Svenska män och thailändska kvinnor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

boonkaan

Gäst
:wai: Hej pa er alla. Jag tror att detta aer ett mycket brannande aemne, och just daerfoer vill jag ta upp det.
Hur egentligen hanterar svenska maen thailandkska kvinnor? I de flesta fall sa traffar en svenks man en thailandsk kvinna som vanligtvis jobbar i en bar som cashier! Men vad haender sen?
Mannen i fraga tar tjejen, som i vanliga fall aer upp till 30 ar yngre, hem till Sverige. Daer far dessa kvinnor uppleva, inte alla, det mest foernedrande som dom nagonsin gjort.
Det aer manga gange de maen som inte skulle ha en chans att kunna fa en svensk kvinna att leva med! Kvinnor misshandlas, hotas och foernedras av manga svenska maen. Nu skriver jag bara om svenska, da jag inte vet hur det aer utom sverige. Men jag antar att det aer samma elande daer?
Thai kvinnor, ja, och aeven maen, ladyboys, behandlas som en aegodel av den svenks som "importerat" honom eller henne.
Jag har traffat manga maen haer i Thailand, som faktiskt kommer hit pa semester foer att bara finna en sambo!!!!!! Skraemmande!!! Men det gar att finna. Just p.g.a att maenniskor aer fattiga!
Jag har ocksa hoert mer aen avskraeckande historier om framfoerallt svenksa maen, da jag sjaelv aer fran sverige!
Det aer vanligt med hot och misshandel. och mera hot.
Den person fran Thailand som kommer till sverige, vet inget om sina raettigheter eller skyldigheter. Utan allt som dom fatt hoera fran andra Thai aer att dom ska uppfylla mannens oenskningar. vad det aen aer?
Jag har fatt hoera att manga andrakvinnor aer mer eller mindre gisslan i sverige med hot om att foersorjningen ska upphoera till hennes eller hans familj in Thailand.?
Aer det sa illa staellt med svenksa maen, att man maste aka till ett Uland och importera ett stackars fruntimmer till kalla sverige, bara foer man att man sjaelv aer ful fet och finnig? Ibland skaems jag foer att att vara svensk da jag hoer alla dessa historier om gubbar i sverige som lever som en slags haerskare over den svagarare parten.

here we go again.
det fanns en tidigare länk:
https://thaisnack.se/posts/13856/.

Citat:
Aer det sa illa staellt med svenksa maen, att man maste aka till ett Uland och importera ett stackars fruntimmer till kalla sverige, bara foer man att man sjaelv aer ful fet och finnig?

Så om en Man är fet,ful och finnig enligt dig så får dom Absolut inte försöka finna kärleken i ett annat land än KALLA sverige??, hmmmmm.

Jag vill nog fortsatt tro på mänskligheten och hoppet utan fördommar, men visst de finns många tragiska fall där kvinnan blivit utsatt vare sig hon kommer ifrån thailand,afrika,indien,irak,iran,turkiet,polen etc men vi får hoppas att de är undantagen utav majoriteten. :wai:

Glöm inte alla tragiska fall där utländska män behandlar svenska kvinnor på ett högt ovärdigt sätt , samt de svenska män som misshandlar svenska kvinnor och barn. vi är och förblir mäniskor även om vi är finniga och fula. boonkaan har en väldigt tråkig syn på detta ämne, och av bilden på honom så verkar han falla ini den senare gruppen han nämde

trevlig jul alla

det förra inlägget var absolut inte menat som någon slags pajkastning.. men faktum kvarstår: Alla har rätt att finna sin lycka vart vi än finner den.

ta hand om varandra . Kram /Ulle

För att förbättra synen av att det "bara" är äldre män som är tillsammans med thaitjejer så ville vi och mina polare visa en annan bild åt er. Tyvärr var inte alla thaitjejer och killar med. Men en lite fingervisning i allafall
Bild 1.Några av våra kärestor
Bild 2.Vi som behandlar våra tjejer med värdighet och respekt.
Hoppas nån där ute kan lära sig att det inte bara är äldre män som blir kära i Thaitjejer och sk importerar hem dem. De kommer hit av en egen fri vilja
Mvh Roger,christoffer,john,henrik,per,linus,nick,tomas :wai:

Visa bilaga 1363

Visa bilaga 1365

Håller med Helgonet
Man behandlar ALLA med värdighet och respekt,
även om man kommer från thailand eller inte

Nu är det väl så att även thai damer utnyttar svenska män, svenska män sänder pengar till visum, sjukvård, sjuk buffel etc. Allting är inte i svart eller vit, det finns en gråskala däremellan.

Det Makrillen031 är ju absolut ingen hemlighet eller nyhet, så varför reagera på det sätt som om man aldrig hört talas om det?

