svininfluensa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Phirawan

Gäst
Hej Jonh Lenart!
Har du semester?..kan du vara snäll och hjälpa mig att översätta den texten på thailänska.

God hygien skyddar mot smitta

• Undvik nära kontakt med personer som du vet är sjuka.
• Om du själv är sjuk, håll lite avstånd till andra personer för att undvika att de smittas.
• Om du är sjuk, stanna hemma från arbetet eller skolan och undvik att göra andra ärenden.
• Hosta eller nys i armvecket eller i en pappersnäsduk som du spolar ner på toaletten eller slänger i en soppåse.
• Tvätta händerna med tvål ofta och noggrant, speciellt om du hostar och nyser.
• Använd gärna handsprit som komplement till handtvätt.
• Undvik att röra vid ögon, näsa och mun, så slipper du smittas om du råkat ta i något föremål som influensavirus nyligen fastnat på.
Källa: Socialstyrelsen (TT)

jag förstår och kan det, men vill ha en bättre version..för att många av mina thailändskor vänner behöver en bra information om det/MVH phirawan.

Hej ! det här är min version...om J-L är inte här så Ling kan du kolla min meningar..tack :wai:
สุขอนามัยที่ดีช่วยป้องกันการติดเชื้อไข้หวัด2009..
- หลีกเลี่ยง,พบปะ,ใกล้ชิดผู้ที่เรารู้ว่าป่วย
-ถ้าเรารู้ว่าตัวเองป่วย เป็นไข้ไม่สบาย ให้แยกตัวเองออกจากคนรอบข้างเพื่อตัวเราจะไม่แพร่เชื้อ ติดผู้อื่น
-ถ้ารู้ว่าตัวเราป่วย ให้หยุดงาน/โรงเรียน พักรักษาตัวอยู่ที่บ้าน
หากมีกิจธุระหรืองานที่ติตต่อกับบุคคลอื่นให้หลีกเลี่ยงหรืองดใว้ก่อน
ให้ไอหรือจามใส่ที่ข้อพับแขน หรือใส่กระดาษทิชชู่แล้วทิ้งในโถชักโครก หรือทิ้งในถุงขยะที่มิดชิด
-ล้างมือด้วยสบู่ให้สะอาดอย่างละเอียดหลังไอหรือจาม เพื่ออนามัยให้ใช้แอลกอฮอล์เช็ดมือหลังการล้างมือ
หลีกเลี่ยงการติดเชื้ออย่าใช้มือขยี้ตาหรือสัมผัสจมูก,ปาก
ในกรณีที่ตัวเราบังเอิญไปสัมผัสกับเชื้อโรคอย่างไม่รู้ตัว
mvh/phirawan

Eftersom jag arbetar inom infektionsavdelningen och vi tar emot alla sk svininfluensafall kan jag informera dig om några saker
1. i 55 fall av svininfluensa på detta sjukhus har INGEN lagts in och har behandlats i hemmet då det är en sk dråpsmitta med antibiotika med god resultat.Alla av dessa 55 blev okej efter 3dagar.
2. Influensan är ungefär samma som tidigare influensa genom åren och inget att oroa sig över då den sker varje vår eller höst men drabbar bara ca 0.1 % av befolkningen hårdare då den går ned i lungorna, vilket aftonbladet och expressen vill skrämma oss med.

Hör på detta..... 0.1%........ enligt sjukvården och inte via tidningarnas lögner.
Problemet är att aftonbladet och expressen inte kan matematik.

Av dom som drabbas är det 0.1 % utav som får det jobbigt

(jag har haft den personligen ) och mer än hosta och feber hade jag inte.
Är du frisk och sköter din hygien som vanligt så finns det inget att oroa sig över eller olika säkerhetsåtgärder att göra.

Influensa återkommer varje år och när du väl får den så blir du immun efter att du klarat av den och bildat antikroppar.

Vi är fruktansvärd drabbad av tidningarnas patetiska påtryckningar som påverkar samhället så¨vi får in ALLT som ser ut som H1N1,dvs, tonsiller(svullna halsmandlar),UVI,Blindtarm, frakturer,etc :wai:

Jag har ett nytt förslag på nästa influensa....
Eftersom nu svin, ko, fågel har drabbats av svin , ko,fågel och fisk så ....
Kommer den heta fiskinfluensa eller varför inte fishflu????

Influensan kommer varje år och dödar flera människor som är drabbade sen tidigare och den är inte märkvärdigare än den varit tidigare. Problemet är att tidningarna skriver för mycket SKIT. och nu har den thailändska myndigheten och andra Länder dragit tillbaks vaccinet pga att den utvecklar resistens mot antibiotikan mot influensan, dvs den hjälper INTE i slutändan.

Den förstör mer än en gör nytta

Hej helgonet!
Tack för information !
Vi som jobbar på hotell är lite oroliga för detta.
för att vi utsattes för det.
mvh/
phirawan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp