Ta svenskt körkort

soysanwan

Medlem
Det svåra lär bli teorin.
Gör inte teoriprovet på thai. Vet flera väninnor som trott det var det rätta, kuggat massor med gånger, provade på svenska och klarade det efter 1-2ggr.

Den thailändskt översatta är utdaterad. Köp den vanliga svenska, har för mig att det också finns på ”lätt” svenska.

Intensiv tror jag inte på pga teorin om man inte behärskar svenska fullt ut.

Lycka till!
har hittat en körskola som kör intensivutbildning på Tai. Kan nog finnas mera. Kanske för avsides att åka till Södertälje

soysanwan

Medlem
Det gör det säkert. Körskolor genomför inte proven så förstår inte hur det ska hjälpa med en intensivutbildning på Tai?
Det är lättare att ta till sig fakta om man lär sig på ett språk som man är van vid.
Dessutom har de kompleterande föreläsningar över internet.
Det här gäller teoridelen vilket jag inbillar mig att de flesta har problem med.
Ytterligare ett skäl är att det blir orimliga mycket resor med att åka 50 mil för entimmeslektion då och då. Undrar hur mycket man tar till sig efter en sån resa

Liverpool

Nykomling
har hittat en körskola som kör intensivutbildning på Tai. Kan nog finnas mera. Kanske för avsides att åka till Södertälje
Man gör väl utbildningen så intensiv som man själv vill då man bokar körlektionerna själv på nätet på de flesta körskolor idag, eller ?
Går ni via körskolan så börja med teorin så hon inte ligger efter med den. När den fungerar så är det bara att boka körlektioner i den takt man själv vill. Körskolan ser ju och har koll på hur teorin går då även de sker med inloggning på nätet, detta för att dom ska ha koll på att teori & körning synkar med varandra. Hon kan inte boka en massa tider för körning om teorin går segt för då säger dom formodligen till henne att lugna ner sig med körningen och ber henna fokusera på teorin ett tag. Så funkar det här iaf (har sambo & dotter som tagit kk för automat). Kan hon svenska dåligt så ligger största problemet där, har flera kompisar som kämpar för deras svenska är dålig vilket har gjort att de väljer teori på thai istället vilket jag har förstått inte är riktigt rätt översatt många gånger. Min sambo är rätt duktig på svenska så henne tog det 6 veckor från start tills hon hade körkortet i handen. Lycka till Berralund, de ska nog gå bra

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Man gör väl utbildningen så intensiv som man själv vill då man bokar körlektionerna själv på nätet på de flesta körskolor idag, eller ?
Går ni via körskolan så börja med teorin så hon inte ligger efter med den. När den fungerar så är det bara att boka körlektioner i den takt man själv vill. Körskolan ser ju och har koll på hur teorin går då även de sker med inloggning på nätet, detta för att dom ska ha koll på att teori & körning synkar med varandra. Hon kan inte boka en massa tider för körning om teorin går segt för då säger dom formodligen till henne att lugna ner sig med körningen och ber henna fokusera på teorin ett tag. Så funkar det här iaf (har sambo & dotter som tagit kk för automat). Kan hon svenska dåligt så ligger största problemet där, har flera kompisar som kämpar för deras svenska är dålig vilket har gjort att de väljer teori på thai istället vilket jag har förstått inte är riktigt rätt översatt många gånger. Min sambo är rätt duktig på svenska så henne tog det 6 veckor från start tills hon hade körkortet i handen. Lycka till Berralund, de ska nog gå bra
Härligt att höra att det gick så smidigt för din sambo, det var verkligen imponerande. Min gumma är duktig på svenska i tal, lite sämre på att läsa och skriva. Jag tackar och bockar för värdefulla tips. :wai:

Liknande trådar

Topp