Jag har hört så många historier om dessa stackars män som råkar ut för detta, men samtidigt hört lika många historier om thailändska kvinnor som lever ett olyckligt liv med en man i Sverige. Otroligt många utländska män tar självmord varje år pga brustet hjärta, en vän till mig har sett två män hoppa från hans kontorsbyggnad inom loppet av några månader.

Jag tycker man inte ska skylla på någon, eller dra alla över en kam. Det är bara inse faktum att det finns svenska (och andra nationaliteter) grisar som "importerar" hem thaikvinnor och det finns thaikvinnor som utnyttjat utländska män för pengar.

Men, den finns det ju också som vi alla vet, lyckligt gifta par. Så varför kan inte folk sluta upp med sina pekpinnar och döma svenska män och thailändska kvinnor?

Är en svensk gammal man (58) som mot mitt förstånd träffade en thaikvinna för över två år sen. Idag är vi gifta och lever ihop i Sverige. Jag är lycklig och det är även hon. Hade aldrig en tanke på att "hitta" någon för att plocka hem men man kan inte styra över känslor. Har genom min fru träffat många Thai här i Sverige och jag har inte kunnat se att det är några större problem åt nogotdera hållet. För info min fru är 52.
Sköt om er och ta hand om varandra.
Lennart
Ps. Vi åker ner den 9/1 och träffar familjen och min dotter som lever med en thaiman i Thailand Ds.

Jag håller fullständigt med Miacarolina. Det är helt fel att generalisera som Boonkaan gör. Man kan vara (som man tror) obotligt "singel" en stor del av livet. Sen träffar man, som i mitt fall, en underbar tjej här hemma i Sverige och plötsligt är man fast. Att tjejen kommer från Thailand och är ett antal år yngre har väl ingen som helst betydelse, så länge båda är lyckliga. Kulturskillnaden mellan våra nationaliteter gör det hela mycket bättre, man måste ta mer hänsyn till varandra. Buddhismen är dessutom en, i mitt tycke fridsam och intressant filosofi.
Så sluta generalisera och se ner på förhållanden med stor åldersskillnad, det är faktiskt inte alla som åker ner till Thailand och "importerar" en tjej

Berralund>Så bra du säger det ,själv är jag sju år yngre än min sambo och vi har varit tillsammans nu i tjugoett år.Bland våra bekanta så är det många som är som oss,hon är lite äldre en sin man (mellan 4-8 år c:a).JAg tror att det är mindre nu med "svenska" män som åker till Thailand för att skaffa sig en ung "fru" än vad det var för 10-20 år sen.

Lhon Gen - Jag tror också att det har minskat, men förekommer naturligtvis fortfarande. Personligen skulle jag dock inte kunna göra så. Att jag i mitt förhållande har fått två underbara "bonusbarn" gör allt så mycket finare.
Om några timmar skall jag åka ner och hämta hem henne vilket känns fantastiskt. Barnen skall komma hit om ett eller två år när hon har lärt sig lite svenska plus att barnen har lärt sig lite engelska hemma i skolan. Hennes föräldrar tar hand om dem där, de är fantastiskt hjälpsamma och trevliga.

VAD ÄR FEL MED ATT HA EN YNGRE FRU JAG ÄR 53 MIN FRU ÄR 33 VI HAR VARIT GIFTA I 11 ÅR FUNKAR BRA

Berralund>Jag ficksom du bonusbarn ,4 st, som har blivit som mina egna.Nu har dom vuxit upp och har egna familjer och hitills så har det blivit 6 barnbarn så jag har haft tur.Jag skulle oxå rekomendrea dig och din fru att ta barnen så fort som möjligt då barn har så lätt för språk så blir det inga problem med skola.Våra barn var mellan 8 till 15 år när dom kom hit och talade bara thai när dom kom men dom lärde sig snabbt att tala svenska i skolan.

Lhon Gen: Våra barn är bara 7 och 4 år, så vi har nog lite mer tid på oss. Det är hennes val att vänta, det främsta skälet är som sagt att on vill lära sig svenska innan de kommer hit. Visst lär barn sig snabbt, så allt ser väldigt bra ut.

hej !
jag håller med dig. jag skäms för de svenska kärlekskranka gubbar som åker till thailand för att träffa unga kvinnor...ofta blir dom lurade på pengar också...beklagligt !!
låt inte dina hormoner bestämma....håll dig lugn när du får en ung kvinna i ditt knä...annars kan det bli dyrt !
benthai

Håller med dig Legolas.Jag har en underbar fru och vi lever ett gott liv och jag vill att hon har det bra med mig.Vad som är dyrt är relativt.Man kan inte ta med sig något när man lämnar denna världen. ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
970
anonymous
A

Tillbaka
Topp