Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tar du med gamle svenske posketraditioner til Thailand
Svensk poske mat , og ikke forglemme poskeegget med godis . Og eldre damer i Sverige kjopte godis i lang tid for poske , som blei snart tomt og måtte fylla på flere ganger for poske l
Det kan du haja och Pattaya slår Phuket Big Time, vi börjar redan den 11de sen kulminerar det med super Songkarn i centrala den 19de och avrundas den 20 i Bang Saray.
Nej, jag har aldrig varit mycket för dessa smörgåsbord eller högtider jul, påsk osv .
Har blivit ännu mindre under senare år är ingen buffé människa heller. Mår lite halv taskigt efteråt.
Nu är man ju i Thailand och lite dagvill vilket jag brukar var hemma med, så jag hade för mig det var nästa vecka.
Men Fisk skull man kunna tänka sig, hör väl påsken till Pla sam lot eller Pla neung manao. Restaurang eller hemma ?
Skall fråga kärringen vad hon är sugen på, hennes är oneklig riktigt bra oavsett vad man går för.
Hör perkulatorn bubbla och sedan är det är dags för ett besök på morgonmarknaden sedan får bli dim sum till frukost.
Annars hör väl angling till så här på Långfredagen hemma vid. Brukar var en sju jävla fylla och en hel del gäddor på isen.
Midsommar firar jag dock gärna kanske inte så traditionsenligt. Men nyfiskad bäcköring, fiskad kvällen innan, färskpotatis, en bra pilsner & snaps. Avslutar med riktig jordgubbstårta med kokkaffe och en Calvados.
Nej, jag har aldrig varit mycket för dessa smörgåsbord eller högtider jul, påsk osv .
Har blivit ännu mindre under senare år är ingen buffé människa heller. Mår lite halv taskigt efteråt.
Nu är man ju i Thailand och lite dagvill vilket jag brukar var hemma med, så jag hade för mig det var nästa vecka.
Men Fisk skull man kunna tänka sig, hör väl påsken till Pla sam lot eller Pla neung manao. Restaurang eller hemma ?
Skall fråga kärringen vad hon är sugen på, hennes är oneklig riktigt bra oavsett vad man går för.
Hör perkulatorn bubbla och sedan är det är dags för ett besök på morgonmarknaden sedan får bli dim sum till frukost.
Annars hör väl angling till så här på Långfredagen hemma vid. Brukar var en sju jävla fylla och en hel del gäddor på isen.
Midsommar firar jag dock gärna kanske inte så traditionsenligt. Men nyfiskad bäcköring, fiskad kvällen innan, färskpotatis, en bra pilsner & snaps. Avslutar med riktig jordgubbstårta med kokkaffe och en Calvados.
Håller med fullt ut o äta så man blir helt uppsvälld går bort , Bäcköring med knaperstekt skinn finns inget bättre , Själv köpte jag o darlingen två stora rödspättor som blir en go middag i morgon . Sen blir det o röka i helgen då det blivit en liten påsk tradition , Fläsk hjort älg o några ostar väntar på röken ...
Då är vi två stycken som ger, mer eller mindre, fullständigt fan i vad man äter under högtider.
Om julmat är så ”sjukt gott”, varför äter man inte det åtminstone 10 gånger per år?
Visst, köttbullar, revbenspjäll och en del saker från julbordet äter man ganska ofta.
Varför då, kan man undra.
Jo, det kan bero på att man tycker att det är gott på riktigt och ids inte vänta ett helt jävla år på att få smaka lite av den goda maten.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.