Svenska kronan rekordlåg

Nya normalkursen för kronorna.
Den kommer gå ner lite till sen upp och stanna där den är nu.
Det är mot dollar då, bahten tror jag kommer krasha till slut, Thailand kommer inte klara en mycket starkare baht.
Det har du rätt i @PanPan .
Har pratat med många företagare både stora och små här i Bangkok och alla säger nu som du, detta håller inte till längden.

Joker

Forumveteran
Nya normalkursen för kronorna.
Den kommer gå ner lite till sen upp och stanna där den är nu.
Det är mot dollar då, bahten tror jag kommer krasha till slut, Thailand kommer inte klara en mycket starkare baht.
Lever inte Thailändska företagare till stor del på export , då kan inte en stark valuta vara speciellt bra , eller har jag fel ?? Kurant kan säkert svara oss alla på detta ;)

kurant

Forumveteran
Lever inte Thailändska företagare till stor del på export , då kan inte en stark valuta vara speciellt bra , eller har jag fel ?? Kurant kan säkert svara oss alla på detta ;)
Du kan göra som jag läsa Bangkok Post under fliken Business där det skrivits massor i ämnet.
Även andra media har tagit upp detta regelbundet som Channel News Asia.
30 minuter nyheter varje morgon och även du blir en expert.

Det är inte bra för exporten men bra för importen och för de som vill köpa utländsk valuta.
Vinnare och förlorare finns ju med den starka valutan.

Joker

Forumveteran
Bara 185kr per månad vill dom ha. Det lägger jag hellre på annat.
Man har väl 1-2 artiklar per månad eller kvartal fritt om jag minns rätt.
Jag betalar inget för att se det , inga problem , gäller bara att göra rätt , Hahaha, tänk så orättvist livet kan vara Kurant , jag skall hjälpa dig , om du är i Phil måste du gömma dig :p Har du hört talas om "tunnel" ;)

kurant

Forumveteran
Jag betalar inget för att se det , inga problem , gäller bara att göra rätt , Hahaha, tänk så orättvist livet kan vara Kurant , jag skall hjälpa dig , om du är i Phil måste du gömma dig :p Har du hört tallas om "tunnel" ;)
Om två veckor är jag i Sverige, förra sommaren betalade jag 185kr per månad för SvD i tre månader inför valet.
Nu finns ju samma nyheter att läsa på andra ställen, kanske kör DN eller DI i sommar eller nöjer mig med lokala nyheter på TV.
BBC, CNN, Bangkok Post, Channel News Asia och ABS-CBN tar ju en stund att läsa varje morgon.
Om jag nu har tid förstås, båten ska fixas, en gäststuga ska jag bygga på tomten, blir det bra väder blir det en längre båtsemester i Finland innan jag åker tillbaka i augusti.

Pepsi

Forumveteran
Dags att rösta i EU valet?
Har tidigare nämnt att en som är tvungen att leva på Socialbidrag i Sverige får ca 3100 kr i Månaden..
Nu visar det sig att den så kallade arbetar vänliga Vänstern, Vänster partiets representant i Bryssel, har tjänat enorma pengar på systemet.
En tjej, Malin Björk / Vänterpartiet, har plockat ut ca 3000 kr/dag i skattefria traktamenten. Ca 1 000 000 kr sedan 2014.. :cool: Dessutom en så kallad skattefri "kontorsersättning" på ca 40 000 / Månaden. Utöver sin feta lön som EU parlamentariker.. Vet inte hur mycket men troligtvis 60-80 000 /månaden. Plus en helsikes massa andra ersättningar.. Ersättningarna behövs inte redovisas.. Helt sjukt!! :rolleyes:
Tro fan att de vill ha ett EU jobb.. :cool::cool:
Vem tror att de värnar om Sveriges ekonomi?? Den tror på Tomten!! Egen intresset går före allt.. Korrumperat så det skriker om det.. o_O:xmas_smiley:
Som sagt en som landat längst ner i Sverige. får om den har tur 3100 kr / Månaden.. Liiiiite skillnad... på folk och folk....
Rösta gärna i EU valet.. Men alla töffarna har samma villkor.. ;););)
Litar du på dem..?? :kewl_transparent:

