Sydostasiatiska länderna dom stora vinnarna?

 
Undrar om inte Mr Gunnarg har druckit för mycket av vattnet i sitt paradis.;):D
Thailand är numera inte ett land som har något att frukta,, däremot kommer Thailand bara växa sig starkare, och det pga. alla kapitalstarka Kineser. Har skrivit detta här för ca 1. 1/2 år sen.
 
Hej

Själv är jag inte övertygad om detta eftersom Trumph exempelvis genast utlovade höga strafftullar på import av Harley Davidson om dom flyttade tillverkningen till Thailand, Trumph verksr vilja stoppa eller straffa all import av varor och produkter som inte tillverkas i USA, själv tror jag inte att Trumph kommer att låta Syd Ostasien bli något undantag.

Mvh isan lover
 
Bra att du är allmänbildad som inte läser några tidningar. Det är något som inte stämmer med ditt påstående.
Har kommit på honom han har läst en tidning nu i dagarna.
Men han har ju långt att komma för att bli allmän bildad.
Då kanske han inte blir så nervärderande av Thailand i allmän het o Thai i synnerlighet.
 
Har kommit på honom han har läst en tidning nu i dagarna.
Men han har ju långt att komma för att bli allmän bildad.
Då kanske han inte blir så nervärderande av Thailand i allmän het o Thai i synnerlighet.
Fick via facebook en sida av Banfgkok post, som jag läste. Holmen återigen... tack för att du läser min hemsida. Du är en av de trognaste läsarna jag har märker jag..
 
Fick via facebook en sida av Banfgkok post, som jag läste. Holmen återigen... tack för att du läser min hemsida. Du är en av de trognaste läsarna jag har märker jag..
¨¨Hur många gånger du sackt tack får du läst min hemsida . Ja är väl sen du startade, och jag är förvånad att du inte fått hembesök av IM som ger dig fem minuter att lämna Thailand för ditt förtal av
Thailand samt dess invånare.
Men du har tur de orkar inte läsa alt som skrivs.
 
¨¨Hur många gånger du sackt tack får du läst min hemsida . Ja är väl sen du startade, och jag är förvånad att du inte fått hembesök av IM som ger dig fem minuter att lämna Thailand för ditt förtal av
Thailand samt dess invånare.
Men du har tur de orkar inte läsa alt som skrivs.
Hahaha - olyckliga människor i Thailand,,,,,
 
Dom sydostasiatiska länderna kan bli dom stora vinnarna på handelskriget mellan USA och Kina.

Sørøst-Asia kan vinne på handelskrigen

Det vore ju suveränt om det skulle bli resultatet; jag önskar de flesta thailändare allt gott. Att det betyder att utlänningar i Thailand förlorar något i köpkraft får man ta; jag känner mer för thailändarna.

Jag tror inte handelskriget blir så långvarigt och även om det skulle bli det, så tror jag inte på analysen att det skulle gynna Sydostasien; snarare tvärtom. Visst, viss produktion kanske flyttas från Kina till SOA, men det kommer inte kompensera för den allmänt lägre handeln som SOA i allmänhet, och Thailand i synnerhet, kommer drabbas av. Summan av kardemumman blir nog att vi alla får det sämre och både Sverige och Thailand är exportberoende så vi är nog båda tydliga förlorare.
 
Det vore ju suveränt om det skulle bli resultatet; jag önskar de flesta thailändare allt gott. Att det betyder att utlänningar i Thailand förlorar något i köpkraft får man ta; jag känner mer för thailändarna.

Jag tror inte handelskriget blir så långvarigt och även om det skulle bli det, så tror jag inte på analysen att det skulle gynna Sydostasien; snarare tvärtom. Visst, viss produktion kanske flyttas från Kina till SOA, men det kommer inte kompensera för den allmänt lägre handeln som SOA i allmänhet, och Thailand i synnerhet, kommer drabbas av. Summan av kardemumman blir nog att vi alla får det sämre och både Sverige och Thailand är exportberoende så vi är nog båda tydliga förlorare.
Jag håller med för det mästa
Men det blir ett långvarigt handelskrig.
 
Jag håller med för det mästa
Men det blir ett långvarigt handelskrig.

Det kan det bli men i vilket fall blir det mindre intensivt och mer rationellt. Demokraterna vinner Kongressen i november och då kommer kriget trappas ned.

Kineserna behöver en knäpp på näsan men skulle Trump få fortsätta på de här nivåerna så är snart USA utraderat som en stormakt och det kommer inte tillåtas.
 
Philippine shares jumped 3.5% on Friday, the most in 32 months, while the Stock Exchange of Thailand index closed marginally higher.

The move was in line with Beijing's pledge to its trading partners, including the United States, that it would take measures to further increase imports, Bloomberg reported on Thursday without specifying the countries which would enjoy lower Chinese tariffs.

USA strafftullar nu i huvudsak är ju mot kina, Kineserna kör ju sånt falskspel och det behövs åtgärder om dom inte skall ta över världen.
Det införs tullar mot andra länder med och många berättigade men bara Kina som får såhär kraftfulla strafftullar som är helt berättigade.

Kina har ju försökt vädja till Tyskland, Frankrike m.m men har fått kalla handen.
Dom håller med USA i det tysta men vågar inte gå så långt som till handelskrig mot Kina.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
886
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp