Tatuera in Buddha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hade tänkt att tatuera in Buddha på benet. Ser ni det som att man inte respekterar Buddha om det är så pass nära foten?

Finner ingen annan plats på min kropp som jag kan tänka mig ha den. Tror jag iaf.

hmmm

det försvårar ju hela grejen :) har sett en del tatueringar på benen, mest kanske laughing buddha eller sidharta.. men allt kanske är samma? vad vet jag. nu vet jag inte vad jag ska göra!! vart kan jag ha en buddha? har redan tatuering på skuldran och jag vill ju inte ha någon fånig bild på benet bara för att ha en tatuering.. UGG!

lugn lugn

det blidde ingen buddha. det blidde en lotus på benet istället. :D alla nöjda? hoppas :p

""Jennifer" " sa:
hej linn! tycker absolut att du ska tatuera in en buddha, men tänk bara på valet där du sätter den.. jag kan förstå de andra.. men stå upp för dig s tror jag att detta kommre att gå galant!! smile
jag vill själv ha en men hittar inga riktiga bilder, vet du någon bra sida eller tips va man hittar de?

mvh jennifer...

Hej Linn

Man skulle kunna se det så här , vad är din förhållning till Thailand och dess folk. Jag menar är du bara en "turist" så tror jag de flesta kan ha överseende med din tatuering för då vet du inte bättre. För det första tatuera in en Buddha och sen placera den så lågt som du har tänkt dig.

Min svenska kompis har dock tatuerat in en Buddha på överarmen som thai har överseende med just för att han är en Farang , västerlänning och inte Thai. Själv tycker jag inte han borde ha det men det är upp till var och en i slutänden.

Japp en funderare den...

Ha D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
3 K
A
A