom är hel kommunistiska när det passar men råkapitalistiska när det gäller flytta ut tjäna pengar för Volvo.
Deras kommentar din svåger är grymt smart ingegjör men bryr sig om Sverige nada.
Samtidigt sitter syrran och han som några maoister när jag hälsar på, samtidigt ingen verklighetskontroll, gbg dialekten är borta, låter som värsta solsidan kärring när man snackar med henne.
Vi skickar nåt meddelande ibland visar barnen foto för sakens skull.
Invandringen är bra och Svenskar som tycker annat är korkade typ.
Det tar mig 5 min typ när vi går in i politisk diskussion och hon börjar lipa, inte pratat med henne sen hon tog en 2 dagars tur till koh samet för att hälsa på farsan.
Sen anledningen till att hon/dom börjar störtlipa är att jag tänker mer logiskt, hon kännslosamt, hennes gubbe vetefan, trodde han genom sin position borde ha logiskt tänkande.
Dom sitter och fördömmer folk som säger att det finns kulturskillnader, för dom är alla lika.
Samtidigt kommer hon till kho Samet med barnen, ungarna blir livrädda när jag dyker upp med min frus Isaan släkt, börjar störtlipa för dom är mörka.
Jag men vafan ni bor ju i Indien, ja men barnen är rädda efter händelser där nere.
Skiter i vilket, för känner ju syrran, hon bemäktar sig med sin överklasstil.
Vi tar middag på kvällen, höll ju på att gå i familjestöpet, men vi höll igen jag och farsan (då va det vi mot henne) sen 12 släktingar från Isaan
Hon skulle bara prata engelska med dom, jag sa till prata genom mig, dom förstår inte säg till mig så tolkar jag till Thai, men nej, det var rasistiskt, hon skulle prata med dom.
Ingen i frugans släkt gillar min syster alla älskar min farsa.
I Indien så umgicks dom aldrig med Indier, privatchafför i lyxbil och villa som en annan inte sett maken till.
Men ja rödvinskommunister är dom.

Sen skall jag väl inte skriva ner syrran för mycket, för driftig är hon.
Men hon behandlar hennes ursprungsfamilj som white trash, och det jag är så förbannad på snackar med farsan när det passar henne.
Hon är bra utbildad, Sverige, USA, Spanien och slutgiltig universitetsutbildning i Sverige, högt uppsatt chef i gbg stad innan hon blev hemmafru.
Men dissar farsan helt, som ett måste jag besöka gubben.
Det gör mig rasande ibland, ibland ledsen.

Vilket som börja jag fundera och jag är för snål med.
Jag är väl lite extrem åt andra hållet, jobba och betala för dig.
Men sagt till farsan nu att jag kommer stå för 50% av deras kostnader.
Jag skall gå på syrran på resterande 50% är fan inte mening att 69 årig gubbe skall klättra på tak.

Jag skall gå på syrran på resterande 50% är fan inte mening att 69 årig gubbe skall klättra på tak.
Och varför skulle en 69åring kunna klättra på tak??

Blir bara sur.
Efter det jag skrev här så tog jag kontakt med syrran.
Syskonkärlek och bla bls.
Jag sa att jag lägger 50% så farsan får njutav dom sista åren och du med din nya familj borde ju inte ha problem med om ni la den andra halvan..
Fick 2 timmars försvsrstal, men.
Tänker inte skriva i text hur förbannad jag kan bli.
Men håller syrran på vårat avtal så har dom fått ett bättre liv.

Joker

Forumveteran
Nu läste du nog inte vare sig vem som skrev eller vad som stod ;)
Tvivlar inte en sekund på att du kan klättra på tak, däremot tror jag att läsglasögon borde funderas på ;)
Inte alls Pan Pan , du deltog i den konversationen du med "Varför skulle han inte, farsan lägger plåt, typ all plåt du kan komma på och en stor del är på tak." Du skrev även "

Blir bara sur.
Efter det jag skrev här så tog jag kontakt med syrran.
Syskonkärlek och bla bls.
Jag sa att jag lägger 50% så farsan får njutav dom sista åren och du med din nya familj borde ju inte ha problem med om ni la den andra halvan..
Fick 2 timmars försvsrstal, men.
Tänker inte skriva i text hur förbannad jag kan bli.
Men håller syrran på vårat avtal så har dom fått ett bättre liv.
Vänsterblivna pratar mycket om solidaritet men det gäller bara andra, inte dem själva.

Liknande trådar

Topp