Svin på stranden i Koh Samui.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Några vildsvin håller till på en av stränderna på Koh Samui, dom har blivit väldigt populära bland dom badande och både svin och människor verkar trivas tillsammans på stranden

1581836672970.jpeg

1581836641567.jpeg

Mvh isan lover

Trevligt ute på de öarna..Satt faktiskt i dag med darlingen o pratade om vi skulle dra dit i veckan . Bara ett stenkast från darlingens jobb...

Ja med den goda maten här ,,,Går alltid upp några kilo när jag e på ön ,, Så möts bukssvinen .. ;)..Men faktiskt fint område runt de öarna..

Hej

Själv har jag varit på Koh Samui 3-4 gånger. första gången var på 80-talet och den senaste gången var nog 1998-1999.
Har hållit till på Lamai Beach då som ifrån början var ganska oexploaterat och sådär lagom mycket aktiviteter och folk.
Redan sista gången jag var där så kände man knappt igen sig, gissar att mycket har hänt där sedan dess.
Några slags svin hittar du förmodligen, frågan är bara om det blir tvåbenta eller fyrbenta ? :)

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag varit på Koh Samui 3-4 gånger. första gången var på 80-talet och den senaste gången var nog 1998-1999.
Har hållit till på Lamai Beach då som ifrån början var ganska oexploaterat och sådär lagom mycket aktiviteter och folk.
Redan sista gången jag var där så kände man knappt igen sig, gissar att mycket har hänt där sedan dess.
Några slags svin hittar du förmodligen, frågan är bara om det blir tvåbenta eller fyrbenta ? :)

Mvh isan lover

Jag var på Samui år 2005 första gången. Träffade en svensk där som också hade rest en del i Samui under 80-talet. Allt var så mycket bättre då lät det som. Var nästan lite svartsjuk på att man inte fick se de där små byarna, bambu bungalowen och grusvägarna han pratade om. Jo, grusvägar är la inget att se, men man hade ju inte behövt vara rädd varje gång man ska korsa vägen. :wai: Jämfört med idag kunde man åtminstone se havet från andra sidan huvudvägen i Lamai år 2005. Samui har verkligen förändrats och växt till sig.

På vilken strand kan man se de där gullegrisarna?

På någon av öarna kommer inte ihåg vilken Koh taen eller koh matsum. Typ mellan Lamai o Lipa noi. Kompisen var på en av öarna i fjor o blev överaskad av en buffalo som verkligen ville gävlas ..
Gillar Samui här har jag allt vardagen med darlingens familj. Bungalow vid stranden . Hämta färsk fisk räka o allt vad havet ger vid tiotiden på marknaden ... Darlingen har även farm i issan soeng sang är där en vecka när man åker ner men herregud vad väljer man.....Gissa ...

Jag var på Samui år 2005 första gången. Träffade en svensk där som också hade rest en del i Samui under 80-talet. Allt var så mycket bättre då lät det som. Var nästan lite svartsjuk på att man inte fick se de där små byarna, bambu bungalowen och grusvägarna han pratade om. Jo, grusvägar är la inget att se, men man hade ju inte behövt vara rädd varje gång man ska korsa vägen. :wai: Jämfört med idag kunde man åtminstone se havet från andra sidan huvudvägen i Lamai år 2005. Samui har verkligen förändrats och växt till sig.

På vilken strand kan man se de där gullegrisarna?

Hej

Gick tillbaka till artikeln och kollade, svinen finns tydligen på en liten ö vid namn Koh Matsum söder om Koh Samui.

Ja förr var det bara grus och sandvägar runt ön, dom flesta bungalows som fanns på Lamai låg ganska nära stranden och ganska glest, det var skönt att vakna upp till ljudet av vågor som slog in mot stranden och vinden i palmerna, det var dessutom billigt en bungalow för två kostade alltifrån 150-350 baht.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Själv var jag i Thailand första gången 1979 ..o tycker det e f@n så mycket bättre nu..
Varför måste man tycka att det var bättre förr..Tråkigt o mäta när man var först på ett ställe

Hej

Gick tillbaka till artikeln och kollade, svinen finns tydligen på en liten ö vid namn Koh Matsum söder om Koh Samui.

Ja förr var det bara grus och sandvägar runt ön, dom flesta bungalows som fanns på Lamai låg ganska nära stranden och ganska glest, det var skönt att vakna upp till ljudet av vågor som slog in mot stranden och vinden i palmerna, det var dessutom billigt en bungalow för två kostade alltifrån 150-350 baht.

Mvh isan lover

Tack

Intressant, jag gillar den där gamla tiden, även om jag inte fick uppleva det. Var ju även även på grann ön (om jag nu stavar rätt) Koh Panga år 2005. Där fanns inte mycket bebyggelse då. Vet inte alls hur det ser ut idag. Var på det berömda ”full moon party”. Vet inte om jag var imponerad, men det var en jättefin ö :)

Själv var jag i Thailand första gången 1979 ..o tycker det e f@n så mycket bättre nu..
Varför måste man tycka att det var bättre förr..Tråkigt o mäta när man var först på ett ställe

Hej

Själv tror jag inte att det handlar om att mäta vem som har varit först på ett ställe, jag tror helt. enkelt att många attraheras av lite mer oexploaterade platser med små bungalows under palmerna längs stranden, små bambubarer med sand på golvet, lite mer familjära små restauranger, lagom med folk på stranden, lite trafik på små vägar, lite oväsen och ett lugnt tempo o.s.v.

