Tatuera in mitt namnet Anna på thailändska. Översättning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej!

jag har tänkt tatuera in mitt namn på thailändska. kan ngn hjälpa med översättning, jag skulle vilja ha det lodrätt. anna är namnet. TACK!

S

Shaowpanyaa

Gäst
""anna" " sa:
hej!

jag har tänkt tatuera in mitt namn på thailändska. kan ngn hjälpa med översättning, jag skulle vilja ha det lodrätt. anna är namnet. TACK!
Jag rekommenderar att du skriver det vågrätt. :wai:
Anna อะนะ

Shaowpanyaa

A

Anonym

Gäst
Jag tycker att Shaowpanyaas förslag är bättre eftersom båda vokalerna i Anna är korta och det sista a-et har litet hög ton på svenska.
J-L

A

Anonym

Gäst
Hej Anna,
Jag väljer att svara dig på din gamla tråd. Jag tycker som jag skrev att Shaowpanyaas föslag อะนะ är bäst uttalsmässigt.
När det gäller det här att skriva lodrätt är det också svårt, som S. skrev, eftersom vokalerna skrivs under, över. framför eller efter konsonanten. Jag ska ge några exempel med utgångspunkt från :

บี = [bii], บู = [boo], บา = [baa], เบ = [bee], โบ =[båå]

för att inte tala om diftongerna t.ex. เบีย = [bia]

Det här kanske också kunde stå under lektioner men eftersom det är ett svar till Anna låter jag det stå här.
J-L

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A Jag ska tatuera in namnet Martina på thailändska .. Språkhörnan 3
A Att tatuera sig Ordet är fritt 2
A tatuera in thai text. Språkhörnan 1
A Jag ska tatuera in citatet ett öga för ett öga och hela världen blir blind Språkhörnan 4
P Översättning. Jag skulle vilja tatuera in min dotters namn. Hon heter Molly. Språkhörnan 6
A Jag vill tatuera in betydelsen "Inga bekymmer" på thai Allmänt thailandforum 3
L Ska tatuera mig Allmänt thailandforum 2
X Tatuera sig. Allmänt thailandforum 9
A tatuera in Buddha! Allmänt thailandforum 3
A Hur skrivs mitt namn Evelina på Thailändska, hade tänkt att tatuera det nästa gång Språkhörnan 4
A Översättning på Cassandra då jag ska tatuera in min dotters namn på Thai Språkhörnan 1
A Tatuera in mitt namn "Arvid Nilsson" på thai Språkhörnan 1
A Tatuera in ordet viljestyrka på thai Språkhörnan 2
A Tatuera in mina 2 barns namn på thai. Språkhörnan 18
A Tatuera mig på ryggen. Det är en rätt lång dikt och jag ska vilja ha den med thailändsk skrift. Språkhörnan 16
A Tänkte tatuera mig. Hur skriver man namnen Mona och Khao Lak på thailändska? Språkhörnan 4
A Jag tänkte tatuera in min sons namn (Lian) på thai men vet inte hur man skriver det. Språkhörnan 5
A Tatuera in namn på thai ;D Språkhörnan 8
A Ska tatuera mig nu på måndag måste ha mitt och tjejens namn tills dess! Språkhörnan 1
A Tänkte passa på att tatuera in varandras namn på thaiskrift. Karin & Henke heter vi. Språkhörnan 5
A Nio förnamn på thailändska att tatuera in Språkhörnan 10
A Jag ska tatuera mitt namn (Daniel) på thai Språkhörnan 2
A Har nu bestämmt mig att tatuera in mitt namn Sofie på thailändska Språkhörnan 1
A Jag vill tatuera in mina två barns namn på thai i svanken (Timea, Milton) Språkhörnan 1
A Tatuera in på thaiskrift min dotters namn Alicia på min kropp Språkhörnan 1
A Tatuera Jesper skrivet på thai. Går det? Språkhörnan 5
A Tatuera in Buddha Allmänt thailandforum 4
Isan Lover Thairestaurang med namnet Isaan öppnar på Berns. Matprat (Thailändska köket) 9
Isan Lover Ny Svensk thrillerserie med namnet Tsunami. Allmänt thailandforum 13
A namnet JULIA Språkhörnan 2
Isan Lover Anna Karin lever sin dröm i Thailand. Expat i Thailand 37
A Stockholmare är smartare än lantisar - Anna Kinberg Batra Ordet är fritt 31
A Hur skriver man " Anna Axwik " med thai-bokstäver ? Språkhörnan 2

Liknande trådar

Topp