Tatuera in Buddha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hade tänkt att tatuera in Buddha på benet. Ser ni det som att man inte respekterar Buddha om det är så pass nära foten?

Finner ingen annan plats på min kropp som jag kan tänka mig ha den. Tror jag iaf.

A

Anonym

Gäst
hmmm

det försvårar ju hela grejen :) har sett en del tatueringar på benen, mest kanske laughing buddha eller sidharta.. men allt kanske är samma? vad vet jag. nu vet jag inte vad jag ska göra!! vart kan jag ha en buddha? har redan tatuering på skuldran och jag vill ju inte ha någon fånig bild på benet bara för att ha en tatuering.. UGG!

A

Anonym

Gäst
lugn lugn

det blidde ingen buddha. det blidde en lotus på benet istället. :D alla nöjda? hoppas :p

A

Anonym

Gäst
""Jennifer" " sa:
hej linn! tycker absolut att du ska tatuera in en buddha, men tänk bara på valet där du sätter den.. jag kan förstå de andra.. men stå upp för dig s tror jag att detta kommre att gå galant!! smile
jag vill själv ha en men hittar inga riktiga bilder, vet du någon bra sida eller tips va man hittar de?

mvh jennifer...

A

Anonym

Gäst
Hej Linn

Man skulle kunna se det så här , vad är din förhållning till Thailand och dess folk. Jag menar är du bara en "turist" så tror jag de flesta kan ha överseende med din tatuering för då vet du inte bättre. För det första tatuera in en Buddha och sen placera den så lågt som du har tänkt dig.

Min svenska kompis har dock tatuerat in en Buddha på överarmen som thai har överseende med just för att han är en Farang , västerlänning och inte Thai. Själv tycker jag inte han borde ha det men det är upp till var och en i slutänden.

Japp en funderare den...

Ha D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
A tatuera in Buddha! Allmänt thailandforum 3
A Att tatuera sig Ordet är fritt 2
A tatuera in thai text. Språkhörnan 1
A Jag ska tatuera in citatet ett öga för ett öga och hela världen blir blind Språkhörnan 4
P Översättning. Jag skulle vilja tatuera in min dotters namn. Hon heter Molly. Språkhörnan 6
A Jag vill tatuera in betydelsen "Inga bekymmer" på thai Allmänt thailandforum 3
L Ska tatuera mig Allmänt thailandforum 2
X Tatuera sig. Allmänt thailandforum 9
A Hur skrivs mitt namn Evelina på Thailändska, hade tänkt att tatuera det nästa gång Språkhörnan 4
A Översättning på Cassandra då jag ska tatuera in min dotters namn på Thai Språkhörnan 1
A Tatuera in mitt namn "Arvid Nilsson" på thai Språkhörnan 1
A Tatuera in ordet viljestyrka på thai Språkhörnan 2
A Jag ska tatuera in namnet Martina på thailändska .. Språkhörnan 3
A Tatuera in mina 2 barns namn på thai. Språkhörnan 18
A Tatuera mig på ryggen. Det är en rätt lång dikt och jag ska vilja ha den med thailändsk skrift. Språkhörnan 16
A Tänkte tatuera mig. Hur skriver man namnen Mona och Khao Lak på thailändska? Språkhörnan 4
A Jag tänkte tatuera in min sons namn (Lian) på thai men vet inte hur man skriver det. Språkhörnan 5
A Tatuera in namn på thai ;D Språkhörnan 8
A Ska tatuera mig nu på måndag måste ha mitt och tjejens namn tills dess! Språkhörnan 1
A Tatuera in mitt namnet Anna på thailändska. Översättning? Språkhörnan 5
A Tänkte passa på att tatuera in varandras namn på thaiskrift. Karin & Henke heter vi. Språkhörnan 5
A Nio förnamn på thailändska att tatuera in Språkhörnan 10
A Jag ska tatuera mitt namn (Daniel) på thai Språkhörnan 2
A Har nu bestämmt mig att tatuera in mitt namn Sofie på thailändska Språkhörnan 1
A Jag vill tatuera in mina två barns namn på thai i svanken (Timea, Milton) Språkhörnan 1
A Tatuera in på thaiskrift min dotters namn Alicia på min kropp Språkhörnan 1
A Tatuera Jesper skrivet på thai. Går det? Språkhörnan 5
A Buddha tatuering och dekorationer Allmänt thailandforum 5
D Lyxig 45kvm Studio vid buddha Hill Pattaya , Uthyres Pattaya forum 15
A Köpa en Buddha liten staty Allmänt thailandforum 11
N skicka buddha Allmänt thailandforum 1
A Buddha day 25 maj Allmänt thailandforum 4
elmer Invigning av Buddha-staty vid templet uppe på bergen Allmänt thailandforum 8
A bild på fruktbarhets buddha? vilken buddha e vilken dag? Thailändsk kultur och traditioner 7
Liknande trådar

Topp