Kommer man sen tillbaka till en plats flera år senare är kanske allt detta borta och har ersatts av 7-eleven, MC Donalds och stora Hotellkedjor, det är mer kommersialiserat, större vägar, mer trafik, mer oljud, högre tempo m.m, i det läget är det nog lite kluvet vad folk tycker, en del tycker säkert att charmen är borta medans andra tycker att stället har utvecklats positivt, smaken är ju som bekant som baken.

Mvh isan lover

Tack

Intressant, jag gillar den där gamla tiden, även om jag inte fick uppleva det. Var ju även även på grann ön (om jag nu stavar rätt) Koh Panga år 2005. Där fanns inte mycket bebyggelse då. Vet inte alls hur det ser ut idag. Var på det berömda ”full moon party”. Vet inte om jag var imponerad, men det var en jättefin ö :)

Hej

Samma här, jag gillar dom lite mer genuina, lugna och oexploaterade platserna bäst, tempot är lågt och där känner man sig inte som en i mängden utan folk man möter är intresserade och man kan lätt få vänner, bli hembjuden till folk, bli erbjuden att följa med en fiskebåt ut o.s.v, allt handlar inte om pengar där.

Mvh isan lover

Passa på för i år kan nog bli ett av dom bästa tack vare corona.
Ska själv iväg till Koh Samet om ett par dagar, kanske blir Samui efter det.
Hoppas kinesernas reseförbud håller i sig länge.

Passa på för i år kan nog bli ett av dom bästa tack vare corona.
Ska själv iväg till Koh Samet om ett par dagar, kanske blir Samui efter det.
Hoppas kinesernas reseförbud håller i sig länge.

Hej

Ja rent egoistiskt sett håller jag med dig, Kineserna är så många och reser i grupper så det blir lite av en gräshoppssvärm som drar fram och slukar allt i sin väg, vill man undvika den cirkusen är det nog ett gyllene tillfälle just nu.

Mvh isan lover

Det var för länge sedan jag besökte Koh Samui.
Liknar sydeuropeiska turistfällor.
Såg i och för sig många svin där redan då, en del fick en avsug på stranden när man åt frukost.
Nä åker inte dit igen för mera exotiskt lär det inte ha blivit där, kanske än mera erotiskt. :cool::p:D

Hej

Några vildsvin håller till på en av stränderna på Koh Samui, dom har blivit väldigt populära bland dom badande och både svin och människor verkar trivas tillsammans på stranden

1581836672970.jpeg

1581836641567.jpeg

Mvh isan lover
Har galtarna betar? Skulle fan till att gå intill en galt med betar. Sprättar upp en människa så jävla snabbt. Till och med en ensam varg håller sig på avstånd.

Har galtarna betar? Skulle fan till att gå intill en galt med betar. Sprättar upp en människa så jävla snabbt. Till och med en ensam varg håller sig på avstånd.

Hej

Ja galtarna har väldigt vassa betar så dom ska man se upp med, men vi hade ju vildsvin på farmen under många år och dom blir lätt både ganska tama och snälla, min pojk och vår anställdes barn kunde leka med suggor lika stora som dom på bilderna, kliade man dom på magen la dom sig ner och bara njöt, men suggorna blir aggressiva när dom har fött kultingar, dom vill ju försvara sina ungar, så då bör man låta dom vara ifred den första tiden, skriker kultingarna ex.vis när man tar upp dom blir suggan ilsken, men vet man hur dom beter sig så kan man hantera dom även då.

Galtarna ser verkligen respektingivande ut med betar på 10-15 cm, men även dom gillar att bli kliade bakom öronen och på ryggen, då lägger dom sig ned på sidan och njuter också, men en fullvuxen galt ska man ha respekt för, vi lät aldrig barnen leka med vår stora avelsgalt, men mig gillade han, jag var den förste som kunde börja klappa och klia honom, sen kom han alltid fram till mig och ville bli klappad.

Dom på bilderna ifrån ön tror jag är en korsning mellan vanliga grisar och vildsvin, vi hade några såna också, jag tyckte att benen var lite ljusa på en av svinen på bilderna, det tyder ju att det finns inslag av vanlig gris.

Själv skulle jag inte bli rädd om jag mötte vildsvin i skogen nu när jag vet hur dom reagerar och vad deras olika ljud betyder, tycker dom att man kommer för nära så visar dom det, men deras utfall när dom rusar mot någon är mer för att skrämmas än för att verkligen attackera, man ska precis som med hundar inte vända sig om och springa, stå kvar stilla eller backa sakta med blicken riktad mot vildsvinet, har man en rejäl påk så behöver man inte vara rädd alls, då klarar man ett vildsvin på 200 kg.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
A

Tillbaka
Topp