Tacksam för tips!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
K

kajsa

Gäst
Hej!
Vi har nu lyckats fått tag på ett hus att hyra.Skrev förut om någon kände till om nåt hus i Phuket-Krabi.Vi ska få hyra ett som ligger i Rawai.Är det någon som bott där och har några erfarenheter därifrån?Tar gärna emot lite tips om bra matställen,bad mm.Ser verkligen framemot att få resa till Thailand igen!

Hej alla :)

Jag och sonen planerar 2 veckor i phuket (helst nära katabeach) någon på detta foum så har något bra förslag på boende? helst billigt. vi planerar att stanna 12-27 juli 2010. tacksam för alla förslag

Kram /Ulle och izak

akta er för att köra vespa sena kvällar i rawai... det har varit en massa överfall o rån utefter obelysta vägar.

marianne

Rawai är ett helt ok område som dock ligger lite off om man jämför med västkustens mer kända stränder. Rawai har massor av bra fisk och skaldjurs ställen att äta på men som Marianne skriver ska man vara försiktig på vägarna kvällstid. Det gäller väl överallt men allra helst det här området som har mycket obelysta och små vägar.

Ni kommer ha närhet til en av mina favoritstränder, Nui beach som ligger strax väster om Rawai.

"marianne " sa:
kan bara samtycka med nui beach... helt fantastisk

Kanske ska tillägga att den inte är så barnvänlig, vet ju visserligen inte om ni har barn, men annars, liten, ligger avskilt och är perfekt för snorkling för de som gillar det.

Hur ser Nui Beach ut nuförtiden? Första gången jag var där (-98) var det en öde beach med bara en snubbe som sålde dricka på stranden, andra gången jag var där hade ett hus byggts upp (en större bar)...tredje gången fick man betala parkering av moppen och det var full kommers på stranden med solstolar och hela kittet. :thumbsdown:
Sen slog tsunamin till och allt förstördes, vet ej säkert, såg bara några bilder därifrån :-\
Läste nånstans att Nui Beach skulle ha blivit uppköpt för att byggas hotell på...?
Lite nyfiken på hur det ser ut nu, nån som har aktuella bilder?
:wai:

jag var på nui beach 2007.. helt ok..dom är bra på att bygga om så turister glömmer tragedin 2004..

Så det fanns nån sorts byggnad, eller vad man nu ska kalla det för, där 2007?
Ska bli kul att se hur det ser ut nu, garanterat parkeringsavgift o hela baletten med solstolar igen... :-\
Man längtar lätt tillbaka till -98 då det bara fanns en grusväg mellan Karon och Kata, nu är det ju värsta autostradan jämfört med förr :p

:wai:

Femme,

Jag brukar alltid ta ett stopp på Kata beach.. då bor jag på
" Little mermaid hotel" , att rekomendera

Om ni bara visste vad jag längtar tillbaka till thailand..
Nu sitter man här, utan jobb och kan inte ens planera nästa resa. :'(

Jag får väl leva på minnerna från mina tidigare resor så länge.."snyft"

Får jag bara ihop pengar till till flygbiljett så löser sig saker och ting på plats.

Om jag kan få ihop till biljetten , så ska jag leva så snålt jag bara kan, där är erfarenhet av thailand ett stort plus

man behöver inte ha de stora spenderbyxorna på varje gång man åker. men visst underlättar det med " a lot of cash"

/ Ulle ( som dagdrömmer om LOS )

Vad trist Ulle! Du skrev ju igår kväll att bossen ringde, men det blev alltså inget. Men det ordnar sig snart skall du se. Se fram emot Thailand bara. :nod:

Själv är jag glad att jag är ledig en vecka till, har åkt på en ordentlig höstförkylning och det har frugan också. Men hon är i alla fall i skolan.

Berralund :wai:

Dock har jag inte gjort staketet på bilden..
Mina staket är mycket snyggare. ;D ;D

Tyvärr är det väl lite långt att skicka smålandsstaket till Thailand och jag kan ju inte ha ett sådant på balkongen. ;D ;D

Lycka till med jobbsökandet!!! :thumbsup: :thumbsup:

Berralund :wai:

Jag har aldrig betalat för parkering på Nui beach. Har inte varit där på ett år drygt för jag flyttat från Phuket, men senast hade dem en eklare restarang placerad innan man går ner till stranden, solstolar finns ju på alla Phukets sandplättar som är över 5 meter breda.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp