Ta mopedkörkort

 

Sami

Nykomling
Hej hå.

Hur går jag tillväga för att ta moppekort idag i Thailand? Jag vill kunna köra runt och inte oroa mig för polisen.

Hittade ingen aktuell info om det här, ber om ursäkt om jag missat en sån tråd och skapar en ny.
 
Det är bara bra att Du startar en ny tråd i samma ämne, information och regler ändras över tid, och det som gällde i tidigare trådar, behöver inte vara en sanning idag.
 
Jag hittade bara hur man förlänger sin Thai licens eller konverterar sin svenska till Thai.
Inget om helt ny licens utan tidigare mc körkort ?
Funderar på att ta svensk behörighet men det kostar 15-20Tkr + inköp av tillfällig MC.
 
Jag hittade bara hur man förlänger sin Thai licens eller konverterar sin svenska till Thai.
Inget om helt ny licens utan tidigare mc körkort ?
Funderar på att ta svensk behörighet men det kostar 15-20Tkr + inköp av tillfällig MC.

Vad menas med inköp av tillfällig MC?
 
Bara att fixa läkarintyg och ett certifikate of recidense och åka till trafikkontoret tidigt på morgonen vid 8 typ, ett par dar senare har du kortet.
Ibland kan det dock vara kö så att du måste boka tid men det märker du.
Glöm inte passet som polaren gjorde på en visa rum :D:D
 
Bara att fixa läkarintyg och ett certifikate of recidense och åka till trafikkontoret tidigt på morgonen vid 8 typ, ett par dar senare har du kortet.
Ibland kan det dock vara kö så att du måste boka tid men det märker du.
Glöm inte passet som polaren gjorde på en visa rum :D:D


Är det så enkelt?
 
Ska vi försöka hålla oss till saken? efter att jag fått mitt svenska MC-kort så vill jag åka runt i Thailand, hur ser ditt boende ut i Thailand? seså, ta nu det svenska MC-kortet, sen när det är klart så beställer Du ett internationellt körkort hos lantmännen, efter det så ligger big road open...:D
 
Hej hå.

Hur går jag tillväga för att ta moppekort idag i Thailand? Jag vill kunna köra runt och inte oroa mig för polisen.

Hittade ingen aktuell info om det här, ber om ursäkt om jag missat en sån tråd och skapar en ny.

Det är nog bättre att du tar MC-kort om du inte ska köra 50cc i Thailand.
 
 
 
Tillbaka
Topp