Svenska kronan rekordlåg

:D:cool:
Jag kommer att köpa @nmax
PTT
True Media
Bangkok Bank
Och inom byggbranchen är att kolla några.
Men säg inte till någon att jag sagt det:D:cool:
PTT är ur kundsynvinkel överlägset bästa macken här. Kanske att även aktien är bra.
Är dåligt påläst om just det men är det inte så att utlänningar som investerar i aktier här slipper vinstskatt?
För mig att jag läst det.

PTT är ur kundsynvinkel överlägset bästa macken här. Kanske att även aktien är bra.
Är dåligt påläst om just det men är det inte så att utlänningar som investerar i aktier här slipper vinstskatt?
För mig att jag läst det.
Jag vet inte om PTT är ett oljebolag eller bara har bensinmackar.
Ser man på Statoil (numera Equior) så är det ju inte direkt så att det är bensinmackarna som utgjorde värdet på aktien.

Jag gissar att dessa två inte har att göra något med varandra, gällandes styrningen av bolaget.
Ungefär lika mycket som en Volvo verkstad har att göra med moderbolaget.
PTT mackar är franchise.
Det öppnades en större PTT i min by frugan känner till familjen som äger marken och det pratas att det kostade de ca 20 mille tb att öppna den och de säger att marginalen är 70 till 80 satang per liter soppa.
Och det är alltid ny ansikt där på löpande band.
Hon (mamman) har sagt att personalen försöker med stöld dryga ut sin inkomst.
Så marginalen är väldig liten på en liter soppa.

Senast ändrad:
PTT mackar är franchise.
Det öppnades en större PTT i min by frugan känner till familjen som äger marken och det pratas att det kostade de ca 20 mille tb att öppna den och de säger att marginalen är 70 till 80 satang per liter soppa.
Och det är alltid ny ansikt där på löpande band.
Hon (mamman) har sagt att personalen försöker med stöld dryga ut sin inkomst.
Så marginalen är väldig liten på en liter soppa.
Den e inte många ören/liter i Sverige heller men med hyfsad omsättning så.

PTT är mycket mer en bara bensinmackar.
Som du säger. @andrejsdenruskige
Jag tror att de gör bara bråkdel av vinsten.
PTT är väl fortfarande Thailands största företag och säkert en bra investering. De bestämmer, inofficiellt, vem som vinner de upphandlingar av oljefält som sker i gulfen och köper upp de mycket mindre konkurrenterna när det passar dom. De har mycket gott rykte i Thailand och de kan välja och vraka bland de mest/bäst utbildade när de anställer.
De senaste 2,5 åren har jag varit på en båt som är chartrad (inhyrd) av dom och uppfattningen jag får av dom är att de ligger på en mycket bra nivå. De är dock fortfarande ett thailändskt bolag, med det menar jag att det sannolikt finns en hel del chefer som klarar sig utmärkt i Thailand men knappast hade gjort det lika framgångsrikt internationellt. Av de oljebolag jag haft att göra med i Thailand tycker jag de håller en högre klass. Investerar man i Thailand skulle jag tro det är ett av de säkraste korten man kan välja, men jag är inte rätt person eller har tillräcklig insyn för att råda andra.

/ SatanG

PTT är väl fortfarande Thailands största företag och säkert en bra investering. De bestämmer, inofficiellt, vem som vinner de upphandlingar av oljefält som sker i gulfen och köper upp de mycket mindre konkurrenterna när det passar dom. De har mycket gott rykte i Thailand och de kan välja och vraka bland de mest/bäst utbildade när de anställer.
De senaste 2,5 åren har jag varit på en båt som är chartrad (inhyrd) av dom och uppfattningen jag får av dom är att de ligger på en mycket bra nivå. De är dock fortfarande ett thailändskt bolag, med det menar jag att det sannolikt finns en hel del chefer som klarar sig utmärkt i Thailand men knappast hade gjort det lika framgångsrikt internationellt. Av de oljebolag jag haft att göra med i Thailand tycker jag de håller en högre klass. Investerar man i Thailand skulle jag tro det är ett av de säkraste korten, men jag är inte rätt person eller har tillräcklig insyn för att råda andra.

/ SatanG
Helt klart @SatanG
Jag har gått in och ut i de nu i drygt 10 år.
Det var första företaget som jag så till frugan att köpa för drygt 10 år sen när vi blev gifta ( för mina pengar):eek::eek::cool:

Topp