Tatuering på g. HJÄLP!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Någon som vill hjälpa mig?

Ska tatuera mig snart, och det ska stå "Allt du behöver är kärlek. Kärlek är allt du behöver." på thailändska. Har skrivit till svenska ambassaden i Thailand men inte fått något svar därifrån än. Och det börjar dra ihop sig. Såg nu att det inte är så många medlemmar som loggar in varje dag så chansen är väll inte så stor. men jag behöver hjälp och hoppas att någon har tid. :)

Mvh / Moa

hej

jag tror inte att du behöver vara orolig. jag ska direkt ta kontakt med våra duktiga översättare och hoppas att de hör av sig snarast.

lycka till

marianne

Hej,
Jag är lite osäker om du vill ha båda meningarna. Det är ju samma innehåll men olika ordföljd, men jag tar båda två. Jag är också lite osäker på vad du menar med "du". Är det riktat till en person (1)eller menar du allmänt ungefär som pronomenet "man" = vi (2)? Jag översätter båda och skriver (1) och (2). Jag vill gärna ha synpunkter från er som har thailändska som modersmål och ni ska inte vara rädda för att göra ändringar. Allt" har jag översatt med "det enda", vilket jag tyckerlåter bättre på thai.
Allt du behöver är kärlek. =
(1) สิ่งเดียวที่ท่านต้องการคือความรัก
(2) สิ่งเดียวที่เราต้องการคือความรัก

Kärlek är allt du behöver. =
(1) ความรักเป็นสิ่งเดียวที่ท่านต้องการ
(2) ความรักเป็นสิ่งเดียวที่เราต้องการ

Mvh
John-Lennart

Tack för att du reagerade. Om det nu var att du såg att jag stavat fel eller om du undrade vad คือ betyder. Det betyder ju "är" och används ofta i den här typen av ordföljd.
Mvh
John-Lennart

oh! tack :) redan två som hjälper. gud va lättad jag blir. Nej duet är inte riktat till en person, utan = man.

Hej,

คือ betyder också "är" och betyder ung. nämligen.
Mvh
John-Lennart

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
19
Visningar
8 K
Anonym
A