PanPan

Forumveteran
Dags att rösta i EU valet?
Har tidigare nämnt att en som är tvungen att leva på Socialbidrag i Sverige får ca 3100 kr i Månaden..
Nu visar det sig att den så kallade arbetar vänliga Vänstern, Vänster partiets representant i Bryssel, har tjänat enorma pengar på systemet.
En tjej, Malin Björk / Vänterpartiet, har plockat ut ca 3000 kr/dag i skattefria traktamenten. Ca 1 000 000 kr sedan 2014.. :cool: Dessutom en så kallad skattefri "kontorsersättning" på ca 40 000 / Månaden. Utöver sin feta lön som EU parlamentariker.. Vet inte hur mycket men troligtvis 60-80 000 /månaden. Plus en helsikes massa andra ersättningar.. Ersättningarna behövs inte redovisas.. Helt sjukt!! :rolleyes:
Tro fan att de vill ha ett EU jobb.. :cool::cool:
Vem tror att de värnar om Sveriges ekonomi?? Den tror på Tomten!! Egen intresset går före allt.. Korrumperat så det skriker om det.. o_O:xmas_smiley:
Som sagt en som landat längst ner i Sverige. får om den har tur 3100 kr / Månaden.. Liiiiite skillnad... på folk och folk....
Rösta gärna i EU valet.. Men alla töffarna har samma villkor.. ;););)
Litar du på dem..?? :kewl_transparent:
Ja men hon har ju lagt pengarna på förnuftiga saker som 3d klitoris med feministiska loggor på och delat ut ;)

kurant

Forumveteran
Nu stärks kronan något mot alla valutor utom just THB som stärks mot alla andra.
Vi får se hur det ser ut om en vecka då det är små svängningar.

Pepsi

Forumveteran
Ja men hon har ju lagt pengarna på förnuftiga saker som 3d klitoris med feministiska loggor på och delat ut ;)
Ja.. Såg det.. Hur liten är hjärnan på henne, när hon går ut med ett sådant försvar för var hon lagt pengarna på? :oops:
"Jag har ju köpt "hundra kaffekoppar och ganska många 3D-klitorisar av plast med feministiskt och vänsterpartistiskt tryck på”.
Så av miljontals kronor kommer puckot Malin Björk med ett sådant försvarstal..
Och hennes partiledare Jonas Sjöstedt, försvarar henne och skriver att han inte begriper sig på avslöjandet.
Nääää… När man är fostrad att ljuga som politiker, så är det väl självklart att han försvarar henne.

Tänk om alla i Sverige skulle få samma villkor? Skattefria traktamenten på 3000 kr/dag..
Konstigt att den svenska kronan sjunker.. När inte ens politikerna är ärliga..
Nu gäller det ju samma oavsett parti.. Alla snyltar miljoner.. Men fan ta den som är fattig.. Den skall kollas.. :police::cool::cool::cool:

Senast ändrad:

Joker

Forumveteran
Om två veckor är jag i Sverige, förra sommaren betalade jag 185kr per månad för SvD i tre månader inför valet.
Nu finns ju samma nyheter att läsa på andra ställen, kanske kör DN eller DI i sommar eller nöjer mig med lokala nyheter på TV.
BBC, CNN, Bangkok Post, Channel News Asia och ABS-CBN tar ju en stund att läsa varje morgon.
Om jag nu har tid förstås, båten ska fixas, en gäststuga ska jag bygga på tomten, blir det bra väder blir det en längre båtsemester i Finland innan jag åker tillbaka i augusti.
Då har vi nåt gemensamt , båtlivet .. Är i stort sett uppvuxen i en båt och i Svenska samt Finska skärgården , 1995 gick vi in i Finska viken samt upp i Finska Saimen , (slussar) naturligtvis . saknar sjölivet , farsan min var ju som lärare ledig över hela sommaren , då tillbringade vi ca 2 månader i båten varje sommar från det jag låg i vaggan tills jag sålde sista båten 2006, sen var jag gift med en Finska i 16 år , därav mina språkkunskaper , kul att hälsa på Svärföräldrarna långt uppe mot Ryska gränsen med den laxkutterna vi hade då , men knepigt att navigera där samt ett visst djupgående att tänka på , alla stenar var inte runda och "snälla" , En gammal ekbåt 33 fot ca , trevlig , med bra med utrymme och stödsegel vid dåligt väder (rullade bra annars )

Senast ändrad:

Liknande trådar

Topp