Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

A

Anonym

Gäst
I Thailand är det vanligt att man får is i ölen. På vissa ställen kan det till och med hända att det står en eller ett par personer som ser till att man alltid har något att dricka i sitt glas och dricker man öl ser dom även till att man har lagom mycket is i glaset. Det är riktigt bra service.

Hur gör du? Delta i omröstningen! :wai:

visst är det så att man ibland tar en öl som man kyler ner med lite isbitar...
o helst ska det vara chang öl...

marianne

Det börjar bli dags att återuppta forna tiders skampåle märker jag. Där ska alla stå som insisterar på att ta is i ölen. Nej förresten, de som insisterar ska brännas på bål, förstagångsförbrytaren får stå vid skampålen... :nod:
Blir ölen för varm dricker man för sakta...öka takten eller byt till små flaskor i stället för stora!

Jag gilllar öl....därför dricker jag öl
När jag vill ha vatten drikker jag vatten.
Däremot så finns de på många ställen 1 stor öl ala 1.20 cm hög fylld med öl och i mitten längsmed så finns det ett mindre rör med en is stav.
En superbra lösning.Den håller ölen kall i några timmar

har jag aldrig sett. har inte så ofta varit med om att få isbitar till ölen men visst händer det..

vad gillar ni bäst för öl då??? köper ni stora eller små???

marianne

Finns det Leo så tar jag det annars Chang, dagtid så blir det oftast små och på kvällen blir det om det finns stora flaskor

Måste vara en stor öl, små tar slut så fort
och knappt hinner känna smaken

Den ölen ser ut som dom som man kan få nere på Suan lum night bazaar i bkk, har för mig att dem är på 5 liter, och där kan man välja på några olika sorters öl i den storleken, har dock aldrig provat att beställa in sådana

men gud det var det värsta jag sett....

vad gjorde ni med den??

bjöd ni hela gänget....

vart var detta? o vad fick ni betala??

marianne :nod:

Vi brukar betala runt 300 baht och vi delar på den under kvällen.den förekommer på de flesta orterna vi varit på men i de flesta fallen är det på restauranger/buffer lite utanför centrum där thailändare umgås och äter och inte på vanliga kommersiella turistställen.

En sådan öl kan man hitta på Tawangdang german brewery i BKK. Tror de har två ställen i Bangkok!

Kom hem och fick se detta ämne. Is i ölen - vilken styggelse. Skulle aldrig falla mig in i alla fall. Jag dricker endast öl på kvällen till middagen, i stort sett aldrig under den varmaste tiden på dagen, då är det vatten som gäller.
Min favoritöl är definitivt Leo, Chang är för stark för min smak. Singha duger väl någon gång som omväxling, men jag tycker den har en konstig bismak. Har dock mött en viss förvåning på något ställe i BKK, de tyckte det var konstigt att en farang inte ville ha Singha.
Men is - FYYY!!

Dricker inte ÖL, men har full förståelse för de som inte tycker om is i ölen då jag själv ogillar is i colan. Och faktum är att öl brukar oftast förvaras kallt, medan vi cola-drickare oftast får nöja oss med ljummen cola eller ta is i. Och i det fallet så tar jag faktiskt is i, men då riktigt mycket så att den kyls ner snabbt och sen är så pass kall att isen inte hinner smälta speciellt mycket innan man druckit upp.

Sen när det gäller festdrickandet, så blir det oftast whiskey-cola, och då bara måste det vara is i.

snart är man där igen o då ska jag samma kväll testa både med o utan..
återkommer med mina bedömningar........

marianne :nod:

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp