Ta bort födelsemärke i ansiktet

S

Svante Kjellman

Gäst
Jag har ju ett födelsemärke på kinden som ni ser (på riktigt också) som jag tänkte ta bort nästa gång jag är i Thailand. :) Har ni några tips om var man kan göra det på ett bra ställe och vad det kostar ungefär?

L

lao

Gäst
Skulle definitivt göra det i Sverige. Varför betala för det i Thailand?

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Ring din vårdcentral, dom löser det gratis.
Stämmer att man ej skall exponeras i sol eller bada i havet.
Har själv gjort detta på vår vårdcentral.
(Hade mitt på ryggen)

S

Svante Kjellman

Gäst
Bra tankar ni har att göra det i Sverige. :thumbsup: Både med tanke på att det blir gratis och att slippa stark sol. Jag tänkte att det kanske blir en himla lång väntan att få tid nu med den senare tidens kraftiga befolkningsökning vi har haft här. Får man vänta länge på att få sånt här gjort?

Frogfish

Forumräv
Jag ringde vårdcentralen och berättade att jag hade besvär av ett födelsemärke.
9 dagar tog det, sen va det besväret borta, många klagar över den svenska sjukvården, själv har jag dom få tillfällen jag uppsökte sjukvården bara goda erfarenheter :)
Japp, det här en av de (få?) saker som är högt prioriterade. 5 minuters läkarjobb tar bort mkt resurskrävande vård längre fram (om det visar sig vara m m).

Jag själv gick på en drop in-undersökning om märke i ansiktet, och läkaren tog det på plats (ett snitt och 2 stygn, han såg ingen anledning att sätta upp ett nytt besök för 5 min jobb). Men han sa att det var oerhört viktigt att hålla stark sol borta i 2-3 månader då huden är väldigt känslig direkt efter, annars kunde det hela få "motsatt effekt". Att hålla sig borta från bad var mest för att läkningen inte skulle störas och det isf bildas ärr. Nu syns inget från varken märke eller stygn.

S

Svante Kjellman

Gäst
Jag ringde vårdcentralen och berättade att jag hade besvär av ett födelsemärke.
9 dagar tog det, sen va det besväret borta, många klagar över den svenska sjukvården, själv har jag dom få tillfällen jag uppsökte sjukvården bara goda erfarenheter :)
Skitbra! :thumbsup:

Tror man lätt rycks med i klagandet. Här känner jag att jag får skärpa till mig lite själv också. :p

Liknande trådar

Topp