Tänkte besöka en strand för första gången i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jp

Forumräv
Hej!
Jag är inte knasig men mitt intresse av strand har varit lågt. Nu landar jag i Bangkok den 31 mars. Plockas upp (vi har bil) och tänkte tillbringa de tre första dagarna på ett vackert ställe med strand söderut. Ge mig tips utan att vi skall köra så hiskeligt långt. Min flickvän har säkert också ideer men jag tänkte att från detta forum kommer det ut så mycket bra.

för sedan åker vi norrut o jobbar Wichian Bury, Petchabun och hemmet i Chiang Mai...jag har aldrig varit söder om Bangkok trots mina 6 st resor sedan 2008..åker nu 3 ggr/år och rustar befintlig villa uppe i CM.

jp (tidigare Jaa men glömde lösenord och hela skiten)

tack - vi beslutade att vi stannar tre dagar på ön...kändes mer spännande ärn Hua Hin och Cha Am som jag också fick tips om - fast jag hade helst bara suttit i bilen 1 timme...men viktigast är att det är vackert....så tack för tipset

det är en jättefin ö. sanden är kritvit o det låter nästan som om det visslar i sanden när man går barfota på stranden. om du inte är så intresserad av stranden så kan ni ta en dagstur med en liten båt runt ön. jag tror att vi betalade 450 bth o hade en underbar dag. vi fiskade lite, blev bjudna på lunch o frukt o stekt fisk som vi själva fiskat, vi snorklade ett par ggr även om det inte var en höjdar snorkling så var det trevligt. vi var även på en hajfarm på norra sidan av ön. vi gick av båten o ut på rangliga bryggor o runt detta var hajfarmen uppbyggd med olika "bassänger" av nät o i dessa olika sorters fiskar bla haj o havssköldpaddor. det var spännande att gå där men när vi gick ombord igen kändes det skönt eftesom det inte fanns några räcken som kunde skydda...

ön är väldigt lugn o avslappnad med små mysiga restauranger liggande som pärlband utefter stranden o det är där man vistas på kvällarna halvliggandes på dynor lyssnandes på härlig musik o ätandes goa grillspett eller vad man nu vill ha...

lycka till med resan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp